2008-06-10, 16:33
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Polisens generalfel var att man till varje pris skulle ha någon frihetsberövad till varje pris och styra vittnen mot den för tillfället frihetsberövade personen. Där kan hela utredningen gått fullständigt åt h-e.

Polisen: "Vi jobbar förutsättningslöst"
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=739955
Ja naturligtvis vill polisen bara ha en dömd, vem f-n som helst och låta en barnmördare springa lös.
2008-06-10, 16:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Är det inte lite som med frimureri att de som starkt bekänt sig till tron invigs i den hemliga bevisningen genom PM?

Nej, därför att det inte kommit fram genom pm på fb. Det handlar definitivt inte om att spela "hemliga klubben", verkligen inte! Men ingen vill gå ut med något polisen av någon anledning valt att inte släppa än.
2008-06-10, 16:36
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bra fråga

Jag sätter upp det på polisens meritllista.

"Ja, ta med dig alla knivarna från mordplatsen, men inte den där blodiga, den ser så snuskig och äcklig ut så den vill vi inte ha som bevis".
2008-06-10, 16:37
Medlem
Samtidigt är det ju jävligt skumt att helt plötsligt vill ingen läcka. Fan folk älskade ju att läcka i början av tråden, och det gäller fan inte bara den här tråden heller för övrigt
2008-06-10, 16:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Javisst kan det vara så. Men det har skrivits en del om att hemliga bevis finns som gjort att folk slutat tvivla på hennes oskuld, denna artikel idag gör att jag undrar vad de vet?
Jag känner inte till några hemliga bevis, men däremot är jag helt övertygad om att polisen har mer information än vi känner till. Polisen är säkra på att de har gripit rätt person, men kan just nu inte bevisa det med teknisk besvisning.
2008-06-10, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Samtidigt är det ju jävligt skumt att helt plötsligt vill ingen läcka. Fan folk älskade ju att läcka i början av tråden, och det gäller fan inte bara den här tråden heller för övrigt

Precis vad jag just skulle skriva
Eller så finns det bara småstadssnack som börjar som rykten och snart är "sanningar"?
2008-06-10, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag känner inte till några hemliga bevis, men däremot är jag helt övertygad om att polisen har mer information än vi känner till. Polisen är säkra på att de har gripit rätt person, men kan just nu inte bevisa det med teknisk besvisning.

Jag hoppas det har det. Finns inget värre än olösta fall eller domar a la OJ Sipmspon.
2008-06-10, 16:45
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:

Hennes e-mail och SMS är det teknisk bevisning? Hon hade ju skickat otaliga sådana till T. Den tyska advokaten ville inte kommentera.
Skulle vara intressant om svenske advokaten kunde kommentera.
Tillgång till T:s dator har de väl haft från dag 1.
Då hittar man motiv.
2008-06-10, 16:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Eller så finns det bara småstadssnack som börjar som rykten och snart är "sanningar"?

Nope! Småstadsbor behöver fö inte vara MER naiva än andra...
2008-06-10, 16:47
Medlem
Xstars avatar
Ni kan omöjligt begära att jag ska läsa igenom tusentals inlägg. Jag har bara en enkel fråga:

Vet vi identitet och har vi ocensurerade bilder på tyskan (CS)?
2008-06-10, 16:50
Bannlyst
Dumhuvuden

Citat:
Jag tror detta beror på att vi journalister är korkade. Polisen har med all säkerhet inte sagt att det saknas teknisk bevisning. De har säkert sagt att det just nu inte finns någon teknisk bevisning som styrker att CS är gärningsman
Jag har hållit ett par kurser i detta och försökt få landsortsjournalister att inte skriva att teknisk bevisning saknas, vilket allt som oftast står i spalterna. Det finns säkert 500 olika spår i Arbogaärendet som är teknisk bevisning - även om det inte i dag kan fälla CS.
2008-06-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ja, det känns helt ärligt lite som att en inre krets sitter inne på "sanningar" och snackar över andras huvuden via PM. Ordensliknelsen ligger inte långt bort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in