2008-04-18, 11:22
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ursprungligen postat av marsvin
18.20 loggade hon ut från familjeliv.se

Nej in, det står bara vilken tid du har loggat in på fl ej ut!!
Hennes tid var 18:21

Stämmer detta? Har också läst flera gånger att E loggade in på familjeliv 19.20
19.20 har jag inte sett.
Enl. Expressen har E börjat prata om mordkvällen, men inte kunnat berätta VEM.
2008-04-18, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
19.20 har jag inte sett.
Enl. Expressen har E börjat prata om mordkvällen, men inte kunnat berätta VEM.

18.20 stämmer nog. Hoppas att hennes minne kommer tillbaka så pass att hon minns vem som kom in. Resten kan hon få slippas minnas..
2008-04-18, 11:27
Medlem
elizzzas avatar
Är det fortfarande ingen som spekulerar över CS ev samarbete med någon bekant till NJ??? Någon som kände både CS och NJ och som tillsammans med CS ville få bort E eftersom rättegång nalkades... CS kan vara ett villospår.
2008-04-18, 11:29
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Det hör väl inte till vanligheten att man har ihjäl små barn, med hammare el. dyl. ens i Arboga, så folk behöver tvätta av sig vid kyrkogården

Naturligtvis inte. Men det hade väl ändå uppfattats som lite underligt att tvätta händerna på kyrkogården i mörkret, när det är kallt ute?. Nu kommer jag inte ens ihåg kyrkogården i Arboga, så jag vet inte om det bor folk i närheten.
2008-04-18, 11:30
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Normal är man då inte, men om man håller på med ombyteskläder, tvätt etc så tyder väl det på att det finns någon form av planerande, som sedan verkar haverera totalt när det är dags att lämna landet (om CS är GM naturligtvis)? Om det nu är hennes hammare de hittat på flygplatsen.

Det där har jag också fundera på. Klivet från att ha agerat tämligen kallt och planerande (om det är CS) till att försöka få med sig en hammare i handbagaget till Tyskland är ju ganska långt. Mina teorier är (fortfarande OM det är CS)

1: Hon har, som vart på tal av Mariooo (?) tidigare, redan gjort sig av med mordvapnet. Hammaren som hon försökte få med sig till Tyskland är inte mordvapnet utan en "decoy"

2: Hon tror inte att hammaren ska märkas i handbagaget (ganska korkat)

3: Hon är riktigt jäkla rubbad (mer än vi tror) och vill ha med sig en souvenir hem och tar risken att bli fråntagen den.

4: Ungefär samma som ovan, men är säker på att hammaren inte kan bindas till henne för att hon gjort rent den.

5: Hon har tänkt ta med sig hammaren tillbaks till Skarpnäck så ingen ska märka att den saknas. Detta hinner hon inte dock innan flyget går till Tyskland så att ta med sig hammaren i handbagaget blir en nödlösning mitt i paniken över vart hon ska göra av den.

6: Det är inte hennes hammare, utan nån annan kvinnas, som bara är väldigt lik henne.
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Är det fortfarande ingen som spekulerar över CS ev samarbete med någon bekant till NJ??? Någon som kände både CS och NJ och som tillsammans med CS ville få bort E eftersom rättegång nalkades... CS kan vara ett villospår.
Barnen då?
Medlem
Amyystars avatar
Varför skulle CS och någon bekant till NJ ha planerat det här tillsammans.
Jag tycker barnens pappa har fått lida tillräckligt i allt det här, och ser inget skäl till att dra in honom något mer.
Är dessutom helt övertygad om att alla sådana kopplingar, om de funnits, redan har utretts.
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-18 kl. 11:32. Anledning: Missförstånd
2008-04-18, 11:31
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Naturligtvis inte. Men det hade väl ändå uppfattats som lite underligt att tvätta händerna på kyrkogården i mörkret, när det är kallt ute?. Nu kommer jag inte ens ihåg kyrkogården i Arboga, så jag vet inte om det bor folk i närheten.

Fast har hon gjort det har hon nog inte blivit sedd, man ser inte intill vattenkranarna ifrån något av husen i närhet. Går en stor häck runt kyrkogården som avgränsar från vägen.
2008-04-18, 11:33
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2281798.ab

Snart får vi kanske veta vad som händer med CS..
2008-04-18, 11:34
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Varför skulle CS och någon bekant till NJ ha planerat det här tillsammans.
Jag tycker barnens pappa har fått lida tillräckligt i allt det här, och ser inget skäl till att dra in honom något mer.
Är dessutom helt övertygad om att alla sådana kopplingar, om de funnits, redan har utretts.

Skulle NJ ha blivit fälld för det han gjorde mot E så skulle han knappast ha fått nån lång tid i fängelse, eventuellt endast fotboja. Knappast värt att anlita någon att mörda sin exfru och sina barn för.
2008-04-18, 11:35
Bannlyst
Citat:
Det är väl inte säkert att kranar är öppna den årstiden.
2008-04-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Detta brottet mer eller mindre unikt i Sverige och därmed är gärningsmannen mer eller mindre unik (gå in i ett hus och mörda 2 barn och försöka mörda deras mamma) så att gå från 1 gärningsman i ett unikt mål (inte många dödar småbarn, speciellt inte andra än föräldrarna) till att 2 gärningsmän skulle ha utfört det tillsammans på ett eller annat sätt tycker jag känns ännu mer osannolikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in