2008-04-15, 23:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Du missförstod mig, jag menade tjafset om att nycklarna han hämtade skulle gå till möteslokalen i Köping.

Inlägg om nycklar i andra sammanhang är inte nödvändigtvis tjafs.

Nej, jag förstod det! (Att det inte gäller nycklar i allmänhet utan de i samband med T...)
2008-04-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja varför är det så viktigt för honom att i intervjun poängtera att han egentligen skulle ha varit hemma först kl 20??

Därför att för honom är det nog förmodligen relevant eftersom han anser att detta räddade Es liv!!!!!!!

2008-04-15, 23:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men mötesdeltagarna sade ju att mötet slutade kl 19...
Javisst, men att åka till ABF-lokalen och lasta ur (vad det nu var för saker) kanske skulle ta typ 40 minuter eller något liknande. Man kan tänka sig att det fanns folk i lokalen som han tänkte prata med eller vad som helst. Jag ser ingenting som är konstigt i detta.
2008-04-15, 23:46
Medlem
Citat:

Nycklarna gick ju itne till möteslokalen?!?! Eller vad var din fråga?
2008-04-15, 23:46
Medlem
airbags avatar
Citat:
Därför att han inte kom hem kl 20 utan kl 19. Om mötet skulle ha slutat kl 20 (han skulle ju ha varit hemma först vid den tiden, sade han), men det egentligen slutade kl 19, så kan man undra vad han skulle göra den "sista timmen" (mellan 19-20), som han inte redogjorde för. Om han nu var så angelägen om att "tala ut" om vad som hände den kvällen.

Men det kan ju vara så att media inte skrev allt han sade och att meningarna är lösryckta ur sitt sammanhang.

Mötet var slut kl 19 och det skulle varit slut kl 19. Sedan skulle T åka till Arboga (abf) och lämna instrument och beräknade vara hemma kl 20. Han kom dock på att han glömt nycklarna till abf och åkte vägen om hemmet för att hämta dem. Där fastnade han. Han behöver inte redogöra för den timmen eftersom han aldrig kom iväg till abf-lokalen av kända orsaker...

Vad är det med detta som är så svårt att förstå? Jag tror ni driver med mig.
2008-04-15, 23:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Mötet slutade 19 sen skulle T lämna instrument i ABF-lokalen i Arboga. Det var dom nycklarna han hade glömt.
2008-04-15, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Han kanske skulle ha varit hemma vid 20-tiden om han hade haft nycklarna med sig, men nu var han tvungen att åka hem först för att hämta nycklarna så att han kunde komma in i ABF-lokalen...

Jag trodde i min enfald att mitt inlägg skulle klargöra det faktumet, men vissa här på forumet är ju knappt läskunniga och har ingen som helst slutledningsförmåga, ingen glömd men härmed är grisöra och Agatha är nämnda.

för att förtydliga:
T åkte med bilen full med instrument, som de hade haft på en spelning/rep, till Köping, efter mötet, som slutade kl 19 skulle han - innan han åkte hem - till ABF-lokalen och lämna tillbaka dessa, antagligen räknade han med att detta skulle ta en timme, att lasta ur bilen och ställa iordning prylarna, men kom på att han inte hade nyckeln dit med sig. Så efter mötet åkte han först hem för att hämta nycklarna.

Att det beräknades ta en ca 45 minuter att lasta ur bilen beror säkert på att detta var långt ifrån första gången han gjorde detta,

Can you please drop the subject.
2008-04-15, 23:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Javisst, men att åka till ABF-lokalen och lasta ur (vad det nu var för saker) kanske skulle ta typ 40 minuter eller något liknande. Man kan tänka sig att det fanns folk i lokalen som han tänkte prata med eller vad som helst. Jag ser ingenting som är konstigt i detta.

Nej, då förstår jag. Jag visste inte att han skulle lasta ur instrument och att detta skulle ta så lång tid. Då ser inte jag heller något konstigt i hans uttalande.
2008-04-15, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
T hade bilen full med instrument som tillhörde ABF, dessa skulle han lämna tillbaka denna dag och skulle därför bara in och hämta nycklarna till ABF-lokalen.

Så nu är det utrett också. (ABF-lokalen ligger i Arboga)

Detta i sig talar EMOT eventuell formel1-körning hem speciellt då i korsningar/kurvor o.s.v. riskera att prylarna går sönder.
Dessutom, eftersom jag åkt en hel del mellan Arboga och Köping, att åka runt 10-12 minuter, då får man stå på rejält, och visst klarar man det om man ger sig den på det, men att göra det en måndagkväll kl 19, njaa fel tid och för mycket trafik, det är rätt uppseendeväckande om inte annat och då hade garanterat någon hört av sig om detta till polisen tror jag (i efterhand alltså)
Gick polisen igenom all utrustning sen i bilen så att dom på så sett kunnat rentvå T på att inget mordvapen var gömda i något instrument?
2008-04-15, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Gick polisen igenom all utrustning sen i bilen så att dom på så sett kunnat rentvå T på att inget mordvapen var gömda i något instrument?

Ja eftersom bilen var konfiskerad i flera dygn och undersöktes av polisen under den tiden, vilket är ren rutin.
2008-04-15, 23:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Nej, då förstår jag. Jag visste inte att han skulle lasta ur instrument och att detta skulle ta så lång tid. Då ser inte jag heller något konstigt i hans uttalande.
Det är därför det är så bra om du (och andra) läser inläggen och verkligen försöker förstå vad som menas. Om man bara skriver inlägg utan att fundera på vad de andra menar blir det en väldigt konstig diskussion.
2008-04-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Eftersom bilen enl Wildone, eller om det var grannen eller wishmaster, beslagstogs så gjordes sannolikt såna undersökningar. Dessutom - om brottplatsen var en slaktplats så undrar jag hur du tror han kunde, med sina nedblodade kläder, gömma vapnet utan att kleta ner innanmätet av bilen i så fall...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in