2008-04-21, 23:41
Medlem
egots avatar
dna fråga

enligt media kunde inte tyskarna samköra sina dna prov gentemot de svenska i arbogafallet p.g.a. olika test metoder.

däremot i engla fallet behöver sverige bara lägga ae's dna i interpols databank utan omtagning.

känns nästan som en prestige landskamp mellan tyskland och sverige, där 2 mördade barn är insatsen.

jag spyr.

?
2008-04-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Hon togs upp i arboga del 2, sen har hon fallit i glömska.
Det verkar ha varit en gemensam vän till T och C.

Det enda vi vet var att det fanns en person med initialerna SL som skickade ett meddelande på CS:s wall på facebook samt kommenterade semesterfotot med CS och T. Och det spekulerades i vem denna CS var. Det har dock aldrig verifierats att SL är vän även med T.
2008-04-21, 23:45
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Om det nu springer en svart katt bland alla kycklingar så borde väl de vara fullt synligt under påskfirandet i Arboga.

Jo det är klart att det skulle märkas och det är precis vad som gjorts.
Innan den 17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
enligt media kunde inte tyskarna samköra sina dna prov gentemot de svenska i arbogafallet p.g.a. olika test metoder.

däremot i engla fallet behöver sverige bara lägga ae's dna i interpols databank utan omtagning.

känns nästan som en prestige landskamp mellan tyskland och sverige, där 2 mördade barn är insatsen.

jag spyr.

?
Hamilkar har skrivit om det där
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10769878&postcount=2697
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Det ända jag fick fram var att det var en ca 25-30 åring och jag är inte säker på att LK då visste om det var en man eller kvinna men det var iaf nån/några som sett denna och sagt att den inte hörde till området.
Men om polisen säger MAN kan ju vara för att det har setts som en man och vill inte påverka utan att dom vill kanske höra ..jo men vi såg en men det var en kvinna. Jag vet inte svaret på det
Om denna person som kanske inte hade i området att göra synts till före och efter mordet så borde väl polisen försöka kartlägga vem personen är.
Han/Hon kanske smög runt i sin svarta luva dagar då C har full alibi.
2008-04-21, 23:49
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Om denna person som kanske inte hade i området att göra synts till före och efter mordet så borde väl polisen försöka kartlägga vem personen är.

Jo men det troliga är ju att det är CS som setts innan i området och att det är därför det framkommit att hon varit i Arboga vid flertal gånger innan och rekat samt stalkat

Så har iaf jag uppfattat saken men jag kan ha helt fel
Men det har dom ju koll på också polisen när det var dom som förde det på tal
2008-04-21, 23:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Vet du? Ett hett tips...
Polisen har nog redan kartlagt den personen,
listiga killar de du!
2008-04-21, 23:55
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hamilkar har skrivit om det där
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10769878&postcount=2697

tack för klargörandet.

tvära kast

cs studiekompisar, vänner och rumskamraten borde väl ha något att berätta om cs kärlek och förehavanden till t. hon måste ha yppat eller visat något utåt.

skulle sara larsson vara samma person som sara svensson kan det bli farligt.

ss kunde också hamra.
2008-04-22, 00:26
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Så du menar att C kan ha vandrat runt i området även på tisdagen då hon flög ner till tyskland?

Missade det här inlägget..

Nej jag tror inte det talades om efter den 17 utan att det var bara innan och kanske under mord dagen
2008-04-22, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Det ända jag fick fram var att det var en ca 25-30 åring och jag är inte säker på att LK då visste om det var en man eller kvinna men det var iaf nån/några som sett denna och sagt att den inte hörde till området.
Men om polisen säger MAN kan ju vara för att det har setts som en man och vill inte påverka utan att dom vill kanske höra ..jo men vi såg en men det var en kvinna. Jag vet inte svaret på det
Lite luddig blir du nu. Du skrev tidigare helt klart att det var en okänd man i 25-30års åldern som smygit runt i området. Nu verkar du vackla eftersom du anser att denna man nu ska passa in på C.
2008-04-22, 07:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Lite luddig blir du nu. Du skrev tidigare helt klart att det var en okänd man i 25-30års åldern som smygit runt i området. Nu verkar du vackla eftersom du anser att denna man nu ska passa in på C.

När skrev h¤n att det helt klart var en man?
Har letat o letat bland inläggen men hittar det inte..
2008-04-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
När skrev h¤n att det helt klart var en man?
Har letat o letat bland inläggen men hittar det inte..
Är det inte så att h*n skrev att "Man har sett någon" och inte "Någon/Några har sett en man"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in