2008-04-13, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är ju hela tiden tjaffs om att CSD är misstänkt för att polisen anser det, men inte ett ord har du eller andra bemött det faktum att det finns inga bindande bevis mot CS. DNA från brottsplasten innehöll bara DNA från offren T och blåljus.

Så kasta inga stenar i glashus.

det finns inget bevis mot t i dagsläget, ännu är dock allt dna inte fastställt. dessutom är det ett antagande från dig att de har hittat t´s dna, ett ANTAGANDE då det inte finns en källa som säger att de hittat just hans dna där. kom med fakta lr var tyst.

sten i glashus sa du? ja, det är väl du expert på vid detta laget!!
2008-04-13, 16:14
Bannlyst
[quote=Agatha Christie]
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det enda är väl T alibi med vittnen på kursen..men är dom 100% säkra på tiden prick 19?

Ja precis , det låter så seriöst med "kursen" sanningen verkar ju vara den att det bara var 3-4 kompisar som träffades.
De kände sej säkert , som många andra arbogabor helsäkra på att deras polare T inte gjort detta och för att skona honom eller för att de inte exakt kollade på klockan när alla gick, sa , javisst mötet slutade kl 19 eftersom det officiellt ska vara så. De såg säkert inget ont i det.

Men det verkar ju som om denna "kurs" dessutom var beroende av någon sorts bidrag och att de därför måste hålla sej inom ramarna för dessa tider. Därför kan okunnigt folk säga fel tid till polisen av ren oro för att "hur ska det gå med kursbidraget" .
Sånt händer hela tiden att folk ljuger i vittnesmål pga, nån obetydlig detalj som har med dom själva att göra.
De vill inte "åka dit" och var de dessutom helsäkra på deras sjyssta kompis T's oskuld så varför inte slå två flugor i en smäll?
Inget konstigt eller ovanligt i det.
2008-04-13, 16:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja precis , det låter så seriöst med "kursen" sanningen verkar ju vara den att det bara var 3-4 kompisar som träffades.
De kände sej säkert , som många andra arbogabor helsäkra på att deras polare T inte gjort detta och för att skona honom eller för att de inte exakt kollade på klockan när alla gick, sa , javisst mötet slutade kl 19 eftersom det officiellt ska vara så. De såg säkert inget ont i det.

Men det verkar ju som om denna "kurs" dessutom var beroende av någon sorts bidrag och att de därför måste hålla sej inom ramarna för dessa tider. Därför kan okunnigt folk säga fel tid till polisen av ren oro för att "hur ska det gå med kursbidraget" .
Sånt händer hela tiden att folk ljuger i vittnesmål pga, nån obetydlig detalj som har med dom själva att göra.
De vill inte "åka dit" och var de dessutom helsäkra på deras sjyssta kompis T's oskuld så varför inte slå två flugor i en smäll?
Inget konstigt eller ovanligt i det.
Men vi har ju faktiskt haft folk i tråden som var med på mötet och verifierat uppgifterna om mötet. Säkrare uppgifter än så går väl inte att få?
Senast redigerad av BoISaren 2008-04-13 kl. 16:20.
2008-04-13, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur tolkar du det som att den gode Åsgård har fått upp ögonen för T som gärningsman? Han pratar om hur det oftast är. Du tolkar det som du vill, för att någonstans hitta stöd för dina felaktiga påståenden.

Om jag skriver att det till 90%, enligt statistiken, är NJ som är gm, så betyder inte det att jag pekar ut honom.
Om Åsgård skriver att det oftast är en "trasselsudd" till man så pekar inte heller han ut någon. Han pratar statistik helt enkelt.

Intressant att han väljer ordet sanningen för övrigt...

Om han som er höll med om att CS är skyldig, varför säger han då ovanstående?
Finns ingen anledning att dra upp det eftersom NJ är avförd och enligt somliga här även T.
ÄNDÅ är det just detta som han väljer att fokusera på.
2008-04-13, 16:18
Bannlyst
[quote=BoISaren]
Citat:
Men vi har ju faktiskt haft folk i tråden som var med på mötet och verifierat uppgifterna om mötet. Säkrare uppgifter än så går väl inte att få?
Men är dom tillförlitliga?
2008-04-13, 16:19
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men är dom tillförlitliga?
Kort sagt: Ja
2008-04-13, 16:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Nej just det SÄKRARE uppgifter går inte att få!
Exakt.
Det betyder inte att dessa uppgifter är 100% säkra, där är den springande punkten i kursdeltagarnas vittnesmål.
Mycket står och faller med deras vittnesmål men det kan i högsta grad ifrågasättas pga det jag sa.
Men om man ska ifrågasätta alla vittnen så är det inte stor mening med att höra dom? Eftersom det, enligt dig, är dom säkraste uppgifterna och ändå inte säkra till 100%.

Om jag har varit med dig 10 minuter innan ett mord som begås på en plats som ligger 12 minuter bort så är inte mina uppgifter 100%-igt säkra även om jag har kollat klocka, ringt fröken ur eller vad fan som helst?

Varför tvivlar ni på mötesdeltagarnas vittnesmål?
2008-04-13, 17:35
Bannlyst
Hoppas polisen läser detta!!!

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ni får visst misstänka T. Det bryr jag mig inte det minsta om. Däremot är jag nyfiken på varför ni misstänker honom. Och än har ni inte visat ett enda hållbart argument till varför han skulle vara misstänkt. Polisen säger att han inte är misstänkt. Varför tror ni inte på det? Varför tror ni inte att han har granskats? Varför skulle polisen släppa tanken på T som gm om dom inte var 100% säkra? Varför skulle vittnen ljuga för T's skull?
Och framförallt: Varför skulle T mörda sina bonusbarn och försöka mörda sin sambo. Det finns inget motiv!

Ang Åsgård:
Som jag skrev tidigare så tolkar du hans uttalande som du vill för att försöka lura oss att tro att han tror på T som gm.

Bra! Frågan om motiv!

Vad kan det finnas för MOTIV för NÅGON att döda två små späda barn?
Den långsökta förklaringen om en kvinna i en annan stad som suttit och retat upp sej på idyllen, som nu är den gängse ?

ELLER!-

För det första så tror jag att T var en kvinnomisshandlare , vad grundar jag då detta på ? Jo följande från E's blogg som jag ej velat lägga ut innan MEN som nu SÅ LÄGLIGT! är borttaget från bloggen, alla andra av hennes inlägg står kvar, men jag sparade detta inlägg på datorn, eftersom jag hade på känn att det skulle tas bort, eftersom det är det enda officiella antydan från E om att tomtebolyckan ej var komplett, och se där , det kom visst till pass!!!!
Case closed för min del.
T sitter och undanröjer bevis.

Från emmas blogg:

Hon frågade idag vad det var som gjorde att jag valde sånna killar. Frågad slängdes i ansiktet på mig, det var det jag satt o funderade på igår. el vad jag funderar på hela tiden igentligen. Varför, attraheras jag inte av de "ordentliga" pojkarna? Man kunnde gå i terapi för sånt. men är det JAG som ska gå i terapi? Ja kanske...

2007-apr-23

----------------
Detta skrivet 23 april förra året. Då var redan T inne i hennes liv.
Alltså en till bad-boy, som utåt är en good-boy?
Troligtvis blir E ifrågasatt varför hon fastnar för onormala killar då hon fått upp ögonen på T.
T ännu en kille som inte är ordentlig.

Och de som undrar när de träffades:

"Ursprungligen postat av vhyt
När träffades dom då enligt dej?

enligt efterlyst träffades dom januari 2007:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10331354&postcount=195

som du kan se själv (om du trycker på länken och följer instruktionerna) berättas det i senaste efterlyst. och oroa dig inte, det är första delen i programmet så du behöver inte "spola" fram "
----

Dessutom (vhyt)
Lillflickan var ju sjuk.
Trötthet över ett skrikande barn har MÅNGA gånger anförts som motiv för barnamord och misshandel av spädbarn.
Jag tror det är många faktorer som spelat in här, ett bråk mellan E och T kanske om CS som kanske hörde av sej just den dagen, samt om han var helt slut och trött på det skrikande barnet, det är ju som sagt inte ovanligt att det uppges som motiv i fall där späda barn blivit offer.

Från T's blogg"Men jag tror och hoppas och skulle jag vara kristen så skulle jag be om att det snart är över för saga, att hon får må bra. Det är hennes tur nu."

Han och E har bråkat han slår ner e med hammaren i ursinne och trötthet, barnen kommer springande och skriker såklart när de ser vad som hänt. Han får blackout och slår även de "jobbiga skrikande " barnen som inte har levt upp till hans förväntningar om tomtebolyckan.

Jag tror inte dådet var planerat, jag tror något slog slint och gick snett, därav har han ej heller fullföljt mordet på E , han har kanske vid det laget "kvicknat till" från sin blackout och ringer 112!
Mycket möjligt att det gått tilll på detta sätt.
Senast redigerad av vhyt 2008-04-13 kl. 17:57.
2008-04-13, 17:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har nu raderat 46 inlägg med bara trams och tjafs. När jag loggade in hade jag ungefär 60st RP:s som handlade om den här tråden.
Det finns alltså ganska många som verkligen vill diskutera i den här tråden, istället för att posta en massa skitinlägg.

Vi har i det längsta försökt att inte dela ut en massa tillsägelser för upprepat OT eller trams, men nu går det inte att låta bli längre.

Från och med nu kommer samtliga medlemmar som inte sköter sig i den här tråden att få en tillsägelse och det utan föregående varning. Det är tråkigt att behöva göra det, men det finns tyvärr inget alternativ.

// Mod
2008-04-13, 17:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Bra! Frågan om motiv!

Vad kan det finnas för MOTIV för NÅGON att döda två små späda barn?
Den långsökta förklaringen om en kvinna i en annan stad som suttit och retat upp sej på idyllen, som nu är den gängse ?

ELLER!-

För det första så tror jag att T var en kvinnomisshandlare , vad grundar jag då detta på ? Jo följande från E's blogg som jag ej velat lägga ut innan MEN som nu SÅ LÄGLIGT! är borttaget från bloggen, alla andra av hennes inlägg står kvar, men jag sparade detta inlägg på datorn, eftersom jag hade på känn att det skulle tas bort, eftersom det är det enda officiella antydan från E om att tomtebolyckan ej var komplett, och se där , det kom visst till pass!!!!
Case closed för min del.

Från emmas blogg:

Hon frågade idag vad det var som gjorde att jag valde sånna killar. Frågad slängdes i ansiktet på mig, det var det jag satt o funderade på igår. el vad jag funderar på hela tiden igentligen. Varför, attraheras jag inte av de "ordentliga" pojkarna? Man kunnde gå i terapi för sånt. men är det JAG som ska gå i terapi? Ja kanske...

2007-apr-23

----------------
Detta skrivet 23 april förra året. Då var redan T inne i hennes liv.
Alltså en till bad-boy, som utåt är en good-boy?
Troligtvis blir E ifrågasatt varför hon fastnar för onormala killar då hon fått upp ögonen på torgny.
T ännu en kille som inte är ordentlig.
T och E träffades i april 2007. Vi vet inte vilket datum (väl?) och vi vet inte hur mycket dom har träffats heller. Om han redan då skulle visa dom tendenserna som du så säkert basunerar ut så tror ju inte jag iaf att förhållandet skulle fortsätta. Men det är endast spekulation.

Den 1 maj står det att läsa
Citat:
Ursprungligen postat av E's blogg
Det är så såvrt att nå fram, min ord räcker inte till. Varje steg jag tar just nu måste jag ta med försiktighet. Jag vill inte såra. men jag gör det ändå. Jag behöver inte tänka så, men jag gör det ändå.
Men, hur mycket har inte du sårat mig? Det är inte det att jag vill hämnas, det skulle aldrig falla mig in att bete mig på det sättet. men, efter alla år som du kvävt mig så finns det inget kvar för oss. Hur ska jag få dig att förstå det?
Vi kommer alltd vara en del av varandra, våra barn kommer alltid hålla oss samman. Sen är det upp till oss hur vi vill hantera det o leva med det. jag har en önskan. Men, du... det är ingen lag. Det är upp till dig.

Mina vänner runt omkring, och min familj. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er nog för att ni finns där.
Du tror inte att dom två inläggen kan ha med varandra att göra?

Citat:
Dessutom (vhyt)
Lillflickan var ju sjuk.
Trötthet över ett skrikande barn har MÅNGA gånger anförts som motiv för barnamord och misshandel av spädbarn.
Jag tror det är många faktorer som spelat in här, ett bråk mellan E och T kanske om CS som kanske hörde av sej just den dagen, samt om han var helt slut och trött på det skrikande barnet, det är ju som sagt inte ovanligt att det uppges som motiv i fall där späda barn blivit offer.

Från T's blogg"Men jag tror och hoppas och skulle jag vara kristen så skulle jag be om att det snart är över för saga, att hon får må bra. Det är hennes tur nu."
Vad syftas på här?
Citat:
Han och E har bråkat han slår ner e med hammaren i ursinne och trötthet, barnen kommer springande och skriker såklart när de ser vad som hänt. Han får blackout och slår även de "jobbiga skrikande " barnen som inte har levt upp till hans förväntningar om tomtebolyckan.

Jag tror inte dådet var planerat, jag tror något slog slint och gick snett, därav har han ej heller fullföljt mordet på E , han har kanske vid det laget "kvicknat till" från sin blackout och ringer 112!
Mycket möjligt att det gått tilll på detta sätt.
Jag anser det vara omöjligt med tanke på tidsaspekten.

Edit angående när T och E träffades
Citat:
Det var i denna veva, i april i fjol, 28-åringen träffade den 23-åriga tvåbarnsmamman.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2101588.ab
Senast redigerad av BoISaren 2008-04-13 kl. 18:01.
2008-04-13, 18:02
Bannlyst
"Jag anser det vara omöjligt med tanke på tidsaspekten."-boisaren

Som jag har förstått det så hördes E senast av 18 .54?
Inte 18.21. Har läst detta i tråden, har jag rätt eller fel någon som kan verifiera detta ?

---------
T och E träffades i april 2007. Vi vet inte vilket datum (väl?) och vi vet inte hur mycket dom har träffats heller. Om han redan då skulle visa dom tendenserna som du så säkert basunerar ut så tror ju inte jag iaf att förhållandet skulle fortsätta. Men det är endast spekulation.-boisaren

Enligt uppgifter träffades de i januari.

Antagligen hade han inte visat de tendenserna än i DETTA förhållande, men detta sades nog av någon som kände till T och hans historik.

Tyvärr är hela det blogginlägget från E borta! så lägligt för T !
Men det stod betydligt mer utförligt om det hela där.
Senast redigerad av vhyt 2008-04-13 kl. 18:05.
2008-04-13, 18:05
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Bra! Frågan om motiv! Vad kan det finnas för MOTIV för NÅGON att döda två små späda barn? Den långsökta förklaringen om en kvinna i en annan stad som suttit och retat upp sej på idyllen, som nu är den gängse ?

ELLER!-

Det måste vara skönt att få stryka över det mesta vad poliser och kriminologer säger om kärleken och svartsjukan som drivkraft och katalysator för mord och avfärda detta som långsökt.

Och du tror/gissar då också att en hustrumisshandlare enbart kommer att misshandla en kvinna i sitt kriminella liv och inte fler?

Att en hustrumisshandlare presenterar sin våldsamma sida tidigt i förhållandet?

Att detta våldsamma förhållningssätt mot kvinnor skulle vara helt oomvittnat av T:s tidigare flickvänner?

Att hustrumisshandlare är av extrovert och exhibitionistisk människotyp?

Och om du nu tror att dådet inte var planerat, hur mycket tid hade då T på sig att hinna hem från mötet, prata med E och under tiden hinna jaga upp sig till att gå från den vanlige T till att bli en rasande hammarsvingande mördare, döda två barn, allvarligt skada E och sedan lugna ner sig för att ringa SOS alarm?

Har någon vittnat om T skulle besitta extremt kort stubin?
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-13 kl. 18:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in