Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Om man har mycket beläggningar på tungan så hjälper tungskrapa ja. Har man en vit/gul/grå beläggning som går att skrapa bort så är det med stor sannolikhet candida man har. Det kan bidra till dålig andedräkt, bl a.
Jag har problem med andedräkten. Och jag har något lite vitt (nästan ludet) på tungan, men jag har trott att det varit ganska normalt, eller är era tungor helt utan vitt? Kan det vara "candida" (jag vet inte vad det är)?
Jag var i alla fall hos öra/näsa/munn kliniken och testades om jag hade något som kunde bidra till dålig andedräkt och då borde de väl ha upptäkt om jag hade "candida" vilket de inte gjorde.
Jag använder SP12, vilket gör enorm skillnad när man först använder det, men ofta håller det inte mer än en timme.
Jag brukar testa hur andedräkten är ibland genom att ta i munnen med ett finger och lukta på fingret. Ofta luktar det verkligen som fan. Det känns som det är ofta värst när jag är ute istället för bara hemma hos mig själv av någon anledning.
Jag brukar nästan aldrig märka att någon annan har dålig andedräkt. Men jag skulle t ex aldrig kunna vara tillsammans med någon som hade det, skulle ju vara jobbigt när man hånglade osv. Därför måste jag lösa detta. Jag har redan testat det mest jag kan komma på.
Hur funkar det här med zinktabletter? Får väl gå och köpa lite sånna och testa då.
Vissa säger att man ska sluta käka kött och mjölprodukter, vilket jag äter rätt mycket i för sig. Men speciellt i mjölkprodukter finns många ämnen man behöver, så det funkar ju inte att lägga av med det.
Tror ni att hur ofta man bytar sin tandborste kan spela någon roll?
Några fler ideer?