• 1
  • 2
2008-04-03, 23:05
Medlem
Tjena, jag köpte en bärbar dator ganska nyligen HP Pavilion dv9605eo. Windows Vista var installerat på den, och personligen hatar jag vista för allt är allmänt segt iaf på den bärbara.

Så jag tänkte att jag kunde installera XP istället och nu har jag gjort det, men då fungerar ingenting på datorn annat än ms röj o liknande. Jag behöver drivrutiner helt enkelt men hittar inga på HP's hemsida vad ska jag ta mig till? några förslag?

Säg till om jag missat nåt som kan hjälpa er hjälpa mig
Citera
2008-04-03, 23:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Om du har en bärbar dator så är mitt tips att du kollar upp modellen på tillverkarens hemsida. Med stor sannolikhet kan du tanka drivrutinerna som du behöver därifrån.

Annars finns det säkert en del viktiga drivor tillgängliga på Windows Update. Glöm för övrigt inte att kolla i enhetshanteraren (device manager) för att se vilka drivrutiner det är som saknas.
Citera
2008-04-03, 23:11
Medlem
Du missade sökfunktionen, skrivit i ett par exakt likadana trådar.

Det kan finnas drivrutiner till din laptop, om dom delarna du behöver är en speciell tillverkare som gjort som kanske har gjort till xp också, eller om någon gjort speciella till just det. Annars så är det nog bara och sätta in vista igen eller leva med det du har idag!
Citera
2008-04-03, 23:11
Medlem
Jo, jag har redan kollat där. Men problemet är att dessa inte verkar stödja Windows XP utan enbart Vista. Det är där problemet sitter =/
Citera
2008-04-03, 23:12
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aliex
Så jag tänkte att jag kunde installera XP istället och nu har jag gjort det, men då fungerar ingenting på datorn annat än ms röj o liknande. Jag behöver drivrutiner helt enkelt men hittar inga på HP's hemsida vad ska jag ta mig till? några förslag?
Uh.... Det var väl inte så svårt?

www.hp.com -> Software & Driver downloads -> söka på dv9605eo -> Windows XP.
Citera
2008-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox

Då har dom börjat släppa XP drivare nu också då
Citera
2008-04-03, 23:22
Medlem
Citat:

Jo jag har redan testat det, men under installationen av drivrutinerna så avbryts installationen väldigt plötsligt och jag ser inget resultat :S
Citera
2008-04-03, 23:34
Medlem
Är detta omöjligt o lösa?
För jag står inte ut med vista =/
Citera
2008-04-04, 00:05
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Jo jag har redan testat det, men under installationen av drivrutinerna så avbryts installationen väldigt plötsligt och jag ser inget resultat :S
Har du rättigheter att installera då? Typ att du är vanlig användare utan några adminrättigheter...
Citera
2008-04-04, 00:07
Medlem
Citat:
Har du rättigheter att installera då? Typ att du är vanlig användare utan några adminrättigheter...

Det var en väldigt bra fråga, men jag antar att jag är det då jag är den som installerade det och det bara finns ett konto på datorn. Eller det kanske inte funkar så? :S
Citera
2008-04-04, 00:21
Medlem
Det värsta är ju att jag har ingen tillgång till internet från den bärbara datorn så det är omöjligt att ladda ner program som automatiskt söker efter drivrutiner åt datorn. Detta problem verkar vara omöjligt att lösa
Citera
2008-04-04, 00:23
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Det var en väldigt bra fråga, men jag antar att jag är det då jag är den som installerade det och det bara finns ett konto på datorn. Eller det kanske inte funkar så? :S
Kontot du skapar vid installationen blir medlem i Administrators-gruppen ja... Du kan ju dubbelkolla: http://qbx6.ltu.edu/s_schneider/howt...admin_xp.shtml Step 5, kolla att din user är med i gruppen, om inte så lägg till.

Iofs borde den bitcha redan tidigare under installationen om att du inte får installera om du nu inte haft adminrättigheter. Låter skumt att den bara dör, måste vara ngt annat knas... Ring supporten och gnäll lite imorgon, förhoppningsvis supportar de inte enbart Vista.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in