• 2
  • 3
2008-04-04, 17:29
Medlem
sök på värdet på nätverkskortet..

Du hittar det under: Enhetshanterare->Egenskaper på den enheten som inte fungerar->Detaljer->Värde.. Sök på det som står där så kanske du hittar något
Citera
2008-04-04, 22:38
Medlem
TILLÅT GUBBEN ATT FÅ SNACKA!

Att! så kallad drivrutin, handlar om att, tyvärr operativsystem tillverkarna inte kör en gemensam standard för kontakt anslutning av hårdvarorna till datorn, till OS:et. Således att hårdvara tillverkarna måste –också- framställa ett program för att ansluta sin hårdvara till respektive OS.
…och då vore det väl konstigt, när vi vill installera XP i vår dator –från det redan installerade Vista, om vi inte kan få fram vår dators olika hårdvarors drivrutin/anslutningsprogram till XP.
..förvisso snudd omöjligt för mig som inte klarar engelska språket, när jag läser av hårdvara tillverkarnas Hemsidor, efter drivrutin till XP.

====
Å så! att när man diskuterar problem, gäller det att använda ord och språk som är, mesta möjliga de rätta. Som ju här ovan felar en hel del.

: ” Om du nu har lyckas installera wlan:et på laptopen …”. –Vad menas med detta?

: ” Bara jag får igång internet så löser sig resten men det verkar vara i princip omöjligt :/” ????

=====
Om att ansluta datorn trådlöst till ett nätverk, har jag dragit här ovan

: Om spaken: Handlar detta alltså om att Aliex skall köra datorn genom trådlös nätverks anslutning; till Internet. Och då först har man att starta datorns radioutrustning, som jag tror denna spaken handlar om. Men vad sedan åt vänster eller höger avser, vet jag inte. –Men det måst ju …rimligen finns med, någonstans, en instruktionsbok för datorn.
Och sedan då när datorns radioutrustning är aktiverad, har man att ta fram ett program för denna trådlösa nätverksanslutningen; varigenom man kör överföringen till nätverksroutern.

När jag skall starta min dators radiofunktion trycker jag på tangenten Fn och F1, varvid jag får upp ett fönster, vari jag musklickar för alternativ ”Blutooth”, ”WLAN” och ”UMTS”. Sen skall jag klicka på en ikon, längst ner till höger på skärmen och då … vet jag inte hur detta fungera?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in