2008-07-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Att hon försökt kontakta E måste anses vara av betydelse, trots att det inte var den 17 mars. Likadant att hon sökt T's nya adress.

Varför skulle dessa lögner inte betyda något för en rätt?

På vilket sätt har hon försökt att kontakta E?? När var hur?
2008-07-25, 09:35
Medlem
miapetters avatar
Ur dagens AT:
Lennart Einardsson, vaktmästare på tingshuset i Köping tror att de platser allmänheten kommer att få dela på är 5-10st.
Någon medhörning ute i väntsalen är inte att räkna med då det inte riktigt finns möjlighet till det.
Detta kommer f ö att bli den sista rättegång som hålls i Köping.
2008-07-25, 09:42
Medlem
Kadeks avatar
Du skall ha tusen tack miapetter för dina avskrifter från FU.
2008-07-25, 09:46
Medlem
Troians avatar
Någon som vet om CS har några syskon eller en far? Modern dog ju i våras. Tänkte om man kan vänta sig att anhöriga till henne kommer finnas i rättsalen.
Senast redigerad av Troian 2008-07-25 kl. 09:52.
2008-07-25, 09:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Någon som vet om CS har några syskon eller en far? Modern dog ju i våras. Tänkte om man kan vänta sig att anhöriga till henne kommer finnas i rättsalen.

Hon har en äldre syster o en far hon haft mycket lite kontakt med sedan föräldrarna separerade då Cs var 8 år. Systern o hon verkar inte heller haft särskilt djup o intensiv kontakt.
2008-07-25, 09:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
På vilket sätt har hon försökt att kontakta E?? När var hur?

Finn uppgift om bakåt i tråden, finns även i FUP vilket jag inte orkar leta reda på nu...
CS har ringt Es hemnummer ett par gånger någon månad före morden (?) Hon menar att hon ville ha tag på T men hans mobilnr har hon ringt först efteråt.
2008-07-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Finn uppgift om bakåt i tråden, finns även i FUP vilket jag inte orkar leta reda på nu...
CS har ringt Es hemnummer ett par gånger någon månad före morden (?) Hon menar att hon ville ha tag på T men hans mobilnr har hon ringt först efteråt.

Har E svarat ngn av gångerna?
2008-07-25, 10:00
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vad jag minns rör det sig om några samtal som varat mellan typ fyra och tolv sekunder. Vet inte om något sagts. Kanske att CS bara var tyst i luren.

Någon som har närmare uppgifter kring detta?
2008-07-25, 10:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Nej

Edit: Nu blir jag osäker när jag ser Troians svar. Men jag har bestämt för mig att det inte var något svar. Ska kolla upp.
2008-07-25, 10:02
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Sluta tjata om hårtussarna!
Du får svar om dessa då jag läst klart, jag lovar!
Ett löfte är ett löfte. I gårdagens AB framkom det som jag misstänkte att det är advokaten som har krävt en fördjupad utredning om hårtussarna.
Försvarets trumfkort kallades det och det kan jag mycket väl förstå. Skall FG köra med att det blåst in i Emmas hand vill jag se de som köper en sådan förklaring. Då hade hon gjort sig mer trovärdig om hon påstått att de var planterade villospår av MT. Åtminstone av de med god fantasi.
2008-07-25, 10:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
FG ska ha sagt nej till fotokonfrontation då hon uppfattar att CS ser så olika ut på alla foton, och ej visste vilket hon skulle välja. Det är isåfall den dummaste förklaring jag har hört av något dylikt. Ta fram kameran, ta ett kort av CS och glöm tidigare foton från nätet. Västmanlandspolisen har bevisligen kameror.

Konfrontationer först i rätten är inte ovanligt precis.

Kvittot NJ sparat gällde en lakritspuck.

Det är väl inte hela hans alibi hoppas jag? Vem sparar på kvittot om man köper en lakritspuck, förresten?
2008-07-25, 10:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ett löfte är ett löfte. I gårdagens AB framkom det som jag misstänkte att det är advokaten som har krävt en fördjupad utredning om hårtussarna.
Försvarets trumfkort kallades det och det kan jag mycket väl förstå. Skall FG köra med att det blåst in i Emmas hand vill jag se de som köper en sådan förklaring. Då hade hon gjort sig mer trovärdig om hon påstått att de var planterade villospår av MT. Åtminstone av de med god fantasi.

Ett alternativ till blåsteorin är att de kommer från Emma själv. Skulle tro att åklagaren utgår från detta, men det blir ju inte allt för svårt för advokaten att diskutera möjligheterna att hårstråna kan komma från någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in