• 2
  • 3
2008-09-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuntematon
Hur vet du att du har dålig ?
Alltså isåfall är nått fel med din mage eller hals, du kan ha bajsklumpar på din halsmandel, ja eller vad det nu heter :P
Men jag har ju varit och testat mig hos en läkare just på grund av dålig andedräkt, de sa att det inte var några problem med något..
Jag vet det delvis för att vänner har nämnt det några gånger, och delvis för att jag kan känna det om jag tar med fingret i munnen och sedan luktar på fingret, ibland är det bra men ofta luktar det som fan.
Citera
2008-09-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom2
Men jag har ju varit och testat mig hos en läkare just på grund av dålig andedräkt, de sa att det inte var några problem med något..
Jag vet det delvis för att vänner har nämnt det några gånger, och delvis för att jag kan känna det om jag tar med fingret i munnen och sedan luktar på fingret, ibland är det bra men ofta luktar det som fan.

Haha, men äter du regelbundet ? har du tom mage, så kan det med lukta apa
Du får börja knapra zinktabletter, ät inte för många bara som jag gorde..då mår du illa och spyr..jag har fått avsmak av dom nu
Mår illa så fort jag tänker på dom jävlarna.
Citera
2008-09-25, 21:49
Medlem
Citat:
Haha, men äter du regelbundet ? har du tom mage, så kan det med lukta apa
Jag äter frukost/lunch/kvällsmat och eventuellt något litet precis innan jag ska sova (men annars inte så mycket emellan). Det borde väl räcka?
Jag äter nästan ingen "skräpmat", godis, läsk eller annat. Dock rätt mycket kött och mjölkprodukter, men tycker det bara borde märkas precis efter i så fall, och vara lungt sedan när man borstat tänderna innan man drar.

Innan pallade jag inte byta tandborste så ofta..det står var 3 månad men var kanske 6 för mig, men jag borstade alltid morgon/kväll/innan fest..
men nu har jag i alla fall börjat byta jätteofta, vet inte om det kan hjälpa.
Citera
2008-09-25, 21:52
Medlem
Citat:
Du får börja knapra zinktabletter, ät inte för många bara som jag gorde..då mår du illa och spyr..jag har fått avsmak av dom nu
Mår illa så fort jag tänker på dom jävlarna.
Mjo men jag har använt sp12 hittills mest, men tyckte det funkade bättre i början än nu..vet inte om man kan använda det för mycket och därmed få en nästan omvänd effekt, känns nästan så i alla fall
Aja får testa zink då
Men vadå har din andedräkt blivit bättre nu då så du har kunnat sluta med zink?
Citera
2008-09-25, 21:58
Medlem
Citat:
Mjo men jag har använt sp12 hittills mest, men tyckte det funkade bättre i början än nu..vet inte om man kan använda det för mycket och därmed få en nästan omvänd effekt, känns nästan så i alla fall
Aja får testa zink då
Men vadå har din andedräkt blivit bättre nu då så du har kunnat sluta med zink?

Nja jag åt zink för att vara på säkra sidan :]
men nu kan jag inte äta dom längre pga att jag åt för många 1 dag å spydde :P
Citera
2008-09-25, 23:13
Medlem
Citat:
Nja jag åt zink för att vara på säkra sidan :]
men nu kan jag inte äta dom längre pga att jag åt för många 1 dag å spydde :P
Okej jag får ta det lungt med dem då
Men det är i alla fall grymt jobbigt med andedräkten, jag får alltid hålla koll på den när jag är ute, och försöker ofta vara lite på avstånd när jag pratar med folk
Citera
2008-09-25, 23:37
Medlem
Citat:
Okej jag får ta det lungt med dem då
Men det är i alla fall grymt jobbigt med andedräkten, jag får alltid hålla koll på den när jag är ute, och försöker ofta vara lite på avstånd när jag pratar med folk

Jo jag vet hur det är inte kul alls, men ha alltid en zink eller en halstablett i beredskap, om du ska prata med nån =)
Citera
2008-12-07, 01:29
Medlem
Blackans avatar
Jag dricker mycket protein drinkar, det ger verkligen ruskig jävla andedräkt..
Jag har alltid ett tuggummi paket i fickan, det hjälper för stunden och försvinner smaken är de bara kasta in ett nytt Sen ökar man väl saliv produktionen när man tuggar också vilket ska vara bra mot dåligt andedräkt!

Listerin och andra munvatten hjälper ju typ i 15 minuter känns de som..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in