2008-06-10, 18:54
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Skumt AB:
"Har du ett par sådana här skor i storlek 36 eller större?"

CS har väl knappast storlek 36. Det är ganska små fossingar det, som mina då . En person som CS som lär vara runt 180?? har väl större fötter än så?

Varför just 36 och större?

Avtrycken kanske alltså mönstret under skon.
2008-06-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
http://www.bizrate.co.uk/mensshoes/oid722070749.html

finns hur många dojjor som helst! Vad är det med polisen? Ska man behöva köpa ett par och ge snåljåparna?

Verkar så... här också. Finns ju hur mycket som helst.. Är polisen verkligen så dumma??????
http://www.snipesshop.de/vans-bearcat-blackwhite-p-23895.html

Inte konstigt att de inte kan lösa fallet när det inte kan lösa en så enkel uppgift att googla fram ett givet skomärke på nätet.
2008-06-10, 18:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
CS har väl knappast storlek 36. Det är ganska små fossingar det, som mina då . En person som CS som lär vara runt 180?? har väl större fötter än så?

Varför just 36 och större?

Om de hade efterlyst "Stl 35 och mindre" hade det oroat mig. Uppenbarligen är nyinköpta skor ointressanta. Som jag skrivit tidigare, funkar det ej att ta random begagnad sko och jämföra avtryck. Människor sliter skor mycket olika. Bevisvärdet är noll om man inte hittar skon från mordplatsen.

Har man ännu ej gått ut om det är viktigast att finna en höger- eller vänterdoja?
2008-06-10, 19:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför så många här på forumet klassar CS som borderline.
För mig är hon (fortfarande utifrån det jag läst) schizofren, förhoppningsvis idag, medicinerad sådan.
Vad exakt är det för personlighetsdrag hos CS som du hänför till schizofreni snarare än till borderline?
2008-06-10, 19:08
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle!
Har sådana skor dom eftersökte i aftonbladet, ska jag skicka in dom till polisen?

Självklart tycker jag du ska kontakta polisen finns tel nr utlagt i både AB och Exp
2008-06-10, 19:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det kan ju vara på det sättet att det finns väldigt mycket indicier som gör att polisen är säkra på vem som är GM, men de behöver även teknisk bevisning för att få till en fällande dom.
Är indicierna tillräckligt bra, behöver man inte några tekniska bevis. Men då ska de vara riktigt bra.
2008-06-10, 19:19
Medlem
ooooos avatar
Om det låg...

... någon sanning i det Expressen skriver så kan man ju undra varför ingen av de andra tidningarna hakar på?

Jag tror Expressen är sura för att E med familj ej längre ger intervjuer och dylikt till dem. Inte efter deras egenfabricerade sanning om att E skulle vara rädd för att fel GM sitter i häktet, att hon är rädd för sin säkerhet pga det (eller vad de hade skrivit i artikeln). Någonting som E aldrig sa!

Sen kanske det är sant det de skriver, men efter att ha sett deras tolkningar och eftersom jag vet vad som egentligen sas så tänker iaf inte jag ta allt de skriver för sanning. Går polisen ut med eget pressmeddelande om samma sak kan jag lita på det, men inte förrän då.

Sen trycker jag på det som sagts tidigare, indicier är mycket gångbart i en rättegång och en tillräckligt stark indiciekedja kan fälla lika bra som DNA!
2008-06-10, 19:23
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad exakt är det för personlighetsdrag hos CS som du hänför till schizofreni snarare än till borderline?

Nu utgår jag då från att CS är gärningsmannen och bygger mina antaganden på vad tidningarna skrivit.

Dels hennes "sjukdomshistoria"- som jag tolkar det har tjejen mått dåligt i perioder. Problembarn? Schizofreni t.ex brukar "slå till" i tidiga tonåren och sen då runt 30. Hon är väl 31?

Ångest, depressioner, "spelat upp scenarion" för T, historien om barnet, förföljelsen av T, flackandet runt världen, korta jobb, hattat en hel del, studerat (förmodligen intelligent tjej). Det totala förnekandet av att hon skulle vara gärningsmannen, vissa medgivanden hon gjort, bl.a att hon varit i Arboga morddagen, skumma förklaringar till varför, hammaren som hon lämnade-som togs på Skavsta, att hon anmälde sig självmant (mammans påtryckning) till polisen i Tyskland, att hon sen frivilligt la in sig på psyket, att hon sitter och ler på häktningsförhandlingarna.

Jag har nog skrivit det tidigare att jag inte tror hon medvetet sitter och ljuger, utan det är hennes sanning, alltså hon har inte mördat barnen el. skadat mamman. Verklighetsuppfattningen verkar vara litet svajjig!
Hennes totala tystnad i Tyskland.

Om hon skulle vara borderline och att det är hon som är gm, då måste jag villigt erkänna att alla mina år inom psykiatrin varit bortkastade!
2008-06-10, 19:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Klart jag fattar..Det är ju liksom poängen med FB att få veta sånt som inte kommer/kommit ut. Jag förstår bara inte vitsen med att skriva.."jag vet något men jag kan inte berätta", varför då säga A men inte B?
Det är ganska vanligt att folk säger "Jag vet att det är så här, men jag kan inte berätta varför" på Flashback. Det vanligaste skälet till detta är att kunskapen är så exklusiv så att man outar sig om man gör det. I det här fallet handlar det uppenbarligen snarast om att man är solidarisk med polisen, och kniper om det som polisen kniper om, för att inte sabba utredningen.

Hurpass mycket intryck sånt gör, beror på postarens tidigare "track record". Om xallo skriver nåt sånt i skvallerforumet, så tar åtminstone jag det på allvar. JackassTre hade ett antal korrekta förutsägelser tidigare, innan han visade att hans källor faktiskt också kunde vara grumliga - just här i arbogatråden.

Skulle däremot till exempel Beccasin skriva något liknande skulle jag inte tro på det ett smack.

I det här fallet så rör det sig om folk som dels har anledning att veta saker, eftersom de har lokal kännedom, och där dessutom ett antal har givit ett gott och trovärdigt intryck här i tråden. Jag litar på ett de har något. Jag behöver inte veta vad det är, om det är så att utredningen därigenom försvåras. Jag utgår från att vi får reda på det, så snart utredningen inte längre kan försvåras - förmodligen direkt från polisen.
2008-06-10, 20:21
Medlem
Citat:
Skumt AB:
"Har du ett par sådana här skor i storlek 36 eller större?"

Med andra ord; alla som äger ett par Vans.
2008-06-10, 20:28
Medlem
Om skorna

Vem går mitt i vintern med tygskor? Dom blir väl snabbt kalla och fuktiga i vår klimat den årstiden. (personligen använder jag inte dylika skor i mars)

Kanske är gärningsmannen någon som bor i närheten och valde skorna pga att de är lätta och tysta.
2008-06-10, 20:30
Bannlyst
Kunskap!

Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vem går mitt i vintern med tygskor? Dom blir väl snabbt kalla och fuktiga i vår klimat den årstiden. (personligen använder jag inte dylika skor i mars)

Kanske är gärningsmannen någon som bor i närheten och valde skorna pga att de är lätta och tysta.

Känner du inte till vikten av att kunna smyga tyst när man jagar runstenar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in