Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Normal är man då inte, men om man håller på med ombyteskläder, tvätt etc så tyder väl det på att det finns någon form av planerande, som sedan verkar haverera totalt när det är dags att lämna landet (om CS är GM naturligtvis)? Om det nu är hennes hammare de hittat på flygplatsen.
Det där har jag också fundera på. Klivet från att ha agerat tämligen kallt och planerande (om det är CS) till att försöka få med sig en hammare i handbagaget till Tyskland är ju ganska långt. Mina teorier är (fortfarande OM det är CS)
1: Hon har, som vart på tal av Mariooo (?) tidigare, redan gjort sig av med mordvapnet. Hammaren som hon försökte få med sig till Tyskland är inte mordvapnet utan en "decoy"
2: Hon tror inte att hammaren ska märkas i handbagaget (ganska korkat)
3: Hon är riktigt jäkla rubbad (mer än vi tror) och vill ha med sig en souvenir hem och tar risken att bli fråntagen den.
4: Ungefär samma som ovan, men är säker på att hammaren inte kan bindas till henne för att hon gjort rent den.
5: Hon har tänkt ta med sig hammaren tillbaks till Skarpnäck så ingen ska märka att den saknas. Detta hinner hon inte dock innan flyget går till Tyskland så att ta med sig hammaren i handbagaget blir en nödlösning mitt i paniken över vart hon ska göra av den.
6: Det är inte hennes hammare, utan nån annan kvinnas, som bara är väldigt lik henne.