Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Kommer inte de flesta maskiner idag med vanlig stickpropp? Bara dra in en jordad förlägningskabel, ner med utloppsröret i avloppet i duschen sen måste du ha en koppling mellan duschslangen och intaget för vatten till tvättmaskinen....finns ju små ganska tysta maskiner som kanske passar bra, annars fär du ha den i köket om det finns plats för diskmaskin.
Så har jag gjort i alla år fram till nu. Har bott på olika ställen med olika hyresvärdar och har inte nyttjat tvättstugan mer än en gång i mitt liv, 1987, tyckte det kändes ofrächt och omständigt. Då köpte jag min första toppmatade och har sedan dess fått leva med trånga badrum.
Men.. Vid stambytet nu för några månader sedan frågade jag rörmockarn om han inte kunde dra för tvättmaskinen, inga problem sa han, fick t o m elektrikern att dra ner till ett eluttag efter att ha fått hyresvärden att sätta in duschkabin isf badkar! (tror att det blev billigare med kabin, därför var de tillmötesgående..) Så nu har jag tvättmaskin som hyresvärden hjälpt mig att få in, med draget avlopp och el, samt gott om plats. Jag har kommunal hyresvärd.