2008-05-26, 02:21
  #8173
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Håller med dig. Jag tror inte att det är Max och Sagas mamma som sitter här och skriver. En vettig människa med sorgen så nära inpå kan inte diskutera bla. sina barns begravning på just detta forum där så mycket skit kastas fram och tillbaka. Om så är fallet så är det helt obegripligt för mig. Men å andra sidan... ingenting förvånar mig i denna galna värld vi lever idag.

Och vem vet... om polisen inte tagit rätt gm så sitter kanske även denne här och skriver....

Och hur vet du hur en annan människa reagerar? Vad en annan människa tycker är viktigt? Hon kanske tycker att det viktigaste som finns just nu är att "prata" om sina barn, deras begravning, deras mördare? Är det bara passande om du gör det?
Tror du att en mamma i sorg sitter på soffkanten med en näsduk och gråter sedesamt hela dagen? Medan du och resten av fb sitter och skriver vad som faller en in om just henne?
Hon ska alltså inte få tycka eller tala? Bara gråta??
Nu får du kamma till dig
Här får vem som helst skriva precis vad man vill.
2008-05-26, 04:32
  #8174
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Håller med dig. Jag tror inte att det är Max och Sagas mamma som sitter här och skriver. En vettig människa med sorgen så nära inpå kan inte diskutera bla. sina barns begravning på just detta forum där så mycket skit kastas fram och tillbaka. Om så är fallet så är det helt obegripligt för mig. Men å andra sidan... ingenting förvånar mig i denna galna värld vi lever idag.

Och vem vet... om polisen inte tagit rätt gm så sitter kanske även denne här och skriver....

Mycket möjligt att gm har läst i trådarna iallafall. Det är ju en modern värld, även mördare har internet.
Jag fattar inte heller varför mamman postat inlägg etc, mest p g a att det kan vara negativt för polisutredningen eller för framtida vittnesmål i en rättegång. Fast jag är varken polis eller jurist, så jag vet inte hur allt det där funkar.
2008-05-26, 06:32
  #8175
Medlem
miapetters avatar
Emmy84 är Emma.
Jag tycker oxå det är hemskt att hon läser o skriver här!
Tyvärr tror jag att jag skulle göra likadant...
Jag skulle förmodligen ha ett behov av att ta del av ALLT som skrevs om det som hänt, för att kunna gå rakt igenom det, utan omvägar.
Ett konstruktivare sätt att bearbeta sorg på än att bara sitta o gråta.
För att i framtiden kunna gå vidare tror jag att Emma gör helt rätt o den rättegång hon har framför sig kommer garanterat inte att stå o falla med hennes medverkan på Flashbacks forum! Jag tror faktiskt inte ens att Flashback kommer att figurera i den alls...
2008-05-26, 07:18
  #8176
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Emmy84 är Emma.
Jag tycker oxå det är hemskt att hon läser o skriver här!
Tyvärr tror jag att jag skulle göra likadant...
Jag skulle förmodligen ha ett behov av att ta del av ALLT som skrevs om det som hänt, för att kunna gå rakt igenom det, utan omvägar.
Ett konstruktivare sätt att bearbeta sorg på än att bara sitta o gråta.
För att i framtiden kunna gå vidare tror jag att Emma gör helt rätt o den rättegång hon har framför sig kommer garanterat inte att stå o falla med hennes medverkan på Flashbacks forum! Jag tror faktiskt inte ens att Flashback kommer att figurera i den alls...
Jag tror FB har spelat en viktig roll för polisen.
Det som har skrivits här om vad polisen bör göra har snappats upp av polisen några veckor senare.
Tänkte på hammaren, dator och mobil.
2008-05-26, 08:39
  #8177
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Nu går jag rakt på sak! Om "Emmy" är "rätt mamma Emma" så förstår jag verkligen inte hur mamma Emma kan sitta på ett sånt här forum och besvara frågor/lägga nya inlägg...........
För mig som mor helt obegripligt! Den här tråden är ju bara en "lek" bland folk som jagar "snaskiga" detaljer! Om Du är mamma Emma: Varför är Du här och läser????? Och vad tycker polisen om detta? (utifall dom nu vet om det.)
Jag är väldigt tveksam till om det verkligen är mamma till Saga och Max som befinner sig här på tråden. Och om så är fallet så tycker jag det är väldigt tragiskt!

Jaha, nu ska det bli påhopp även på Emma? Skäms du inte ett skvatt?
För dig som mor, helt obegripligt!? Hur vet du hur du skulle tampas med sorgen, om du var i Emmas ställe?
De ev. frågor hon besvarat här, kan ju knappast polisen bekymra sig om.

Tragiskt? Det som är tragiskt är vad som hände, kvällen den 17 mars!!
2008-05-26, 09:01
  #8178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy84
hmmm, nej du har rätt, jag e inte från stockholm.... men så skriver jag. o vi gifte oss på samma dag ;0) e du övertygad nu? har en lutta bredvid mig

Tycker faktiskt det är lite märkligt att du skriver så pass annorlunda här nu mot för hur du skrev inlägg på Familjeliv, där använde du inte "e" och du var bättre på att använda interpunktion och stor bokstav. Har du fått någonslags afasi eller? Du behöver inte svara om du inte vill...men om du är du, är dte ju bra att du är här, trots sorgen. Vad anser du, går utredningen framåt eller vad säger polisen om det? Har de sagt om de tror på en lösning inom kort? Är rättegångsdatum satt eller? (hänger inte med längre)
2008-05-26, 09:11
  #8179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tror FB har spelat en viktig roll för polisen.
Det som har skrivits här om vad polisen bör göra har snappats upp av polisen några veckor senare.
Tänkte på hammaren, dator och mobil.

Jag tror inte heller polisen struntat i att kolla detta om inte FB funnits.
2008-05-26, 09:51
  #8180
Medlem
tvivlar rätt starkt på att polisen hämtar idéer/spår som kan hjälpa en utredning från FB, dock äre väl rätt känt att diverse journalister hökar här i jakt på material till artiklar?

sen äre rätt larvigt att sitta och klanka ner på en annan människas sorgearbete bara för den inte instämmer med ens egen uppfattning, tvivlar på att du i dina vildaste drömmar ens kan tänka dig vad hon har gått/går igenom.
2008-05-26, 13:37
  #8181
Medlem
Om Emmas medverkan härinne!!

Om det är Emmas och hennes anhörigas sätt att hantera allt detta traumatiska som hänt så låt henne/de då göra det som hon/de känner är rätt för stunden.

Hon/de söker lika mycket efter info som vi andra härinne gör, fast för Emma/de så har det en helt annan betydelse än för oss.

Vore det mina barn skulle jag nog gjort samma sak, man slutar aldrig läsa,söka ja allt man gör för att få veta VARFÖR??

INGEN ska tala om för en annan människa hur denne ska bearbeta sin sorg, där är vi alla olika tack och lov.


Nej stå på dig Emma och dina anhöriga läs du/ni allt du kommer över, helt rätt Sverige är fortfarande ett fritt land!!

Kramar till Emma och hennes närmaste från mig!

Tänker på er.
2008-05-26, 14:23
  #8182
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
Om det är Emmas och hennes anhörigas sätt att hantera allt detta traumatiska som hänt så låt henne/de då göra det som hon/de känner är rätt för stunden.

Hon/de söker lika mycket efter info som vi andra härinne gör, fast för Emma/de så har det en helt annan betydelse än för oss.

Vore det mina barn skulle jag nog gjort samma sak, man slutar aldrig läsa,söka ja allt man gör för att få veta VARFÖR??

INGEN ska tala om för en annan människa hur denne ska bearbeta sin sorg, där är vi alla olika tack och lov.


Nej stå på dig Emma och dina anhöriga läs du/ni allt du kommer över, helt rätt Sverige är fortfarande ett fritt land!!

Kramar till Emma och hennes närmaste från mig!

Tänker på er.

Nu är väl Sverige långt ifrån ett fritt land, egentligen. Men FB är bara ett forum och folk får bearbeta sorg på olika sätt. Fast i längden är det nog bättre att gråta ut länge, än att spela stark. Bättre för psyket, för det kommer tillbaka senare.
2008-05-26, 14:58
  #8183
Medlem
Veckans klubbas avatar
Stämmer det du skrivit. Själv tror jag ju att gm kände till området, kanske flydde via baksidan och var bilburen, men mamman verkar luta åt att CS är skyldig, enligt min uppfattning. Så jag kommer att vara "motvalskärring" ett tag till, oavsett vem som postar inlägg. Jag tror också att gm är en man, eftersom jag inte tror att kvinnor är beräknande nog för att inte lämna DNA-spår efter sig.
2008-05-26, 14:59
  #8184
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat en del inlägg där man diskuterar diskussionen kring morden.

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in