2008-04-02, 20:57
Medlem
Har problem med internet explorer den visar "Instruction på 0x00f41ea8 refererade till minnet på 0x00f41ea8. Det gick inte att utföra en minnesåtgärd.
Följande fel returerades: The memory could not be read.
Klicka OK om du vill avsluta programet.

Någon som vet vad det kan vara för problem, det kommer ofta och speciellt ner man ska stänga av Internet Explorer.

Jag har provat med återställning men hjälper inte, jag har Windows xp, intel pentium 2.8GHz, 512 RAM och är uppdaterat med SP2 samtidigt IE7, Norton 360. Även om man återställer dator helt den fungerar mycket långsamt.
Citera
2008-04-02, 21:08
Bannlyst
explorer

kommer du inte ut på internet över huvud taget?
Citera
2008-04-02, 21:27
Medlem
Bulldoozers avatar
Skulle kunna gissa på att det är flashplayer eller något liknande addon till IE som strular..
Citera
2008-04-02, 21:31
Medlem
927s avatar
ja under verktyg finns tillägskomponenter, kolla upp så dom som finns där är ok
Citera
2008-04-03, 22:19
Medlem
Jag kommer ut på internet

Citat:
Ursprungligen postat av natttte
kommer du inte ut på internet över huvud taget?

Jag kommer ut på internet men väldigt långsamt, dator bara bublar som att jag har massa saker på HDD men så är det inte....
Citera
2008-04-03, 22:29
Medlem
Återställ

Citat:
Ursprungligen postat av 927
ja under verktyg finns tillägskomponenter, kolla upp så dom som finns där är ok

Jag hade provat med att återställa dator och då försvinner allting och även tilläggskomponenter, men samma problem kommer igen, dator går väldig sakta, jag tror att det har med BIOS att göra eftersom sedan jag uppdaterade BIOS från HP hemsida ingenting fungerar som tidigare, och jag kan inte installera gammal typ av BIOS eftersom jag inte har den fil och jag vet inte heller vilken fil som ska passa till min dator och min bios så att jag kan leta upp på nätet.
Citera
2008-04-03, 23:18
Medlem
927s avatar
kolla i aktiviteshanteraren vilket process som tar cpu/minne
Citera
2008-04-04, 19:25
Bannlyst
skit i explorer o skaffa firefox o kolla vilka dolda program som är igång... aktvitetshandlaren finns alltid massa skit som e igång som du inte använder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in