Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag håller med de som anser att CS har demoniserats. T ex var en del här övertygade om att hon enbart flyttade till Sverige för att superstalka T. Hon var en mytoman som inte gick på Stockholms universitet. Uppgiften kom från tysk media, HAZ skrev att hon studerade historia i Sverige. CS skrev i sin facebook att hon gjorde något med sin/sina kompisar från universitetet. Hon har mig veterligen aldrig själv påstått att hon går på SU. Vad säger att hon inte kan känna någon eller några där? Bevisligen kom hon till Sverige i studiesyfte. Sedan kan hon ha haft andra anledningar därtill.
Så att ifrågasätta CS uppgifter och sanningshalten i dessa är detsamma som att demonisera henne?
Då måste jag få fråga, andra som har blivit ifrågasatta som gm i tråden, som exempelvis NJ och T, har inte de då också blivit demoniserade?
Jag tror att det har gått inflation i ordet "demonisera".
Vad ska vi då kalla de tråddeltagare som gräver upp gammalt groll, gamla förflugna ord/meningar och drar dom en gång till för att trycka ner andra i debatten?
Ska vi inte istället försöka hoppa över sådana här demoniserings och "monstrifierings"-anklagselser och försöka föra en lite mer saklig debatt.
Chansen existerar ju faktiskt att CS är skyldig och blir dömd, då kommer fältet ligga öppet för dom som har den dåliga smaken att anklaga "CS har inte gjort detta"-klubben" för att vara barnamördarkramare och sen är pajkastningen i full gång.