2011-09-15, 15:42
Medlem
Gillar killen trots att Federer är en av mina favoriter. Har själv svårt för Nadal som hela tiden hausas upp.
Citera
2011-09-15, 16:23
Medlem
Nog för att det är Djokovics fysik som har förbättrats mest men det är inte bara det, han har även utvecklat serven sedan så är han mycket mer offensiv nu än förut. Jag skulle säga att de två största orsakerna till hans lyft är att han är mer offensiv, det i kombination med förbättrad (frisk) fysik gör att han är världsetta nu.

Spelare som Murray och Monfils borde se och lära, för jag tror de besitter nästan lika stor potential men de utnyttjar den inte. De spelar för defensivt, de är tillräckligt bra för att vara mer offensiva tror jag. Murray har ju grym bollkänsla.
Citera
2024-09-19, 15:20
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Har nu efter senaste fiaskot i Miami (titelförsvarare) börjar undra om Djokovic har det som krävs för att bli en stabil världsetta, han verkar sakna förmågan att läga en turneringsvinst bakom sig och fokusera på nästa. Förra året hände samma sak i Cincinati, ut direkt mot en mycket sämre spelare (Moya) efter att ha vunnit Kanada veckan innan.

Frågan är altså, kommer vi att få se en Djoker som vinner flera turneringar i rad? Och då menar jag förstås Masters och GS.
Det gick ju rätt bra för honom.

Men hur är det nu? Har han fortfarande det i sig för att ta ytterligare någon GS? Eller saknar han det?
Citera
2024-09-19, 18:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

Men hur är det nu? Har han fortfarande det i sig för att ta ytterligare någon GS? Eller saknar han det?

Grym trådddump Nej, han har det inte i sig längre. Han krönte karriären med OS-guldet.
Citera
2026-02-04, 16:08
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Grym trådddump Nej, han har det inte i sig längre. Han krönte karriären med OS-guldet.

Sådana här trådar är ju fantastiska!
Kul att läsa vad folk tyckte här, för lääänge sedan!

Med facit i hand är det ju ”hilarious”!
Citera
2026-02-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Man ska aldrig säga aldrig med Djokovic dock. Alcaraz kan skada sig eller whatever.

Han gick ju nyss till final så givetvis kan han lyckas med sitt mål med lite flyt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in