2008-04-02, 11:57
Medlem
Har nu efter senaste fiaskot i Miami (titelförsvarare) börjar undra om Djokovic har det som krävs för att bli en stabil världsetta, han verkar sakna förmågan att läga en turneringsvinst bakom sig och fokusera på nästa. Förra året hände samma sak i Cincinati, ut direkt mot en mycket sämre spelare (Moya) efter att ha vunnit Kanada veckan innan.

Frågan är altså, kommer vi att få se en Djoker som vinner flera turneringar i rad? Och då menar jag förstås Masters och GS.
Citera
2008-04-02, 12:03
Medlem
Är ju möjligt att han inte la all sin energi på den här turneringen, ibland lägger de sig ju med flit.
Citera
2008-04-02, 13:32
Medlem
Vobblers avatar
Var han inte skadad en period efter segern i AO? I så fall kan det förklara saken. Men han verkar vara lite "Safin-skadad". Han har talangen men han verkar vara lite klen psykiskt för att bli en riktig toppspelare.
Citera
2008-04-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Var han inte skadad en period efter segern i AO? I så fall kan det förklara saken. Men han verkar vara lite "Safin-skadad". Han har talangen men han verkar vara lite klen psykiskt för att bli en riktig toppspelare.

Skämtar du eller, killen är ung och redan världstrea, han har vunnit en rad tävlingar och kommer att hota federer på allvar. Djokovic är bra på alla underlag också
Citera
2008-04-02, 14:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arjansmamma
Skämtar du eller, killen är ung och redan världstrea, han har vunnit en rad tävlingar och kommer att hota federer på allvar. Djokovic är bra på alla underlag också

Jag skojar aldrig om tennis.

Visst, han är rankad trea och har vunnit en GS, men det svåra är att hålla sig kvar där uppe. Jag tvivlar att han har det rätta psyket ala' Sampras och Fedex.

Safin har varit världsetta och vunnit två GS, men allt som oftast har han varit svajig som få. Och jag gissar att Djoker går samma öde till mötes.
Citera
2008-04-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Är ju möjligt att han inte la all sin energi på den här turneringen, ibland lägger de sig ju med flit.

Då Miami är den mest prestigefyllda turneringen man kan vinna utanför de Fyra GS och Mastersfinalen tror jag föga på att han la sig. Djoker såg allmänt ofokuserad ut under matchen (jag såg ett set).

Jag upplever det som att han blir nöjd efter en turneringsvinst och tappar fokus, jag har svårt att se Djokovic dominera världstennisen likt Federer, Sampras, Lendl och Connors.
Citera
2008-04-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag upplever det som att han blir nöjd efter en turneringsvinst och tappar fokus, jag har svårt att se Djokovic dominera världstennisen likt Federer, Sampras, Lendl och Connors.

Du har helt ratt men han ar bara 20 och det ar mycket mojligt att han blir stadigare de narmaste aren.

Vi far se om hans kropp haller, jag gissar att han kommer fa en del skadeproblem med sin spelstil.
Citera
2008-04-03, 08:50
Medlem
svårt att jämföra med gamla safin som dom flesta säger är den största talangen någonsin, nu glider han mest runt på touren på dom turneringar han måste ställa upp i och spelar bara för att, killen är inte speciellt intresserad längre och hans fotarbete är ett skämt. att killen snart trillar ur topp 100 säger det mesta, det tror jag inte djockan kommer göra dom närmaste 10åren iaf.

förlusten mot kenneth andersson var pinsam, men så är det ibland
Citera
2008-04-03, 16:12
Medlem
dr-zekes avatar
Jag har svårt att se att Djokern blir lika stabil som Nadal däruppe i toppen. Nadal har väl ändå legat tvåa på rankningen längst av alla sedan det öppna systemet infördes 1968? Dock lär väl Djokern bli etta före Nadal, åtminstonde för ett par månader eller så.

Läste en intervju där Djokern kommenterade sina störiga bollstudsar innan serve. Det hade gått så illa att han var mer eller mindre tvungen att studsa bollen 30 ggr innan han daskade till den. Tyder på nån slags kompulsiv störning. Men nu hade han fått känningar i ryggen efter alla studsarna att han insåg att han borde skära ned till åtminstonde 10-20 studsar. Märkligt det där.
Citera
2008-04-03, 19:53
Medlem
Vobblers avatar
Det där oändliga studsandet innan serven ja, tack gode gud att han ska dra ner på det.

Det måste reta gallfeber på motståndaren. Och publiken givetvis.
Citera
2008-04-04, 09:37
Medlem
dr-zekes avatar
Satan... Roddick vann mot Federer inatt... Nåja, den segersviten kunde inte vara för evigt. Semin mellan Roddick och Nadal lär bli rätt rolig dock.

Intressant att Nadal har spelat lika bra eller bättre än Federer i samtliga turneringar det här året och det är pojkens sämsta underlag. Nu när grussäsongen är på antågande lär väl han dominera stort återigen (tredje året i rad). Om inte annat så har han ju en hel del poäng att försvara. Killen har inte långt kvar till att betraktas som den bäste någonsin på grus! Stort!

Vad har hänt med Federer? Motivationssvacka? Sjukdomar? Minns att han däckades av magsjuka veckan innan AO och dessutom dragits med körtelfeber sedan december. Eller har ungtupparna kommit ikapp honom helt enkelt? Vem vet?
Citera
2008-04-04, 10:28
Medlem
Roddick spelar mot Davydenko och Nadal spelar mot Berdych. Om de möts så blir det i så fall i finalen. Jag tror dock på Davydenko mot Berdych, båda har spelat väldigt bra under veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in