Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Lär dig leva med det och använd det till din fördel i stället
"When life gives you lemons make lemonade."
Detta var ju inget bra råd, varför skall han lära sig leva med det?
Vad är det som gör att han inte skall få känna sig lycklig, glad positiv älskad alla dom goda sakerna i livet? ABSOLUT INGENTING
Alla är värda att mår bra, absolut alla, problemet är att man inte vet varför man mår som man mår, men alla dina känslor skapas från ditt Undermedvetna så svaren finns i ditt undermedvetna. Ditt undermedvetna har flera uppgifter att hjälpa dig med och ett av dom jobben det gör är att det måste skydda dig mot verklig eller påhittad fara, det spelar ingen roll men att skydda är dens uppgift och den skyddar oss på sätt som vi inte förstår eller föredrar, men att skydda oss mot fara ingår i det undermedvetnas arbete.
jag har träffat så många personer som är deprimerade och mår piss och för vårt logiska analyserande medvetna är orsaken *banal* men vårt undermedvetna är inte logiskt eller analyserande. En orsak kan vara att när personen var 3 år så blev hennes undermedvetna så rädd för att det kände sig inlåst i en lekstuga, även att det bara var för ett par sekunder så kände den delen av oss i fara och hade skyddat klienten genom att ge denne panik ångerst, i 25 år hade klienten levt livet efter det lilla 3 åriga barnet.
Efter den principen arbetar jag iallafall och det hjälper folk att må bättre därför fortsätter jag, för glädjen att hjälpa en medmänniska värmer mitt hjärta och jag mår bra.
//kalle