Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Varför genomsöktes inte T:s bil omedelbart efter att anmälan var gjord? T-teorin är självklar.
Citat:
Givetvis kommer de T på spåren men de har redan missat massor i det fallet.
Citat:
För övrigt så finns det så mycket spekulationer i tråden och insnöade människor som leker deckare. Se bara vilken bil T har använt hela tiden efter anmälan. Bilen är inte genomgången.
Citat:
jag ser bilen varje dag och polisen har inte gått igenom den öht, de gör inte sånt genom att lysa med ficklampa på gården, då tas den in för teknisk undersökning och så har inte skett.
Citat:
Till alla som tvivlar;
Jag ser bilen varje dag.
Ja, jag ser mördaren i den.
Och en teknisk undersökning består inte i att söka efter vapen. Glöm deckarna nu och tänk klart.
Det är en process som tar tid, är vapnet borta så söker man efter spår av ev vapen.
Intressant att beskåda hur du trissar upp dig själv i trådarna.
I fallet med CS och det växande berget av bevis, avfärdar du lättvindigt allt som ligger henne i fatet.
I fallet T ser du honom som mördaren, delvis baserat på det faktum att hans bil inte har blivit undersökt.
Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
"är vapnet borta så söker man efter spår av ev vapen" Ja! Och nu har polisen fått tag på en hammare, som enligt vittnen fråntagits CS, men den verkar inte duga.
Inser du att du är den förste att bryta mot dina egna regler?