Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-01, 19:37
Medlem
Jag skriver den här rapporten då jag läst väldigt många trådar, speciellt sen nyår, med folk som undrar om 10/60 och varianter därav.
Kanske ni kan läsa något här istället för att fråga så mycket om hur nödvändigt det är med pct mm.

Om mig:

Jag har lyft tungt i 28 år, tränat på gym i 16 år, och haft koll på kosten i 14 år.
Jag har läst bla. anatomi och fysiologi och har några poäng näringslära.

Jag valde en dboll only kur för att se hur jag svara på detta, jag har aldrig brukat AAS tidigare, bara provat på zma, trib mm. och visst ger det en liten knuff i rätt riktning, men tar mig inte över trappsteget så att säga.

Vad gäller träningvikter så ligger dom på en moderat nivå, drar mig för att maxa med tanke på muskelfästen som inte riktigt vill som jag.

Träningsvikter för rygg ligger på runt 140kg stångrodd, hantlarna går upp till 54kg så jag kör med dom. Vanligen 10x8-10. En skada i erector spinae gör det lite lurigt att träna rygg riktigt bra, men det går.
Ben ungefär samma, frontböj 140, mer eller mindre beroende på dagsformen.

Avskalad och i fin sommarform ligger jag på 98kg jämnt. Ökat ungefär 0.3kg/år dom senaste åren.

AAS har såklart alltid funnits med i gymsvängen så jag känner till en del, och har läst på så gott jag har kunnat om just peroral dbol.

Jag hade planerat att gå på dbol i januari, men fick inte tag på nog med nolva så jag lade det på is tills nu. Så jäkla bråttom är det inte att jag kan tänka mig ha BH.

Har inte tänkt gå in så mycket på mig och mina stats mer än så, nojjig som man är.

Upplägg:
20/60, möjligen 30/60. Jag vill som sagt känna hur jag svarar och dbol kan vara något för mig, samt hitta en lämplig nivå att ligga på för framtida kurer.
Jag räknar med att det är beroendeframkallande och att jag kommer att vilja köra fler kurer framöver.

Jag kommer inte att öka kcal onödigt mycket nu, jag vill bara veta vad dbollarna ger.
Kosten ligger på
40% prot
35% fett
25% kolh
det är upplägget jag svarar bäst på.

Leverskydd: ALA & thistel, har inte funnit Liv52.
Ligger på 2x RDI av vitaminer.
Citera
2008-04-01, 19:39
Medlem
Dag 1

10mg
efter ca 1.30
Oj, det känns lite, det trodde jag inte. Pirrigt.
Citera
2008-04-01, 19:41
Medlem
Dag 2

20mg

10mg direkt på morgonen, 10mg 6h efter.

Känns lite konstigt i halsen. Som att man är på väg att bli dunderförkyld, fast ändå inte. Troligen det här alla nabs nämner som förkylning under dbol kuren, vanligt att läsa om.

Känner tabsen efter 1,5h ungefär. Effekter avtar och ny topp 1,5 efter andra tab.
Citera
2008-04-01, 19:43
Medlem
Dag 3

20mg

Samma upplägg som igår.
Det känns i kroppen men också i knoppen.
Jag provade efedrin en gång för herrans massa år sedan när det fortfarande gick att köpa över disk, liknande känsla av att det är något som ändras. Pirrigt men bra.
Citera
2008-04-01, 19:44
Medlem
Dag 4

30mg

20mg på morgonen, 10mg på eftermiddagen.

Fortfarande lurigt i halsen. Rösten blir lite förändrad pga det. Känns bara bättre och bättre i övrigt.

Träningen flyter på bra, ingen skillnad där än.
Citera
2008-04-01, 19:46
Medlem
Dag 5

30 mg

Pirrar till i vänster bröstvårta. Undrar om jag inbillade mig, men det kom efter en stund igen.

60 mg nolva.

Nojja! Panikläser lite mer om gyno.

Orolig natt, vaknar ibland och pillar lite på jakt efter knölar.
Citera
2008-04-01, 19:49
Medlem
Dag 6

20mg

Blev redigt nojjig efter igår och tar ner det till 20mg. Tycker mig känna små pirr och fortsätter med 60mg nolva.

Träningen flyter på bra. Inga konstigheter där. Orken är fin och aptiten sådär, men då jag noterat att några fått det lite lurigt att äta med dbollar skyfflar jag in käket och tänker inte mer på det.
Skönt att slänga sig i solariet en halvtimme.
Citera
2008-04-01, 19:50
Medlem
Dag 6

20mg

Vilodag och mycket käk. Märker att pirret endast kommer i vänster bröstvårta och jag bara märker av det när jag sitter och häckar framför datorn. Kroppen som säger att den behöver mer manliga sysslor kanske?

60mg nolva
Citera
2008-04-01, 19:53
Medlem
Dag 7

20mg

Undrar om jag inte inbillat mig det där med bröstvårtan...

40 mg nolva

Tränar på bra.
Ser en liten förändring av höger biceps, trevligt! Dags att byta hand
Citera
2008-04-01, 19:57
Medlem
Dag 8

25mg

Ingen som helst förändring i bröstet. Lät bli att pilla nån dag och gjorde en rejäl undersökning idag.
Kanske var inbillning trots allt, men rädd blev jag.

40 mg nolva för säkerhets skull, tyckte det var ett litet pirr där iallfall...

Träningen går bättre och bättre. Så även allt annat, huvudet har klarnat, det kändes lite grumligt första dagarna, och jag har en så skön känsla i kroppen.

Det är som jag vore 16 och nykär!
Citera
2008-04-01, 19:59
Medlem
Skulle rekomendera att inte variera mellan doserna hela tiden, utan bestämma dig för t ex 30mg ED.
Destu jämnare hormonnivåer, destu färre biverkningar.
Citera
2008-04-01, 20:00
Medlem
narkis avatar
en fråga bara, vad kör du för märke på dina d-bollar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in