2008-04-01, 21:50
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Jag undrar också varför inte T omgående tar upp CS med polisen och talar om hennes stalkande. I stället riktar man sig mot den Biologiske fadern.
Det har framgått ganska tydligt att han inte kände till stalkingen.
2008-04-01, 21:52
Medlem
Tantaloras avatar
Oh, Tine, vad jag saknat dig

Citat:
Ursprungligen postat av sonjaelvira
Så osmakligt! Har Du en aning om E´s självkänsla? Vad vet Du om vare sig den biologiske fadern eller T
Grisöra? Jo, lämpligt namn. Saker tycks gå in i det ena örat och ut genom det andra. Ställ Dina anlyser i grishuset!
Vet hut!
Skäll inte på någon som inte älskat eller blivit älskad
Man får en bra självkänsla av kärlek.
Undrar varför Biologiska pappans familj stöder T?
Jag tror de har ett gott samarbete.

Tillbaka till spekulationerna:
Tro fortfarande att CS:s kärlek till T urartade. Det blev bara en fling för T
Det tog ju slut i Jan-07. Lite samtal och kuckelimuck via MSN eller Googletalk
kan man väl stå ut med. Men när hon kom hit till Sverige blev det obehagligt så han vill att hon åker tillbaka till Tyskland.
Där hände något med Västeråstösen som inte gick att reparera, vad?
CS är listigare.... hon har sagt till sina kompisar att hon ska flytta till Sverige och sin drömprins, han med stort H, och hon kan inte tro att T inte vill ha henne. Hon flyttar upp till Sverige. Sen ska hon närma sig honom. Träffa honom som utav en slump. Och han ska ta henne i sin famn och säga:
Oh, Tine vad jag har saknat dig, det är ju dig jag älskar.
Men T träffar E...
Hon läser hans blogg. Går djupare i sin vaneföreställning, åker och kollar in honom, han har ju flyttat ihop med denna där, läser på bloggen att de ska flytta in i ett hus, härlig semester, ta lån ihop, ha inflyttningsfest......
Det är ju det hon ska göra, inte den där E. Och ungar finns inte på kartan. De försökte hon tidigare med, men det gick inte.
Nu ska de bort. Jag passar på när han är på mötet. Min hyresvärdinna tror jag åker till Tyskland. Det blir perfekt. Sen kommer jag tillbaka. Så träffar jag T och han kommer säga: Oh, Tine, vad jag saknat dig! Har haft det så jobbigt
2008-04-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ja då kan vi diskutera vad vi har, mobilsignalen är naturligtvis det mest graverande mot CS, om det stämmer. Att därifrån dra slutsatsen att hon skulle ha mördat dem är att gå för långt. Finns flera möjliga förklaringar.

1. Hon ville tala ut med T eller E innan hon for hem till Tyskland. När hon lämnade hemmet kanske hon inte alls hade skadat dem.

2. Hon kan ha haft ett hemligt möte med T. Togges och CS relation kan ha fortgått bakom ryggen på E. Det vet vi inget om.

Om de hade haft ett hemligt möte samma dag skulle nog T sponant ha nämnt henne mycket tidigare när polisen började fråga om vem som hade kunnat tänkas ha utfört mordet.

Och nej, jag tror inte han skulle ha försökt dölja det.

Jag tror faktiskt inte han satte C i samband med detta alls från början. Han hade inte träffat henne på över ett år utan bara fått brev (som eventuellt var mail) och mail. Jag tror inte han uppfattade henne som farlig för någon. Ett ex bara, lite efterhängsen men det kan ju ex vara. Mördarex är sällsynta, särskilt kvinnliga sådana.
2008-04-01, 21:53
Medlem
Citat:
Jag undrar också varför inte T omgående tar upp CS med polisen och talar om hennes stalkande. I stället riktar man sig mot den Biologiske fadern.
Du var med i tråden då det togs upp att T fick reda av Polisen att han varit stalkad i 1 år. Alltså kunde inte T berätta det för Polisen (vilket du var medveten om då du läst det).
2008-04-01, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Det har framgått ganska tydligt att han inte kände till stalkingen.
Betyder detta då att T kan ha stalkat C?
2008-04-01, 21:54
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nej, det är aldrig försent att ge upp granskningen av den som var på plats och hittade offren i blodiga kläder.
Frågan är varför detta inte gjorts. Polisen hade omgående en tilltänkt gm i motala som fick besök av 4 konstaplar 19.30

Frågan är då om det inte är för sent att rätta till misstaget. Om lokalpolisen på plats gjorde ett så snabbt ställningstagande mot den biologiske fadern, han får besök redan vid 19.30 tiden, då är det väl troligt att de INTE grundligt undersökte T för eventuella stridsskador ?
2008-04-01, 21:55
Medlem
Citat:
Nej, det är aldrig försent att ge upp granskningen av den som var på plats och hittade offren i blodiga kläder.
Frågan är varför detta inte gjorts. Polisen hade omgående en tilltänkt gm i motala som fick besök av 4 konstaplar 19.30
Sannolikt har detta redan gjorts, om inte förr så iaf när RMK kom till byn. Frågan du vill ställa är isf när detta kontrollerades och vad man då fann.

Om vi utgår från att man inte fann något av vikt som talar för T:s delaktighet så lär du aldrig få veta detta. Om man å andra sidan fann något som talar för T:s delaktighet så får du veta detta i sinom tid. I nuläget lär vi inte få veta mer än vi vet.
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Nej, det var hans bror som omgående fick besök av 4 konstaplar. Om du refererar till vad som står i tidningar så var snäll att läsa hela artikeln. Fel uppgifter kommer alldeles för ofta!
Medlem
Citat:
21:30 var det väl? Eller menar du att Polisen var snabbare till NJ än till E&T (dit kom de enligt uppgift 19:38). I så fall är det rätt imponerande.
2008-04-01, 21:56
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:

Var det T som satte polisen på NJ-spåret? Jag trodde det var polisen själva.

I alla fall verkar inte familjen hysa agg:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2163094.ab

– Så fort läkarna tillåter kommer vi att åka och hälsa på. Jag tycker fruktansvärt synd om hennes sambo. Hur tar han sig igenom det här? säger fastern.
2008-04-01, 21:59
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Jag har inte hittat någon redogörelse för vad han gör de 1,5 timmarna mellan 16.30-18.00

Det är sådana frågetecken som får en att undra. Man hoppas verkligen att polisen granskar Ts hela dag. Att CS tiger kan också vara för att skydda sin hemliga älskare.

Jag tillhör inte dem som utesluter T från all granskning. Det ligger också en hel i kritiken att två timmar på mordkvällen låter väldigt kort för att kontrollera alla Ts uppgifter. Men jag är tämligen övertygad om att uppgifterna senare kontrollerats. Om inte förr när den första arresteringsordern havererade och riksmordkommissionen kom med i bilden. Då tror jag att man kontrollerade de båda som mördare avförda NJ och T. Och kom i så fall till samma resultat.

Men mordmåndagen gjorde man en del missar. Dessutom förefaller man ju - i den kanske berömliga ambitionen att han skulle kunna komma till Es sjukbädd - ha missat att få fram uppgifter om CS som tänkbar mördare.
(I samband med det minns de "tyska" uppgifterna att CS hotat döda E och barnen, de kan väl i så fall knappast ha framförts till någon annan än T - eller möjligen E men då skulle väl T fått reda på det; detta gör att jag tror att det är något missförstånd.)

En annan sak gör mig bekymrad: Diskussionen om den "träning" som krävs för att återfå minnet gör att det förefaller svårt att få ett oangripbart utpekande fråns Es sida. DNA verkare fortfarande bli essentiellt för ett åtal.

Edit: ordföljd
Senast redigerad av Adoniram 2008-04-01 kl. 22:08.
2008-04-01, 21:59
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Eh, va?

Själva definitionen på stalking måste ju innebära att man på något sätt stör/kontaktar/ konfronterar sitt offer.

Stalking kan inte innefatta, att tex av nyfikenhet, spionera på sina grannar eller slå upp dem i taxeringskalendern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in