2008-05-28, 05:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad tror ni? Är hon misstänkt då?

Misstänkt och häktad utan bevisning.
2008-05-28, 05:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Det där undrar jag med...
Jag antar detta är en man som bara vill störa utredningen.
Det finns knäppgökar överallt tyvärr.
Varför hör han inte av sig annars?

Varför vill han störa utredningen om det inte vore för att få bort blickarna från sig själv?
2008-05-28, 06:38
Medlem
miapetters avatar
http://www.magazin24.se/arboga/2008/05/27/resultatlosa-sokningar-kring-arbogaan

2008-05-28, 08:00
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2556599.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2556605.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2556600.ab
2008-05-28, 08:04
Bannlyst
Bra att de sett en viss blogg...

I en rapport från polisens underrättelseavdelning framgår att polisen befarar att 31-åringen kan utsättas för hämndaktioner i samband med rättegångsförhandlingar och transporter.

”Utifrån de starka känslomässiga reaktioner som i ord porträtterats på internet kan det inte uteslutas att en psykiskt instabil person skulle få för sig att rikta repressalier mot NN om ett tillfälle skulle beredas”, skriver utredaren
2008-05-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Har du varit med på häktningsförhandlingarna när bevisen presenterats? Eller trollar du bara som vanligt?
2008-05-28, 08:51
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tror du verkligen på allvar att hon sitter häktad utan bevisning, eller kändes det bara roligt att skriva?
För min egen del är jag övertygad om att det finns mycket mer mot henne än vad som har framkommit i media för annars skulle hon inte sitta kvar...
2008-05-28, 09:49
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Bra att de sett en viss blogg...

I en rapport från polisens underrättelseavdelning framgår att polisen befarar att 31-åringen kan utsättas för hämndaktioner i samband med rättegångsförhandlingar och transporter.

”Utifrån de starka känslomässiga reaktioner som i ord porträtterats på internet kan det inte uteslutas att en psykiskt instabil person skulle få för sig att rikta repressalier mot NN om ett tillfälle skulle beredas”, skriver utredaren

Det är bra att polisen håller koll på de som försöker stigmatisera CS för att underblåsa en lynchstämning.
2008-05-28, 12:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Skon!

För en vecka sen så stod det i tidningen att polisen gjort ett genombrott med skor.
Idag står det att polisen ror runt i ån och letar skor och jacka.
Nu förstår jag ingenting av vad polisen håller på med.
2008-05-28, 12:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Tror du verkligen på allvar att hon sitter häktad utan bevisning, eller kändes det bara roligt att skriva?
För min egen del är jag övertygad om att det finns mycket mer mot henne än vad som har framkommit i media för annars skulle hon inte sitta kvar...

Jag tycker det är lite oklart med vilken säkerhet man kan dra slutsatsen att det finns bevis mot en misstänkt utifrån en häktningsförhandling. Statistiskt sett kan man säkert påvisade det, men inte minst detta fallet har visat att statistiken inte alltid är pålitlig.

Ställde upp ett antal frågeställningar i ett inlägg för ett vecka sedan, men fick ingen respons. Provar att bumpa det.

2008-05-28, 12:42
Bannlyst
Rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag tycker det är lite oklart med vilken säkerhet man kan dra slutsatsen att det finns bevis mot en misstänkt utifrån en häktningsförhandling. Statistiskt sett kan man säkert påvisade det, men inte minst detta fallet har visat att statistiken inte alltid är pålitlig.

Ställde upp ett antal frågeställningar i ett inlägg för ett vecka sedan, men fick ingen respons. Provar att bumpa det.

missade detta sist...
Vid en häktningsförhandling ska det vara sannolikt att den misstänkte är skyldig, eller i alla fall skälig misstanke. Man brukar prata om en säkerhet på en skälig häktning och 75% på sannolika skäl. När det gäller en huvudförhandling ska det vara ställt utom allt rimligt tvivel, vilket brukar räknas som 99% säkert.

Det är alls inte ovanligt med vittnesförhör vid häktningsförhandling.
2008-05-28, 12:52
Bannlyst
Om polisen nu söker skon och eventuellt den mörka luvjackan i Arbogaån? Kan man tolka det som att CS var helt annorlunda klädd på övervakningsbilderna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in