2008-07-15, 01:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Ett direkt citat från AB:

"Enligt en annan källa ska tyskan ha varit i kojan för att kartlägga Arbogamamman och sambons liv - och på så sätt kunnat räkna ut när sambon var ute och mamman ensam hemma med barnen"

Det var väl ett påpekande om något?
Ja, det är ett påpekande som följer hypotesen att MT spanade på familjen för att kunna välja lämplig tid för att iscensätta sitt dåd. Ett annat påpekande kan vara att MT befunnit sig i kojan för att spionera på sin f.d. - men då med hypotesen att hon ville veta vilket liv han levde och var nyfiken på hans sambo.
2008-07-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Stalking är en sak - dubbelmord en annan. - Stalkingen kan förvisso sättas in i en indiciekedja - men det räcker inte för en fällande dom. - Inte ens om MT i förhör har ljugit om sina besök i Arboga, eller om annat som hör stalkingen till, räcker det. Vittnen som framträder och säger sig ha observerat MT på tågstationen eller någon annan plats kan då också komma att bli mer eller mindre värdelösa.

De säkrade skospåren och E:s vittnesmål, däremot, kan komma att få stor betydelse för målets utgång.

Håller fullständigt med dig. Men den samlande indiciekedjan börjar bli jobbig för den MT.
Trots tidningsartiklar och samtyckande vänner i tråden känner jag mig tvivlande till sanningshalten att det är just tyskan som byggt en koja i skogen ett par hundra meter från brottsplatsen. DNA-bevis övertygar mig förståss men avsaknandet av tidiga rykten om denna koja stör lite grann.
Jag hoppas förståss att detta beror på polisernas och vittnenas tystnadsplikt men det går inte att komma ifrån att liknande händelser känns igen från andra svåra brott, att mysko händelser förs fram i dagen väldigt sent under utredningen.
2008-07-15, 01:14
Medlem
Kan oxå medela att rumpan på kvinnan i skogen inte var snygg utan stor, det var det vittnet reagerade på. fick ni nå mer att diskutera......

P.S vittnet är inte jag D.S
2008-07-15, 01:18
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Kan oxå medela att rumpan på kvinnan i skogen inte var snygg utan stor, det var det vittnet reagerade på. fick ni nå mer att diskutera......

Nej, det är bara rumpvittnet som slingrar sig för frugan. En stor rumpa minns man inte, en snygg rumpa däremot. Ser fram mot identifikationen.
2008-07-15, 01:18
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Om vi skippar ironin, ser jag fram emot din förklaring.

Förklaringen är, om hon nu bevisligen befunnit sig i kojan, att hon stalkade T. Men att stalka T är inte samma sak som att hon har slagit ihjäl barnen. Hon har kanske t o m erkänt för polisen att hon stalkat T!

Den här kojhistorien hjälper inte ett dugg för att få henne dömd!
2008-07-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Förklaringen är, om hon nu bevisligen befunnit sig i kojan, att hon stalkade T. Men att stalka T är inte samma sak som att hon har slagit ihjäl barnen. Hon har kanske t o m erkänt för polisen att hon stalkat T!

Den här kojhistorien hjälper inte ett dugg för att få henne dömd!

Inte kojhistorien i sig, men den är inte till hennes fördel heller.
Nu ska vi inte dra för stora växlar på grenverket i skogen, jag tror inte för en sekund att detta är anledningen till att MT är häktad "av sannorlika skäl".
2008-07-15, 01:54
Medlem
substitutes avatar
orkar inte plöja igenom alla inlägg så jag är inte uppdaterad men jag jobbade i området idag och kunde inte låta bli att passera huset. Märkte att polisens avspärrning är borta. Ursäkta en dum fråga men betyder detta att polisen har nog bevisning mot CS nu eller har man gett upp att hitta mer bevis på brottsplatsen?
2008-07-15, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
orkar inte plöja igenom alla inlägg så jag är inte uppdaterad men jag jobbade i området idag och kunde inte låta bli att passera huset. Märkte att polisens avspärrning är borta. Ursäkta en dum fråga men betyder detta att polisen har nog bevisning mot CS nu eller har man gett upp att hitta mer bevis på brottsplatsen?

Dom hittade tydligen fotavtryck som inte (enligt hennes advokat) till 100% kan binda henne till platsen. Däremot ville inte advokaten säga till vilken grad av % de kan binda henne till platsen. Allt enligt tysk media.
2008-07-15, 03:36
Medlem
Veckans klubbas avatar
Kojhistorien är tamejfan det löjligaste jag har hört hitills i de här trådarna. Nu är vi på C-skräckis nivå. Det börjar ju låta som hon är kommandosoldat (kopplat med att hon inte lämnat DNA på brottsplatsen. Ninja?). 400 meter är dessutom en bra bit, hon måste ha köpt en hyfsad kikare och kanske t o m stativ.
Det kan ju inte röra sig om något billigt impulsköp på Biltema med 10x förstoring och högt fuktinsläpp. Igenimmade linser kanske inte är en höjdare?

http://www.mattssonsfoto.se/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemi d=30

Väldigt märkligt att kojan brinner ned efter att polis lyckats hitta lite kläder också. Om snacket i byhålan Arboga har varit att tyskan haft kojan som bas, vem bränner då ned den? Ren idioti, eller något annat? Den gamle telefontipsaren med väninnan kanske är pyroman?
2008-07-15, 06:54
Medlem
miapetters avatar
Kojan fanns med tidigt i utredningen, liksom tipset om CS var detta tips en ren lyckoträff - Att hundägaren som mötte den tyskbrytande kvinnan i skogen dels kom ihåg det o dels, trots hur långsökt det var tog upp den med polisen. Att ryktena inte florerat på FB förrän nu betyder inte att de inte gjort det i Arboga. Eftersom jag personligen tyckte det var så långsökt att det med största sannolikhet inte hade samband med CS tyckte jag inte det fanns anledning att ta upp det här överhuvudtaget

Att kojan fanns o att en person mött en tyskbrytande kvinna där visste jag var sant (källan var mycket god) men sambandet med CS bekräftades först nyligen för mej.

I den andan väljer jag nu att ta upp ännu en mycket långsökt teori som jag hört
Ett halvår innan morden brann den sk Fahlströmska gården i Arboga ner, det var ett av Arbogas äldsta trähus med loftgång o den var sedan många år tillbaka flyttat från sin ursprungsplats till museégården där den bl a tjänade som förvaringsplats för de lokala revygänget. Att CS skulle ha med den branden att göra beror i så fall på den koppling T har till stadens "teaterapor".
Teorin är minst lika långsökt som "kojan-i-skogen-teorin" men den har ju visat sig stämma så jag känner att i denna galna värld kan allt hända...
Återstår att se hur det ligger till med den saken, polisen har fått tips om det vet jag. Däremot tror jag det är svårare att bevisa något vad gäller branden.

http://magazin24.se/arboga/2007/11/06/museets-personal-rddar-freml-i-askan-efter-fahlstrmska-boden

Sug på den ett tag!

Västerås eller Stockholm?
Nejnej...
http://www.medeltid.arboga.se/
Senast redigerad av miapetter 2008-07-15 kl. 07:50.
2008-07-15, 08:10
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster

CS lär väl knappast ha stor röv? Hennes ben såg ju pinnsmala ut när man såg henne gå med jackan över huvudet. En stor röv men smala ben? Kanske det här är den verkliga kvinnan i skogen?:
http://lukoagency.free.fr/images/Tim%20Rose/Sy-Snootles.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

I den andan väljer jag nu att ta upp ännu en mycket långsökt teori som jag hört
Ett halvår innan morden brann den sk Fahlströmska gården i Arboga ner, det var ett av Arbogas äldsta trähus med loftgång o den var sedan många år tillbaka flyttat från sin ursprungsplats till museégården där den bl a tjänade som förvaringsplats för de lokala revygänget. Att CS skulle ha med den branden att göra beror i så fall på den koppling T har till stadens "teaterapor".
Teorin är minst lika långsökt som "kojan-i-skogen-teorin" men den har ju visat sig stämma så jag känner att i denna galna värld kan allt hända...
Återstår att se hur det ligger till med den saken, polisen har fått tips om det vet jag. Däremot tror jag det är svårare att bevisa något vad gäller branden.

http://magazin24.se/arboga/2007/11/06/museets-personal-rddar-freml-i-askan-efter-fahlstrmska-boden

Sug på den ett tag!

Västerås eller Stockholm?
Nejnej...
http://www.medeltid.arboga.se/

Ganska långsökt, ja. Om hon gillar att sätta hus i brand, så varför eldade hon inte upp E:s och T:s villa?
Ingen i Arboga som föreslagit att tyskan legat bakom Stockholms slottsbrand 1697 också?
2008-07-15, 08:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
CS lär väl knappast ha stor röv? Hennes ben såg ju pinnsmala ut när man såg henne gå med jackan över huvudet. En stor röv men smala ben? Kanske det här är den verkliga kvinnan i skogen?:
http://lukoagency.free.fr/images/Tim%20Rose/Sy-Snootles.jpg

Ganska långsökt, ja. Om hon gillar att sätta hus i brand, så varför eldade hon inte upp E:s och T:s villa?
Ingen i Arboga som föreslagit att tyskan legat bakom Stockholms slottsbrand 1697 också?

Bryter verkligen kvinnan (?) på din bild på tyska?
Vem vet vad hon haft för planer för familjen?
Det kan ha funnits många ideér men om man
nu eldar upp ett hus betyder inte det att man
måste fortsätta i samma spår!

Nej, Arbogabor håller sig strikt inom Arbogas gränser, var ligger Stockholm?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in