2008-04-03, 01:53
  #637
Medlem
noir_désirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Nej, för det gjorde tysk polis redan när C greps första gången. Det pågår en förundersökning mot henne parallellt i Hannover.

Sorry, då har jag missat viktig information.
Har du möjlighet att länka till detta så jag kan uppdatera mig?
2008-04-03, 01:54
  #638
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tack tantalora, Melkol och Hamilkar.

Nästa fråga. Någon skrev häromsidan att C inte hade annat än handbagage med sig på flygplatsen, eller om personen möjligtvis spekulerde i detta. Har några uppgifter framkommit i någon riktning här? De flesta tar med bagage vid resor till utlandet. De flesta mördar inte småbarn så det säger inget.

På vilka av dessa tågstationer finns det förvaringsboxar? Jag tycker mig se dem på de flesta stationer, även mindre, numera. Har Södertälje Syd t ex boxar, där C kan ha låst in sitt Tysklandsbagage på väg till Arboga? Och sedan hoppat av och hämtat det på väg tillbaka mot Södertälje. Därav var aldrig övervakningsbilder från Sthlm C intressanta?

edit: missade ett svar och la till tack.
Bor man på två ställen så behöver man inte släpa med sig en massa bagage. Det är rätt vanligt att bara ha med sig handbagage.
2008-04-03, 01:55
  #639
Medlem
noir_désirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Det finns internet på alla större flygplatser numera. Är helt säker på att polisen vet vart hon befann sig när hon var inloggad på Facebook.

Skavsta en mycket liten flygplats.
2008-04-03, 02:01
  #640
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Skavsta en mycket liten flygplats.
Jag har själv varit på Skavsta och vet därför att det finns internet för resenärer där. Det jag menar med större är att Skavsta är i storleken större när det gäller trafik. Även våra små inrikesflygplatser har tillgång till internet numera.
http://www.skavsta.se/se/content.asp?area=4&id=223
__________________
Senast redigerad av rinaki 2008-04-03 kl. 02:03.
2008-04-03, 02:02
  #641
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
C lämnade sin sista kommentar på facebook tisdageftermiddag 18/3 (ser nu att en hel del vänner har kommenterat hennes favoritvideos i positiva ordalag under de senaste veckorna. Vet de inget?). Alltså hade hon tillgång till internet under tisdagen. Hur ser det ut med internetcaféer i Nyköping/Eskilstuna? Det måste väl finnas sådana öppna en vanlig vardag?
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=68309187&search_ word=internetcaf%E9er
2008-04-03, 02:03
  #642
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Sorry, då har jag missat viktig information.
Har du möjlighet att länka till detta så jag kan uppdatera mig?

Citat:
Efter mordet befann sig den misstänkta kvinnan i Tyskland, där den tyska polisen har inlett en egen förundersökning mot henne.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1011049.svd

Hittade denna länk nu, det har stått i andra tidningar och tysk press också. Du får söka själv om det inte räcker.
Mer i Arbogatråd 2.
2008-04-03, 02:03
  #643
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Jag har själv varit på Skavsta och vet därför att det finns internet för resenärer där.
http://www.skavsta.se/se/content.asp?area=4&id=223
Kan man slå sig ner på en soffa där över natten eller är det stängt?
2008-04-03, 02:08
  #644
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Kan man slå sig ner på en soffa där över natten eller är det stängt?
Så vitt jag vet är flygplatsen öppen 24 tim/dygn.
Så visst kan man göra det.
2008-04-03, 02:11
  #645
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Bor man på två ställen så behöver man inte släpa med sig en massa bagage. Det är rätt vanligt att bara ha med sig handbagage.

Men bodde hon verkligen på två ställen, bodde hon inte i Skarpnäck? Jag har iallafall fått uppfattningen att C inte hade så alldeles bra kontakt med sin mor i Hannover. Själv har jag pendlat mellan Sverige och ett europeiskt land under några år men nog behövde jag släpa på bagage ändå...

Även om C bara hade handbagage hade hon väl tänkt (från början, om Tysklandsbesök var planerat då men senare blev en kombinerad eller ren flykt) stanna över påskveckan åtminstone. Bökigt att släpa en veckas handbagage fram och tillbaka till villan i Arboga tycker man.
2008-04-03, 02:11
  #646
Medlem
DeBalys avatar
Agatha Christie

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Varför genomsöktes inte T:s bil omedelbart efter att anmälan var gjord? T-teorin är självklar.

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Givetvis kommer de T på spåren men de har redan missat massor i det fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
För övrigt så finns det så mycket spekulationer i tråden och insnöade människor som leker deckare. Se bara vilken bil T har använt hela tiden efter anmälan. Bilen är inte genomgången.

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
jag ser bilen varje dag och polisen har inte gått igenom den öht, de gör inte sånt genom att lysa med ficklampa på gården, då tas den in för teknisk undersökning och så har inte skett.

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Till alla som tvivlar;
Jag ser bilen varje dag.
Ja, jag ser mördaren i den.

Och en teknisk undersökning består inte i att söka efter vapen. Glöm deckarna nu och tänk klart.
Det är en process som tar tid, är vapnet borta så söker man efter spår av ev vapen.

Intressant att beskåda hur du trissar upp dig själv i trådarna.

I fallet med CS och det växande berget av bevis, avfärdar du lättvindigt allt som ligger henne i fatet.

I fallet T ser du honom som mördaren, delvis baserat på det faktum att hans bil inte har blivit undersökt.

Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

"är vapnet borta så söker man efter spår av ev vapen" Ja! Och nu har polisen fått tag på en hammare, som enligt vittnen fråntagits CS, men den verkar inte duga.

Inser du att du är den förste att bryta mot dina egna regler?
2008-04-03, 02:14
  #647
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Så vitt jag vet är flygplatsen öppen 24 tim/dygn.
Så visst kan man göra det.

Intressant, CS behöver inte ha åkt tillbaka till Skarpnäck, hon kan ha tagit sig till Skavsta med gott om tid. Kanske stannat någon annanstans först.
Eller åkt hem och sovit gott efter sitt uppdrag. Hon kanske duschade i Skarpnäck. DNA som inte var hennes på kläder och i badrum?
Och sen Till Tyskland för att fira påsk.
2008-04-03, 02:25
  #648
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Intressant, CS behöver inte ha åkt tillbaka till Skarpnäck, hon kan ha tagit sig till Skavsta med gott om tid. Kanske stannat någon annanstans först.
Eller åkt hem och sovit gott efter sitt uppdrag. Hon kanske duschade i Skarpnäck. DNA som inte var hennes på kläder och i badrum?
Och sen Till Tyskland för att fira påsk.

Större flygplatser och tågstationer har duschar för resenärer så hon kan ha tvättat av sig på Skavsta eller på Stockholm C. Hon kan ha tagit in på hotell eller vandrarhem i Nyköping och duschat där. Hotell kollar ID-kort på alla som checkar in. Det gör inte vandrarhem vad jag förstått. Möjligtvis om det rör sig om utländska medborgare men talade C svenska kan hon ha undgått det eventuella kravet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in