2008-04-03, 08:52
Medlem
Carl Serungs avatar
Listerine is the shit!

Tycker faktiskt den är bättre än SB12. Sen kanske TS ska kolla så att det inte är något annat som ligger bakom hans dogbreath.
Citera
2008-05-01, 09:10
Medlem
F5MMANs avatar
Tänkte bumpa tråden lite och undra:
Någon som testat Halitas produkter? Vad sägs om munspray?

http://www.ekulf.com/5579.halita_munspray.html

Den sägs hålla i 24h, någon som testat den?
Citera
2008-05-01, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Hej!
Många man möter dagligen har ju dålig andedräkt och ibland kan man ju märka själv att man inte luktar så gott. Så frågan är, vad kan man göra/använda för att inte lukta illa ur munnen eller ha dålig andedräkt under hela dagen?

Många föreslår ju munvatten och det funkar ju ett tag och många går med tugg gummin, fast man kan ju inte gå omkring tugga hela tiden det är inte bra för käkarna.

Undvik mejeriprodukter som ost mjölk och liknande..använd tandtråd varje gång du borstar tänderna och köp SB12 eller en fluorlösning. Använd detta morgon och kväll.
Citera
2008-05-01, 12:26
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
Tänkte bumpa tråden lite och undra:
Någon som testat Halitas produkter? Vad sägs om munspray?

http://www.ekulf.com/5579.halita_munspray.html

Den sägs hålla i 24h, någon som testat den?

Har testat Halitas grejer, fungerar utmärkt. Använd tungskrapa utöver ordentlig rengöring. Använd riktiga tandstickor och rensa mellan tänderna. Skölj och gurgla med munskölj, funkar ypperligt. Tycker personligen att Halitas är bättre än SB12. Har inte testat Halitas munspray, så den kan jag inte uttala mig om.
Citera
2008-05-01, 14:34
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Har testat Halitas grejer, fungerar utmärkt. Använd tungskrapa utöver ordentlig rengöring. Använd riktiga tandstickor och rensa mellan tänderna. Skölj och gurgla med munskölj, funkar ypperligt. Tycker personligen att Halitas är bättre än SB12. Har inte testat Halitas munspray, så den kan jag inte uttala mig om.

Hur länge höll munsköljen då? (Antal timmar)
Och var den lika stark som listerine?
Citera
2008-05-01, 15:26
Bannlyst
SB12 blir man lite torr i munnen av, men det tycks fungera mot dålig andedräkt.
Använder inte regelbundet men då och då. Dyrt men mycket bättre än Listerine.

Nu har jag dock fått reda på att munvatten tar död på bakterier i munnen som är bra för magen, så man ska nog inte hålla på med detta för mycket kanske.
Citera
2008-05-01, 16:18
Bannlyst
Borsta tänderna, använd listerine förutsatt att du inte har en känslig mage då det kan påverka + zinktabletter på apoteket är det bästa för att hålla andedräkten fräsch och liggbar.
Citera
2008-05-01, 22:57
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
Hur länge höll munsköljen då? (Antal timmar)
Och var den lika stark som listerine?

Någonstans runt 12 timmar, inte alls stark. Var noga med tungskrapan bara. Kan vara lite jobbigt att komma långt bak på tungan men svälj en klunk iskallt vatten precis innan så brukar det gå bra.
Citera
2008-09-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Om man har mycket beläggningar på tungan så hjälper tungskrapa ja. Har man en vit/gul/grå beläggning som går att skrapa bort så är det med stor sannolikhet candida man har. Det kan bidra till dålig andedräkt, bl a.
Jag har problem med andedräkten. Och jag har något lite vitt (nästan ludet) på tungan, men jag har trott att det varit ganska normalt, eller är era tungor helt utan vitt? Kan det vara "candida" (jag vet inte vad det är)?

Jag var i alla fall hos öra/näsa/munn kliniken och testades om jag hade något som kunde bidra till dålig andedräkt och då borde de väl ha upptäkt om jag hade "candida" vilket de inte gjorde.

Jag använder SP12, vilket gör enorm skillnad när man först använder det, men ofta håller det inte mer än en timme.

Jag brukar testa hur andedräkten är ibland genom att ta i munnen med ett finger och lukta på fingret. Ofta luktar det verkligen som fan. Det känns som det är ofta värst när jag är ute istället för bara hemma hos mig själv av någon anledning.
Jag brukar nästan aldrig märka att någon annan har dålig andedräkt. Men jag skulle t ex aldrig kunna vara tillsammans med någon som hade det, skulle ju vara jobbigt när man hånglade osv. Därför måste jag lösa detta. Jag har redan testat det mest jag kan komma på.

Hur funkar det här med zinktabletter? Får väl gå och köpa lite sånna och testa då.

Vissa säger att man ska sluta käka kött och mjölprodukter, vilket jag äter rätt mycket i för sig. Men speciellt i mjölkprodukter finns många ämnen man behöver, så det funkar ju inte att lägga av med det.

Tror ni att hur ofta man bytar sin tandborste kan spela någon roll?

Några fler ideer?
Senast redigerad av Tom2 2008-09-25 kl. 17:32.
Citera
2008-09-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom2
Jag har problem med andedräkten. Och jag har något lite vitt (nästan ludet) på tungan, men jag har trott att det varit ganska normalt, eller är era tungor helt utan vitt? Kan det vara "candida" (jag vet inte vad det är)?

Jag var i alla fall hos öra/näsa/munn kliniken och testades om jag hade något som kunde bidra till dålig andedräkt och då borde de väl ha upptäkt om jag hade "candida" vilket de inte gjorde.

Jag använder SP12, vilket gör enorm skillnad när man först använder det, men ofta håller det inte mer än en timme.

Jag brukar testa hur andedräkten är ibland genom att ta i munnen med ett finger och lukta på fingret. Ofta luktar det verkligen som fan. Det känns som det är ofta värst när jag är ute istället för bara hemma hos mig själv av någon anledning.
Jag brukar nästan aldrig märka att någon annan har dålig andedräkt. Men jag skulle t ex aldrig kunna vara tillsammans med någon som hade det, skulle ju vara jobbigt när man hånglade osv. Därför måste jag lösa detta. Jag har redan testat det mest jag kan komma på.

Hur funkar det här med zinktabletter? Får väl gå och köpa lite sånna och testa då.

Vissa säger att man ska sluta käka kött och mjölprodukter, vilket jag äter rätt mycket i för sig. Men speciellt i mjölkprodukter finns många ämnen man behöver, så det funkar ju inte att lägga av med det.

Tror ni att hur ofta man bytar sin tandborste kan spela någon roll?

Några fler ideer?

Men förfan, Borsta dina tänder, använd tungskrapa, rensa tänderna med tråd, sb12, å zinktabletter, har du fortfarande dålig andedirekt ska du gå till läkarn å undersöka din hals, eller så kanske du har hål i tänderna ? luktar inte godis från de..det vet jag av egen erfarenhet
Citera
2008-09-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuntematon
Men förfan, Borsta dina tänder, använd tungskrapa, rensa tänderna med tråd, sb12, å zinktabletter, har du fortfarande dålig andedirekt ska du gå till läkarn å undersöka din hals, eller så kanske du har hål i tänderna ? luktar inte godis från de..det vet jag av egen erfarenhet
haha nä har inga hål och gör allt det du säger utom zinktabletter.. men har endå dålig
Citera
2008-09-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom2
haha nä har inga hål och gör allt det du säger utom zinktabletter.. men har endå dålig

Hur vet du att du har dålig ?
Alltså isåfall är nått fel med din mage eller hals, du kan ha bajsklumpar på din halsmandel, ja eller vad det nu heter :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in