Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Vad jag har förstått så kan man inte i efterskott göra en triangulering av en mobil. Det enda de kunde göra med T's mobil var att se att mobilen befann sej någonstans i det område som ligger närmast möteslokalen.
Nästan sant, det går inte att triangulera i efterhand, men väl positionera via loggar.
Citat:
Här behöver du läsa på hur det fungerar innan du uttalar dig, och det rejält, byte av mast beror på "line of sight" i de allra flesta fall, inte väder och vind?
Sen så är inte mobilmasterna exakta, mottagningar, byte av mast osv beror på mobil, tillfället, väder och en mängd faktorer till. Så när T "byter" mast är inte en exakthet heller.
Det är digitala signaler idag, 80 talet har redan tagit tillbaka sina analoga.
Citat:
Se ovan för relevans, men de kan pricka in via mobilloggar betydligt exaktare än så.
Är övertygad om att det polisen menar, är att T befann sig i Köping till omkring 19 och att han sedan kom hem ca 19.15 och sedan får de en exakt tid i och med larmsamtalet.
Citat:
Englas mobil var ansluten till en (1) mast och då är det omöjligt att positionera. Har redan förklarat detta tidigare i tråden, backa och leta om du är intresserad av hur det fungerar.
Men att polis som inte ens kan hitta Englas mobil skulle kunna få fram exakt tid på T i efterskott finns det inte en chans i världen att jag skulle tro på!
Samtidigt hoppas jag ju att hon ska minnas vem som gjorde detta mot henne.
Köp dej en digital-tv mast och se hur den påverkas själv tack!