2008-05-31, 10:06
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Advokaten har sagt att det inte finns tillräckligt som talar mot CS, men det är hans jobb att göra det... Jag tror att du håller på att bli lite förrvirrad eftersom du skriver att vi här på Flashback ska tala om/visa vad det finns för bevis, eller indicier. Du vet väl att det är polisen och inte Flashbacks medlemmar som håller i utredningen?

När folk säger att det finns bevis så vill jag se bevis och inte stadigt skitsnack, precis som det skitsnack du nu levererade.

Antingen anför man bevisen som finns om polisen har bevis eller så anför man inte att polisen har bevis för att de de facto saknar bevis.

Det är snarare du som är förvirrad.
2008-05-31, 10:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om nu CS är skyldig varför har man inte hittat DNA spår? Inte på hammaren eller nånstans?

1. Antingen var det inte CS.

2. Eller så har hon lyckats undvika lämna DNA-spår på brottsplatsen och att hammaren inte är mordvapnet.
2008-05-31, 10:15
Medlem
Soppas avatar
Jag skrev idag (läs igår) inte hur han har uttryckt sig tidigare...
Over and out
[quote=Tuesday]Har du missat detta?

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11138406&postcount=6869

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11138492&postcount=6870

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11138655&postcount=6875

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11138941&postcount=6876

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11140869&postcount=6925

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11141344&postcount=6932

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11141407&postcount=6933
2008-05-31, 10:19
Medlem
Soppas avatar
Stämmer ju bra in på hur de har arbetat med Mora-mordet. Ett erkännande redan i frebruari men då de ville vänta på att all teknisk bevisning skulle bli klar så blir det inte rättegång förrän nu!
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Pratade precis med en vän som igår pratade med en nyligen pensionerad åklagare. (tredjehansuppgifter således o inget att bry sig om.. )
Min vän frågade honom varför åtalet mot tyskan hela tiden skjuts upp o om det betyder att polisen inte har några bevis.
Den nyligen pensionerade åklagaren svarade att det till o med kan vara så att polisen har dna men att de inte väcker åtal därför att de vill slutföra utredningen ordentligt. Enligt honom är det vanligt att polisen redan från början har bergfasta bevis men att de ändå väljer att förlänga häktningen för att slutföra utredningen. Nu behöver det inte alls vara så i det här fallet men det är möjligt! Att hennes advokat hävdar att hon är oskyldig o att han dessutom säjer att det inte finns några bevis skrattade denne åklagare åt
"-Ja, se advokater!"..
2008-05-31, 10:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
/.../ Hur tog sig GM ut ur huset?
Enligt ett vittne har en mörkklädd person setts lämna huset vid tidpunkten för dådet. Ett annat vittne (?) lär ha sett en person på garageuppfarten. Det har också talats om en mörk luvjacka. - Hur vill du förklara dessa fenomen?
/.../
Citat:
Vad gjorde GM med brottsvapnet?
/.../
Efter polisens minutiösa genomgång av huset och husets omedelbara omgivning inkl. garaget så bör man kunna vara förvissad om att GM inte efterlämnat sitt (sina?) mordvapen som bevis. - Eller tror du att GM t ex kan ha hunnit gräva ned vapnet utan att polisen skulle ha kunnat spåra det? - Gömt det under en stenplatta? - Tagit sats och kastat iväg det långt in på en grannes tomt och grannen sedan (för den händelse denne nu hittat det) trott det vara ett verktyg han glömt i gräset när han reparerade taket? - Vad har du själv för hypoteser betr. det hittills osynliga mordvapnet - med reservation för att den undersökta Skavsta-hammaren kanske ännu inte är färdiganalyserad?

Flygplatspersonalen har inte kunnat koppla CS till någon speciell hammare:
http://nyhetskanalen.se/1.365571/

Det är bara att hoppas att polisen kollat passagerarlistan eftersom man inte ska försumma att kolla allt vad som kollas kan. Eller ska vi våga utesluta att mördaren tog samma plan som CS till Bremen..?

Vad säger CS själv om hammaren? - Hade hon använt den att knacka sten med? I så fall: Fanns något stenverktyg (typ portugishammare) bland det beslagtagna godset - eller är detta nu för sent att utröna?

Har den saknade hammaren i Skarpnäck återfunnits?
Senast redigerad av letsdoit 2008-05-31 kl. 11:11.
2008-05-31, 12:15
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag håller med de som anser att CS har demoniserats. T ex var en del här övertygade om att hon enbart flyttade till Sverige för att superstalka T. Hon var en mytoman som inte gick på Stockholms universitet. Uppgiften kom från tysk media, HAZ skrev att hon studerade historia i Sverige. CS skrev i sin facebook att hon gjorde något med sin/sina kompisar från universitetet. Hon har mig veterligen aldrig själv påstått att hon går på SU. Vad säger att hon inte kan känna någon eller några där? Bevisligen kom hon till Sverige i studiesyfte. Sedan kan hon ha haft andra anledningar därtill.

Så att ifrågasätta CS uppgifter och sanningshalten i dessa är detsamma som att demonisera henne?

Då måste jag få fråga, andra som har blivit ifrågasatta som gm i tråden, som exempelvis NJ och T, har inte de då också blivit demoniserade?

Jag tror att det har gått inflation i ordet "demonisera".

Vad ska vi då kalla de tråddeltagare som gräver upp gammalt groll, gamla förflugna ord/meningar och drar dom en gång till för att trycka ner andra i debatten?

Ska vi inte istället försöka hoppa över sådana här demoniserings och "monstrifierings"-anklagselser och försöka föra en lite mer saklig debatt.

Chansen existerar ju faktiskt att CS är skyldig och blir dömd, då kommer fältet ligga öppet för dom som har den dåliga smaken att anklaga "CS har inte gjort detta"-klubben" för att vara barnamördarkramare och sen är pajkastningen i full gång.
2008-05-31, 12:31
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Tuesday:

Ursprungligen postat av DeBaly
Vad säger att NJ inte är mördaren? Det är lätt för honom att exempelvis muta något skrupefritt och drogberoende butiksbiträde, i behov av pengar, som byter datum på övervakningsfilmen som tagits i Norrköping kvällen innan mordet där NJ och sambo strosar runt i butiken, och påstår att filmen är tagen på mordkvällen och helt plötsligt har en mördare ett alibi.

Ursprungligen postat av Guardian Angel
Att NJ skulle muta både en affärsinnehavare samt bankpersonal (han tog väl ut pengar) är inte omöjligt men kanske osannolikt.

Det är inte bara osannolikt. Jag ser det som omöjligt att han på några timmar, efter att köpcentrum och allt dessutom hade stängt för dagen den aktuella kvällen, lyckats få tillgång till och hunnit förfalska datum samt tidsangivelser på övervakningsfilmen. Det är inget som ett butiksbiträde kan stå och göra i affären, filmen lagras oftast på data på annan plats.

Naturligtvis är det omöjligt! Men ställer man denna osannolika historia mot de 6 minuter T skulle haft på sig att genomföra dådet tycker jag att det är "en plausibel förklaring"

Och den gode Tuesday har valt att rycka loss mitt citat ur dess rätta sammanhang. Särskilt då jag själv utesluter NJ som tänkbar gm, det var snarare ett sätt för mig att försöka visa på att inte ens NJ behöver komma undan om det nu är vilda konspirationsteorier som ska avhandlas.
2008-05-31, 12:53
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Tuesday:

Ursprungligen postat av DeBaly
Vad säger att NJ inte är mördaren? Det är lätt för honom att exempelvis muta något skrupefritt och drogberoende butiksbiträde, i behov av pengar, som byter datum på övervakningsfilmen som tagits i Norrköping kvällen innan mordet där NJ och sambo strosar runt i butiken, och påstår att filmen är tagen på mordkvällen och helt plötsligt har en mördare ett alibi.

Att NJ skulle muta både en affärsinnehavare samt bankpersonal (han tog väl ut pengar) är inte omöjligt men kanske osannolikt.

Det är inte bara osannolikt. Jag ser det som omöjligt att han på några timmar, efter att köpcentrum och allt dessutom hade stängt för dagen den aktuella kvällen, lyckats få tillgång till och hunnit förfalska datum samt tidsangivelser på övervakningsfilmen. Det är inget som ett butiksbiträde kan stå och göra i affären, filmen lagras oftast på data på annan plats.

Naturligtvis är det omöjligt! Men ställer man denna osannolika historia mot de 6 minuter T skulle haft på sig att genomföra dådet tycker jag att det är "en plausibel förklaring"

Den här logiken förstår inte jag. Är det mindre sannolikt att T på 6 möjliga minuter (som VI inte vet något om) skulle kunna göra det än att NJ, anhållen skulle kunna muta både affärsinnehavare och bankpersonal på natten?
2008-05-31, 13:07
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
... att det är fel att diskutera andra gärningsmän än CS, så länge det finns grund dra upp dem och misstänka dem. Men däremot motsätter jag, med all kraft, att man försöker få det till att T skulle ha gjort detta.

Det finns inte enbart minnen lagrade i hjärnan, alla människor har också ett kroppsminne och vid så här traumatiska händelser kommer nästan alltid kroppen "ihåg" mer än hjärnan. Så, nu till logiken:

Bland det första E sa när hon vaknade var "Jag älskar dig" till T
E är med T jämt
När E är med T känner hon sig trygg

Tror någon här att hon skulle känna så om T hade gjort detta? Hade T vart gm hade hon väl snarare känt obehag nära honom, om inte tillomed fasa och skräck.

Och nej, jag är varken anhörig eller vän till T. Men jag var med E igår och såg henne och T ihop, så för mig finns ingen tvekan om att T är, liksom polisen och flertalet härinne säger, oskyldig.

Hjärnan har en fantastisk förmåga att "stänga ute" förskräckliga situationer vi varit med om. Nu vet inte jag hur mycket hon minns men om hennes sista minne är exempelvis när hon skulle natta barnen så kanske hennes minnen fortsätter först några dagar efter uppvaknandet på sjukhuset. Tiden där emellan kan vara borta och återkomma i korta flashbacks.
2008-05-31, 13:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
När folk säger att det finns bevis så vill jag se bevis och inte stadigt skitsnack, precis som det skitsnack du nu levererade.

Antingen anför man bevisen som finns om polisen har bevis eller så anför man inte att polisen har bevis för att de de facto saknar bevis.

Det är snarare du som är förvirrad.
Jag (och andra) säger att vi är övertygade om att polisen har mer på fötterna än det som kommit ut i media. Det betyder inte att vi vet att så är fallet och det betyder heller inte att vi vet vad polisen har för bevis, om de nu har mer, vilket vi alltså tror. Du vill se bevis och verkar på något sätt ha blandat ihop dig själv med domstolen som ska ta ställning till huruvida CS är skyldig eller inte. Hur ska vi kunna bevisa något när vi inte känner till vad polisen har?

För att förklara det enkelt så att du förstår... Vi är övertygade om att polisen har mer bevis än vad som har kommit ut i media, men vi har inte tillgång till dem och kan alltså inte tala om vad de har. Du vet inte heller vad de har eller inte har och kan därmed inte säga att polisen har fel. Du kan tro det, men du kan inte säkert säga att det är så.
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-05-31 kl. 15:18. Anledning: syftningsfel
2008-05-31, 15:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Den här logiken förstår inte jag. Är det mindre sannolikt att T på 6 möjliga minuter (som VI inte vet något om) skulle kunna göra det än att NJ, anhållen skulle kunna muta både affärsinnehavare och bankpersonal på natten?

Jag tycker att både alternativet med NJ o T är lika osannolika.
NJ pga hans alibi o T pga många olika faktorer: Att Emma är säker (säjer mej ALLT!), att han ringde 112 innan något av offren var döda + en massa andra saker!

DeBaly: Jag vet att du vare sig tror på NJ eller T som gm!

SS: "Knarkspåret ÄR inget spår, jag vet VEM som hittade på listan o det vet förmodligen du oxå! Hade det funnits substans i den hade jag absolut tyckt att det skulle utredas!

letsdoit: Det är ingen skalle han har under tassen...det är en boll!
Senast redigerad av miapetter 2008-05-31 kl. 15:24.
2008-05-31, 15:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Det har skrivits en del om akut psykos. Menas det då att tyskan fick denna akuta psykos då hon kom till arboga eller fick hon den på måndagens morgon och därefter börja planera sin resa och motiv till arboga?
Tyskans hyresvärdinna verkar inte ha nämnt något om att CS verka förvirrad då hon sist träffa henne och inte heller vännen i tyskland verkar sagt något om hennes tillstånd.
Kan en psykos vara på några timmar eller en dag och sen avta?

Om jag nu har uppfattat allt rätt så är väl tyskan häktad på sannolika skäl som är baserat på stationsfotot och stalkandet av sambon T.
Några nya häktningsförhandlingar har väl inte skett mer än att åklagaren fått häktningen förlängd, eller är jag ute och cyklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in