2008-04-29, 10:26
Medlem
miapetters avatar
...nu är jag helt ute o svävar i det blå...
men för mej kan "kroppen reagerar" betyda att hon,
när polisen visat bilder (vilket jag inte vet om de gjort)
instinktivt reagerat kraftigt när hon sett kort på CS?
2008-04-29, 10:26
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Varför skulle de inte kunna ha gjort det? Först pekar hon ut CS och sen i samband med att hon flyttade hem får hon reda på att CS sitter häktad. Eller måste ett vittne veta att en misstänkt GM sitter häktad för att kunna göra ett utpekande menar du?
Jag håller med där!

E kan ha talat om för polisen att en kvinna som tala tyska hade ringt på dörren (för detta måste hon inte komma ihåg överfallet).
Kanske därför som E tyckte att det var så bra att hon hade hållt isolierad så hon hade fått ge sin bild av det som hänt (som det oxå står).
2008-04-29, 10:27
Medlem
Herregud. Vissa härinne har verkligen noll koll. Så här är det: När det är medicinskt motiverat för modern att åka hem får hon göra det. Att hon skulle hållas "isolerad" från samhället av utredningstekniska skäl är helt uteslutet, det förstår ni väl själva, det skulle vara djupt omoraliskt i hennes situation.

Det går därför inte att dra några slutsatser om hon har gjort något utpekande eller inte utifrån denna information.
2008-04-29, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Precis..kroppen minns men sinnet är skyddat. Det kan ha gått till precis så, många som förtränger saker fattar inte varför de reagerar på vissa saker. Det kan vara allvarliga trauman som övergrepp mm som man inte vill minnas. Vår hjärna är klurig den.
2008-04-29, 10:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Herregud. Vissa härinne har verkligen noll koll. Så här är det: När det är medicinskt motiverat för modern att åka hem får hon göra det. Att hon skulle hållas "isolerad" från samhället av utredningstekniska skäl är helt uteslutet, det förstår ni väl själva, det skulle vara djupt omoraliskt i hennes situation.

Det går därför inte att dra några slutsatser om hon har gjort något utpekande eller inte utifrån denna information.

Nej, det är klart att det inte gör!
...o det är ju det som "stör"!
Man analyserar ihjäl allt för att finna en mening,
helt meningslöst när det gäller nåt som AB skrivit..
Däremot är jag övertygad om att det gått till som det står:
Att hon, innan utskrivningen, pga av utr.tekn. saker faktiskt
inte haft någon insyn i vad som hänt, de anhöriga har, det är jag övertygad om utifrån vilka de är.., gjort det polisen bett om, inte pratat med henne om vad som hänt. När hon väl kommit hem är det ju ömöjligt att undanhålla omvärlden från henne! Chansen finns ändå att hon kan ha hintat om något innan...det vet vi inte...o det stör mej! Fast, jag vet, "tålamodet är en fiskares bäste vän"! (vem fan är fiskare?)
2008-04-29, 10:52
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Så tolkade jag det iaf!Hon är troligen ännu rätt "blockerad" i huvudet men reagerar fysiskt t.ex kanske på bilder på CS el. nåt annat. Den kroppsliga reaktionen betyder ju också (bör betyda) mycket.
2008-04-29, 12:41
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet

Instämmer helt i vad du skriver. Däremot tycker jag att citatet ut artiklen, "Nu vet hon desto mer - men minns fortfarande inte mordkvällen.", starkt talar för att hon inte gjort något utpekande
2008-04-29, 14:17
Bannlyst
Håller med:

Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Om hon hade kommit i håg det hade det INTE stått "i samband med att hon flyttade hem har hon fått reda på ...etc.
Jag lyckas inte få den meningen att passa med att e sagt: "Kolla upp tyskan. Tror man gått på en fetanka.
2008-04-29, 14:48
Medlem
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=757226

En intervju med E och T.

En längre intervju kommer i onsdagens VLT.
2008-04-29, 14:57
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo

En intervju med E och T.

Tackar... verkar ju som att hon faktiskt kan komma ihåg men inte vill gå igenom det.

- Hon vill inte minnas, jag måste minnas, säger hennes sambo, och fortsätter:

Om nu inte sambon sa fel, med det är ju skillnad på inte kunna minnas och att inte vilja det.
2008-04-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo

En intervju med E och T.

"- Jag har fått ifyllt vad som har hänt, det sista är att jag pratade med min syster på msn. "Barnen måste lägga sig", skrev jag."
Intressant eftersom det enligt någon här på forumet inte var på MSN E sa det utan i telefon tidigare.

Det förklarar ju i alla fall varför barnen var vakna om det sades 18:54.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-29 kl. 15:01.
2008-04-29, 15:05
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Tackar... verkar ju som att hon faktiskt kan komma ihåg men inte vill gå igenom det.

- Hon vill inte minnas, jag måste minnas, säger hennes sambo, och fortsätter:

Om nu inte sambon sa fel, med det är ju skillnad på inte kunna minnas och att inte vilja det.
Jag tror att vill inte/kan inte är samma sak i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in