2008-04-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
En sak vet vi ju rätt säkert. Cs farsa lär ju inte bli stolt över sin dotter.

Vad menar du?? CS är ju låååååååångt ifrån ens dömd ännu??
2008-04-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Så då skulle alltså rollspelen fortgått även efter tragedin ?

Tragedin ifråga gäller ju bara familjen, vad bekommer detta T??
2008-04-02, 23:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
-Ett första förhör med E skulle hållits igår tisdag??

Nej imorgon torsdag ska ett första förhör med E hållas enligt HAZ.

Citat:
Sie soll am Donnerstagabend zum ersten Mal von der Polizei befragt werden.
2008-04-02, 23:57
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Vad menar du?? CS är ju låååååååångt ifrån ens dömd ännu??

Var hon i Arboga under samma tid som brottet är hon skylldig.
2008-04-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Var hon i Arboga under samma tid som brottet är hon skylldig.

Tror du??
Nä, detta är tråden om T superskyldig. Det är det enda jag vet av tråden och det enda jag sett fått framgå i tråden.
T är skyldig. Skit samma i vad som framkommit i media ang. CS, T är skyldig och jag hoppas att tråden får fortsätta hålla den TOPICEN, också?
2008-04-03, 00:04
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Har T stängt sin blogg än?
Såg att han kommentera inlägg med rollfiguren MASQ. Detta är efter tragedin.
Det finns en funktion i bloggen (kom ihåg mig) som gör att man slipper fylla i uppgifterna varje gång man ska kommentera. Har frk Agnata tänkt på det?

Ni försöker misstänkliggöra T på varje vis ni kan tänka er. I många av fallen sätter inte ens fantasin gränser!

Ni (inte alla av er dock) hittar på, ljuger medvetet och läser saker och ting rent åt helvete för att det ska passa in i er snedvridna syn på hela händelsen.

Vissa av er kan åtminstone debattera som folk. Du är inte en av dom, Agatha.

För övrigt så är jag helt övertygad om att CS kommer att dömas som ensam gärningsman för morden. Utan medhjälpare.

Jag är säker på att polisen vet att hammaren som CS lämnade ifrån sig på Skavsta är mordvapnet. Bara det borde få er att inse fakta. CS did it...
2008-04-03, 00:07
Moderator
Humbugs avatar
Detta är sista chansen! Vill ni ha tråden kvar så rekommenderar samtliga att läsa Heinzes inlägg i början av tråden:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10623489&postcount=2

Citat:
Citat:
Det här är diskussion om morden, inte vad de inblandade har haft för sjukdomar eller vad de äter till middag.

OT, skitinlägg, trams och annat raderat! Håll er till ämnet, annars kommer denna tråd gå samma öde till mötes som de två andra!

/Moderator
Senast redigerad av Humbug 2008-04-03 kl. 00:10.
2008-04-03, 00:09
Medlem
Adonirams avatar
Ja, då har man läst allt man missat under arbetstid i dag. Det har kanske inte tillförts så mycket.

Är Skavstahammaren mordvapnet och kan knytas till Cs är det förstås alldeles klart.

Jag är personligen övertygad om att Cs nästan säkert är gm. Ensam.

Däremot är jag aningen bekymrad över polisen. Jag har sett det här en massa gånger. Yppandeförbud på försvaret. Ständiga läckor av det som talar för polisen teori. När man väl kommer till rättegång är det sällan så enkelt.

Efterlysningen av den "äldre mannen" är märklig. Bortsett från det många kommenterat att de inte borde kunna veta det. (Kanske vägrar han höra av sig för att han är 33 och ogillar att kallas gammal?) Men varför efterlysa bara honom? Varför inte hans kvinnliga släkting som är det riktiga vittnet?

Om hammaren är beslagtagen som det är tyder det ju bara på att CS efter morden inte alls är den förslagna brottsling vi tänkt oss, den som gör allt för att dölja spår. Kanske har hon inte varit hemma utan dragit omkring i Stockholm eller på Skavsta, hon har inget bagage - försöker få in hammaren i handbagaget, trots att hon är van flygresenär. Kanske har hon knappt koll på att hon har den med sig.

Säkert hade hon lika gärna kunnat kasta sig framför ett tåg på Stockholms central. Nu hamnar hon i Hanover istället - hos en vän som är tandläkare. Undrar om det är samma sorts vänner som dem från nyårsfesten i Hamburg finns i hennes facebook, någon sorts rödvinsvänster som leker husockupanter med i smutsiga jättelägenheter i nedgångna och grafittimålade hus. Rätt långt från småhusidyll med småbarn i Arboga.

Hon kontaktar själv polisen, blir "släppt" - troligen körd direkt till psyket där hon kunde plockas upp igen. Jag är inte säker på att hon tiger för att hon har bestämt sig för det, kanske är hon snarare i något sorts avskärmat tillstånd. Har hon fått psykofarmaka?
2008-04-03, 00:10
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Ja, usch. Men vilket EGO denna T är! T. o. m så han mördar...
Det är ju hemskt. Ja, rent fruktansvärt
Och där ser man ju också vad dylikt rollspel kan föra med sig.
Inget har ju, i alla fall hittills, framkommit i media(men piss på media)att CS skulle haft för sig, i alla fall! Hon verkar ju bättre och bra hon, i jämförelse med T.
Tycker också att allt pekar på T nu...

han mördar inte!!!

det gör cs

men han fokuserar på fel saker i en stund som denna. därav mitt inlägg.
2008-04-03, 00:12
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR är C så korkad att hon försöker ta med sig mordvapen i ett flygplan? VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR?
Det kan vara så enkelt att hon är paranoid, känner sig hotad av alla och vill ha ett vapen tillgängligt hela tiden.
2008-04-03, 00:17
Medlem
grisöras avatar
Personligen tror jag att mordvapnet är det första man gör sig av med. Svenska landsbygden är ju inte direkt fattigt på gömställen.
2008-04-03, 00:19
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Ja, då har man läst allt man missat under arbetstid i dag. Det har kanske inte tillförts så mycket.

Är Skavstahammaren mordvapnet och kan knytas till Cs är det förstås alldeles klart.

Jag är personligen övertygad om att Cs nästan säkert är gm. Ensam.

Däremot är jag aningen bekymrad över polisen. Jag har sett det här en massa gånger. Yppandeförbud på försvaret. Ständiga läckor av det som talar för polisen teori. När man väl kommer till rättegång är det sällan så enkelt.

Efterlysningen av den "äldre mannen" är märklig. Bortsett från det många kommenterat att de inte borde kunna veta det. (Kanske vägrar han höra av sig för att han är 33 och ogillar att kallas gammal?) Men varför efterlysa bara honom? Varför inte hans kvinnliga släkting som är det riktiga vittnet?

Om hammaren är beslagtagen som det är tyder det ju bara på att CS efter morden inte alls är den förslagna brottsling vi tänkt oss, den som gör allt för att dölja spår. Kanske har hon inte varit hemma utan dragit omkring i Stockholm eller på Skavsta, hon har inget bagage - försöker få in hammaren i handbagaget, trots att hon är van flygresenär. Kanske har hon knappt koll på att hon har den med sig.

Säkert hade hon lika gärna kunnat kasta sig framför ett tåg på Stockholms central. Nu hamnar hon i Hanover istället - hos en vän som är tandläkare. Undrar om det är samma sorts vänner som dem från nyårsfesten i Hamburg finns i hennes facebook, någon sorts rödvinsvänster som leker husockupanter med i smutsiga jättelägenheter i nedgångna och grafittimålade hus. Rätt långt från småhusidyll med småbarn i Arboga.

Hon kontaktar själv polisen, blir "släppt" - troligen körd direkt till psyket där hon kunde plockas upp igen. Jag är inte säker på att hon tiger för att hon har bestämt sig för det, kanske är hon snarare i något sorts avskärmat tillstånd. Har hon fått psykofarmaka?

några av mina tankar också

hon greps inte när hon blev frisk. hon greps när polisen ville.

hon var lika sjuk/frisk både innan och efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in