2008-05-17, 17:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Vet vi vad hon hade för skor, eller utgår du från att hon hade de där tygskorna som polisen vill ha ett tjog av...?

Sant o bra påpekande! Jo, jag antog att hon hade de unika, som det dessutom bara finns en av... Hon skulle ju kunnat haft vandrarkängor...
Men i ovrigt faller just runstens-besök på sin orimlighet!
2008-05-17, 18:02
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hela familjen Jangestig verkar ju otroligt mediakåta. Har de inget privatliv de vill värna om? Bloggar och synas i TV. Det är otroligt att man kan göra så när man mist sina barn.

På Emma lät det nästan i intervjun som att ja ja mina barn är döda det är hemskt men vi måste gå vidare. Vi planerar redan nya barn. Låter ju inte riktigt friskt.

Låter inte helt friskt?? Hur friskt är det att få sina två enda barn mördade?? Jämför med Pigge som miste hela sin familj i Thailand.
Mister man de enda barn man har, så är det inte så svårt att förstå att man vill ha nya så snart som möjligt. Framför allt inte när det gäller någon som befinner sej i chock/kris. Har man den minsta lilla empatiska förmågan så är det inte så svårt att fatta.

För övrigt instämmer jag till hundra procent med Boisarens svar på ditt sällsynt korkade inlägg!
Senast redigerad av Arabesque 2008-05-17 kl. 18:09.
2008-05-17, 18:31
Bannlyst
Hjärndöd

Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hela familjen Jangestig verkar ju otroligt mediakåta. Har de inget privatliv de vill värna om? Bloggar och synas i TV. Det är otroligt att man kan göra så när man mist sina barn.

På Emma lät det nästan i intervjun som att ja ja mina barn är döda det är hemskt men vi måste gå vidare. Vi planerar redan nya barn. Låter ju inte riktigt friskt.

Jag är så otroligt trött på hjärndöda troll som i Engla- och Arbogatrådarna hela tiden ska recensera människors sätt att hantera sin sorg.

Jag misstänker att de har två saker för ögonen just nu.
1. Överleva.
2. Få reda på vem och varför. Det är troligt att deras insatser objektivt påskyndar polisarbetet.

Sedan är din skenhelighet det värsta jag sett!
Hoppas Jagnestig fattar hur du är!
2008-05-17, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det där med gångavstånd...vad är det för dig? Jag har ibland hört vana bilburna säga att det ena eller det andra inte är på gång- eller cykelavstånd, när jag går eller cyklar aktuella sträckor flera gånger i veckan. T ex cykla Stockholm-Södertälje. CS har varit maratonlöpare, hon har inte bil. Kan vara van att promenera längre sträckor.

Vi har som sagt bara tredjehandsinformation om CS:s plausibla förklaring till varför hon var i Arboga och vet inte vad hon kan ha sagt ordagrannt.

Jag tycker att den här förklaringen av CS är lite tunn. Jag hade väntat mig en helt annan förklaring som åtminstone hade litegrand av T inblandad..
Något mer som är tunt är skorna? Vi som är ute mycket i terrängen blir väl förvånade över hennes val av skor. Nu står det förvisso att hon KAN ha haft dom den dagen, men jag antar att de stämmer in med bilderna från övervakningskameran?
Ska man ut och gå flera timmar i mars väljer man väl lite varmare skor? De där är ju svinkalla, hala och inte ens sköna på sommaren (min tolkning).
Nej, jag tror tyvärr hon valde de skor hon var beredd att göra sig av med efteråt och tog de billigaste.
2008-05-17, 18:43
Medlem
miapetters avatar
Nu har jag faktiskt ANSTRÄNGT mej...
Turistguidar i Arboga.

En av de 2 runstenar som finns här:
http://www.svenskarunstenar.net/narke/na32urvalla.html
(Urvalla)

..o den andra:
http://www.arboga.se/arbogatemplates/Page.aspx?id=3847
(Lunger)

Vill ni se hur de ligger i förhållande till Arboga så sök kartor på eniro.se
Sök då på "Urvalla" o "Lunger"

Som sagts tidigare, "runstenar" kan vara en tidningsanka!
2008-05-17, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu har jag faktiskt ANSTRÄNGT mej...
Turistguidar i Arboga.

En av de 2 runstenar som finns här:
http://www.svenskarunstenar.net/narke/na32urvalla.html
(Urvalla)

..o den andra:
http://www.arboga.se/arbogatemplates/Page.aspx?id=3847
(Lunger)

Vill ni se hur de ligger i förhållande till Arboga så sök kartor på eniro.se
Sök då på "Urvalla" o "Lunger"

Som sagts tidigare, "runstenar" kan vara en tidningsanka!

Fina stenar! Och ligger alldeles för långt bort för att jag skulle valt tunna tygskor i mars..men det är jag det. Såvida hon inte kallade T en gammal fornlämning? Han kallade ju henne gammalt skrälle..
2008-05-17, 19:02
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Fina stenar! Och ligger alldeles för långt bort för att jag skulle valt tunna tygskor i mars..men det är jag det. Såvida hon inte kallade T en gammal fornlämning? Han kallade ju henne gammalt skrälle..

Vi ska nog inte blanda in skorna i CS redogörelse av vad hon gjorde i Arboga. Ett tag var till och med hammaren inblandad. Har svårt att tänka mig att CS redogörelse innefattar tygskor och hammare.
2008-05-17, 19:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vi ska nog inte blanda in skorna i CS redogörelse av vad hon gjorde i Arboga. Ett tag var till och med hammaren inblandad. Har svårt att tänka mig att CS redogörelse innefattar tygskor och hammare.

Så sant! Däremot är berättelsen inte trovärdig även utan de atteraljerna, kolla avstånd o placering.. OM nu inte "runsten" är en tidningsanka...(igen)
2008-05-17, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, du har rätt. Men jag tror polisen sett liknande skor på bilderna från övervakningskameran. Varför skulle de annars vara så intresserade av dem? De har antagligen fått in privata bilder på CS och sett henne ha samma skor där? Men det kan ju också vara så att de bara har det blodiga fotspåret att gå på och då kommer allt i ett annat sken. Kanske hade hon varma kängor eller annat den dagen? Man ska inte förhasta sig.
2008-05-17, 19:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker att den här förklaringen av CS är lite tunn. Jag hade väntat mig en helt annan förklaring som åtminstone hade litegrand av T inblandad..
Något mer som är tunt är skorna? Vi som är ute mycket i terrängen blir väl förvånade över hennes val av skor. Nu står det förvisso att hon KAN ha haft dom den dagen, men jag antar att de stämmer in med bilderna från övervakningskameran?
Ska man ut och gå flera timmar i mars väljer man väl lite varmare skor? De där är ju svinkalla, hala och inte ens sköna på sommaren (min tolkning).
Nej, jag tror tyvärr hon valde de skor hon var beredd att göra sig av med efteråt och tog de billigaste.

Jag är också ute mycket i terrängen i perioder och kan förstås bara tala för mig själv. Cyklar dit i ett par skor och har alltid de skor jag ska använda i terräng i ryggsäcken. Vare sig syftet är bärplockning eller bergsklättring.

Utifrån mina erfarenheter vore det alltså inte anmärkningsvärt om CS setts i tygskor på tågstationen. Hon kan ha haft andra skor i väskan eller ryggan. Betänk även att gemene tysk inte har speciella varmfodrade vinterskor så som vi svenskar oftast har. Eller hade...innan vintrarna försvann.

Jag tycker förstås också att det låter otroligt om CS har valt runstensspotting precis samma dag som hennes ex:s familj attackeras i samma stad. Tycker bara inte att man ska avskriva det utifrån detaljer som tygskor, som vi inte ens säkert vet om hon hade, eller långt gångavstånd. Då är osannolikheten en betydligt större bov, även om de mest osannolika saker faktiskt kan inträffa. Svaret kommer så småningom.
2008-05-17, 19:30
Medlem
Tuesdays avatar
Mariooo, nu har AB lagt ut en artikel på nätet om Emmas rädsla. Är det den som var i papperstidningen i morse?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2490515.ab
2008-05-17, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag är också ute mycket i terrängen i perioder och kan förstås bara tala för mig själv. Cyklar dit i ett par skor och har alltid de skor jag ska använda i terräng i ryggsäcken. Vare sig syftet är bärplockning eller bergsklättring.

Utifrån mina erfarenheter vore det alltså inte anmärkningsvärt om CS setts i tygskor på tågstationen. Hon kan ha haft andra skor i väskan eller ryggan. Betänk även att gemene tysk inte har speciella varmfodrade vinterskor så som vi svenskar oftast har. Eller hade...innan vintrarna försvann.

Jag tycker förstås också att det låter otroligt om CS har valt runstensspotting precis samma dag som hennes ex:s familj attackeras i samma stad. Tycker bara inte att man ska avskriva det utifrån detaljer som tygskor, som vi inte ens säkert vet om hon hade, eller långt gångavstånd. Då är osannolikheten en betydligt större bov, även om de mest osannolika saker faktiskt kan inträffa. Svaret kommer så småningom.
Jag förstår vad du menar. Men nu var väl syftet promenader och jag förstår inte riktigt varför man skulle byta skor då? Skillnaden är stor om man ska bergsklättra eller så. Det är ju kallt överallt på tågstationer etc. Men som sagt, vi får väl veta snart. Det är inte ens bekräftat att hon hade de där tygskorna på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in