Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-07, 18:51
  #13
Medlem
h-kans avatar
Du sa att disken kommer upp när du stoppar in den men du kan inte skriva till den...
Då hade du tydligen inte den i när du körde mount kommandot.
Eftersom skriv stöd finns för vfat vilket du sa att det var på din disk så ska du kunna skriva till den som root.
Funkar det men inte som din vanliga användare så är det troligtvis så att du måste vara med i någon grupp för att få skriva till den...
Är ingen suse användare så vet inte men i andra distros kan det vara plugdev, external eller liknade.
Citera
2008-04-07, 23:44
  #14
Medlem
massamulls avatar
det var såhär att min mp3a fungerade fin fint innan. Men inte min extrena hårddisk.

jag installerade då ntfs config för att få igång skrivstöd mm till den
men efter de så funkar inte min mp3a

och min mp3a är har vfat, det är så det ligger till

för övriugt funkar den extrena lika dåligt som mp3an det står bara ankost nekas när jag försöker gå in dom någon av dom
Citera
2008-04-08, 07:26
  #15
Medlem
h-kans avatar
Tyvärr vet jag inte vad som e fel... men testa avinstallera nfts config och se om du kommer åt mp3'an igen... Finns en drivare som heter ntfs-3g annars om det inte är den som suse använder.. Gissar på att du kan få bättre hjälp på suse forumen.
Citera
2008-04-09, 18:34
  #16
Medlem
massamulls avatar
jag har provat att avinstallera men den är kvar lika mycket för de.. Antagligen har jag gjort fel
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback