Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker att den här förklaringen av CS är lite tunn. Jag hade väntat mig en helt annan förklaring som åtminstone hade litegrand av T inblandad..
Något mer som är tunt är skorna? Vi som är ute mycket i terrängen blir väl förvånade över hennes val av skor. Nu står det förvisso att hon KAN ha haft dom den dagen, men jag antar att de stämmer in med bilderna från övervakningskameran?
Ska man ut och gå flera timmar i mars väljer man väl lite varmare skor? De där är ju svinkalla, hala och inte ens sköna på sommaren (min tolkning).
Nej, jag tror tyvärr hon valde de skor hon var beredd att göra sig av med efteråt och tog de billigaste.
Jag är också ute mycket i terrängen i perioder och kan förstås bara tala för mig själv. Cyklar dit i ett par skor och har
alltid de skor jag ska använda i terräng i ryggsäcken. Vare sig syftet är bärplockning eller bergsklättring.
Utifrån mina erfarenheter vore det alltså inte anmärkningsvärt om CS setts i tygskor på tågstationen. Hon kan ha haft andra skor i väskan eller ryggan. Betänk även att gemene tysk inte har speciella varmfodrade vinterskor så som vi svenskar oftast har. Eller hade...innan vintrarna försvann.
Jag tycker förstås också att det låter otroligt om CS har valt runstensspotting precis samma dag som hennes ex:s familj attackeras i samma stad. Tycker bara inte att man ska avskriva det utifrån detaljer som tygskor, som vi inte ens säkert vet om hon hade, eller långt gångavstånd. Då är osannolikheten en betydligt större bov, även om de mest osannolika saker faktiskt kan inträffa. Svaret kommer så småningom.