2008-07-25, 10:09
  #11641
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Finn uppgift om bakåt i tråden, finns även i FUP vilket jag inte orkar leta reda på nu...
CS har ringt Es hemnummer ett par gånger någon månad före morden (?) Hon menar att hon ville ha tag på T men hans mobilnr har hon ringt först efteråt.
Det var i slutet av januari iaf.
2008-07-25, 10:13
  #11642
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det som är skumt (iofs är det mycket som verkar märkligt i detta fall) är Emmas utpekande av gm, längden på gm samt kroppsbyggnaden på gm. Det stämmer ju inte alls in på CS.

I dag uttalar sig tydligen CS och lägger skulden på en av T´s förra flickvänner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2967799.ab

Är ett av exen CS nämner T:s västeråsex? Framgår det i FU:n vad det var för misshandel i samband med västeråstjejen (som T nämnde i sin blogg)?
2008-07-25, 10:14
  #11643
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är väl inte hela hans alibi hoppas jag? Vem sparar på kvittot om man köper en lakritspuck, förresten?

Förhören med NJ är inte med i FU, men eftersom han var häktad under en relativt lång tid så antar jag att det krävdes mer än att han skulle visa upp ett kvitto för att misstanken skulle släppas.
__________________
Senast redigerad av Troian 2008-07-25 kl. 10:16.
2008-07-25, 10:16
  #11644
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Är ett av exen CS nämner T:s västeråsex? Framgår det i FU:n vad det var för misshandel i samband med västeråstjejen (som T nämnde i sin blogg)?

Ja, att tjejen i Västerås är en av dem kan vi nog förutsätta, stämmer väl överens med tidpunkt. Denna har alibi.

Misshandel i samband med henne är något helt nytt för mig?
2008-07-25, 10:17
  #11645
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag minns rör det sig om några samtal som varat mellan typ fyra och tolv sekunder. Vet inte om något sagts. Kanske att CS bara var tyst i luren.

Någon som har närmare uppgifter kring detta?
Jag har för mig att hon ringde till Emma två gånger vid 17-tiden någon gång i januari. Hon fick inget svar någon av gångerna. Sedan vid 20-tiden ringde hon på Togges mobil. Hinner tyvärr inte leta upp det från FUP:n nu...
2008-07-25, 10:18
  #11646
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det inte skulle vara CS (vilket jag länge varit övertygad om, men nu börjar jag även känna mig övertygad om att hon kommer dömas) samt E, T och NJ är avfärdade så tror jag nog brottets karaktär skulle få polisen att vända sig till psykvården och undersöka med dem om de har koll på några mindre stabila människor i närheten av Arboga.

I en annan tråd kom en person med en halvintressant vinkling. För omkring tre år sedan mördades Marie Johansson i en sybutik i Göteborg. Med hjälp av DNA har man kunnat finna att gärningsmannen var en kvinna. Brottet är inte uppklarat och det är det enda olösta spaningsmordet i Sverige som man vet att en kvinnlig gärningsman ligger bakom. En teori polisen arbetat utifrån är att det var någon form av psykfall som låg bakom attacken. Och vinklingen var då att det möjligen skulle kunna vara samma kvinna som varit framme i Arboga.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=695571

Ja, jag läste också den där tråden. Undrar hur lång den där kvinnan sades vara?
2008-07-25, 10:18
  #11647
Medlem
BoISarens avatar
FU sid 1820

CS uppger att hon inte fick något svar när hon ringer E's hemtelefon. Hon uppger att hon försöt ringa en gång.

Samtalen rings när hon är i Arboga den 30 januari kl. 17.03 och 17.13. Före dessa samtal har CS inte försökt ringa T's mobil trots att det är honom som hon, enligt egen utsago, vill prata med. Senare på kvällen ringer hon T's nummer när hon är i Stockholm.
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-25 kl. 10:23.
2008-07-25, 10:26
  #11648
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ja, jag läste också den där tråden. Undrar hur lång den där kvinnan sades vara?


Hennes alibi för den 17/3 är verifierat i FUP.
2008-07-25, 10:26
  #11649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
FU sid 1820

CS uppger att hon inte fick något svar när hon ringer E's hemtelefon. Hon uppger att hon försöt ringa en gång.

Samtalen rings när hon är i Arboga den 30 januari kl. 17.03 och 17.13. Före dessa samtal har CS inte försökt ringa T's mobil trots att det är honom som hon, enligt egen utsago, vill prata med. Senare på kvällen ringer hon T's nummer när hon är i Stockholm.

Kanske ville hon mörda familjemedl redan då?
Men eftersom ingen svarade antog hon att ingen var hemma...

Den här "masterplanen" som hon skriver om i ngn dagboksanteckning - är det morden tror ni?

En annan undran jag har är hur CS advokat kunnat vara så "säker" på att CS inte är GM. Han sa sig vara fullständigt ÖVERTYGAD om att hon inte var gm och även om han är hennes adv så står ju hans professionella rykte på spel...eller?
2008-07-25, 10:31
  #11650
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, att tjejen i Västerås är en av dem kan vi nog förutsätta, stämmer väl överens med tidpunkt. Denna har alibi.

Misshandel i samband med henne är något helt nytt för mig?

Jag har för mig att T nämnde något i en blogg om att en av hans vänner blev misshandlad i Västerås?

Finns det några uppgifter om någon Katrin från Hamburg som är vän med CS förresten?
2008-07-25, 10:33
  #11651
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hennes alibi för den 17/3 är verifierat i FUP.
Vems alibi?
2008-07-25, 10:33
  #11652
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kanske ville hon mörda familjemedl redan då?
Men eftersom ingen svarade antog hon att ingen var hemma...

Den här "masterplanen" som hon skriver om i ngn dagboksanteckning - är det morden tror ni?

En annan undran jag har är hur CS advokat kunnat vara så "säker" på att CS inte är GM. Han sa sig vara fullständigt ÖVERTYGAD om att hon inte var gm och även om han är hennes adv så står ju hans professionella rykte på spel...eller?


Jag tolkade hennes dåvarande "masterplan" som att hennes utspel vid tillfället skulle han fått T att återvända till henne...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in