2008-04-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Bensinen håller inte på att ta slut för mig, snarare för polisen.
Vilka övriga familjemedlemar var i huset förutom E, barnen och sambon?
Jag har uppfattat att Es pappa stått utanför då ambulans befann sig på plats.

Tycker du att det är konstigt att övriga familjen ansluter vid ett sådant här tillfälle?
2008-04-09, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
börjar bensinen ta slut för dig? allt dna från brottsplats är ännu inte klar.
Du är så benägen att korsfästa tyskan så det börjar övergå i absurdum.
Än så länge är hon oskyldig.

Det är bara en liten reflektion jag gör, inget att hetsa upp sig på.
2008-04-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag läste någonstans att om hon motsätter sig utlämning tar det 5-6 veckor innan beslut kan fattas. Gissningsvis vill de tyska myndigheterna bilda sig en egen uppfattning på vilka grunder den svenska polisen tänker åtala deras medborgare. Ingenting som förändrar i sak således.
Nä, varför skulle de utlämna sina egna medborgare när bevisning saknas?
Då tycker jag att vi ska skicka Calle Johnson till Grekland.
2008-04-09, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Tycker du att det är konstigt att övriga familjen ansluter vid ett sådant här tillfälle?
Jag svarar, jag svarar! Nej, det är inte konstigt. Det finns väl en väldigt stor chans att hela släkten har lämnat spår eftersom de förmodligen umgicks med varann som en släkt vanligtvis gör.
2008-04-09, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Du är så benägen att korsfästa tyskan så det börjar övergå i absurdum.
Än så länge är hon oskyldig.

Det är bara en liten reflektion jag gör, inget att hetsa upp sig på.

absolut ingen fråga om korsfästning, även fast jag är helt övertygad om att tyskan är gm i detta fall.

det har varit betydligt mer absurbt att se jakten på en redan kollad t där alla tycker han är lite för glad och vänlig och därför måste vara skyldig. är dock glad att det verkar ha lugnat ner sig betydligt nu.

än så länge sitter hon fortfarande häktad på sannolika skäl misstänkt av en domstol.
2008-04-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Bensinen håller inte på att ta slut för mig, snarare för polisen.
Vilka övriga familjemedlemar var i huset förutom E, barnen och sambon?
Jag har uppfattat att Es pappa stått utanför då ambulans befann sig på plats.
Så du tror inte att E:s pappa varit i huset och lämnat DNA-spår? Tvivlar att E & T lyckas sanera huset varje dag så det är fritt från DNA. Eller menar du att det bara har påträffats DNA från den aktuella kvällen?
2008-04-09, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
absolut ingen fråga om korsfästning, även fast jag är helt övertygad om att tyskan är gm i detta fall.

det har varit betydligt mer absurbt att se jakten på en redan kollad t där alla tycker han är lite för glad och vänlig och därför måste vara skyldig. är dock glad att det verkar ha lugnat ner sig betydligt nu.

än så länge sitter hon fortfarande häktad på sannolika skäl misstänkt av en domstol.
Men förklara varför de inte har hittat DNA än då?
Kom inte och säg att det tar si och så lång tid, personalen har arbetat både kvällar och helger med DNA-analyser. Vissa av dessa tar längre tid. Men att ett sånt här våldsamt brott utspelar sig i ett hem utan att gm lämnar spår finns knappt på kartan. Tycker du inte själv att det är konstigt?
2008-04-09, 20:11
Medlem
Citat:
Nä, varför skulle de utlämna sina egna medborgare när bevisning saknas?
Då tycker jag att vi ska skicka Calle Johnson till Grekland.
Om jag har uppfattat det rätt så ska Tyskland (i det här fallet) inte bry sig om på vilka grunder arresteringsordern (och därmed skälet till utlämningen) är utfärdad utan enbart att den är utfärdad.
2008-04-09, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Om jag har uppfattat det rätt så ska Tyskland (i det här fallet) inte bry sig om på vilka grunder arresteringsordern (och därmed skälet till utlämningen) är utfärdad utan enbart att den är utfärdad.
Varför då? För att Tyskland och Sverige är med i EU eller vad?
2008-04-09, 20:16
Medlem
Citat:
Men förklara varför de inte har hittat DNA än då?
Kom inte och säg att det tar si och så lång tid, personalen har arbetat både kvällar och helger med DNA-analyser. Vissa av dessa tar längre tid. Men att ett sånt här våldsamt brott utspelar sig i ett hem utan att gm lämnar spår finns knappt på kartan. Tycker du inte själv att det är konstigt?

Jag tycker att det är extremt konstigt. Det borde inte vara så svårt att hitta CS DNA någonstans i huset om det nu är hon som gärningsman. Sen så tycker jag inte att det borde ta sådan här lång tid att få ett svar på vare sig DNA i huset eller DNA på hammaren. Det har gått över tre veckor nu väl sedan dådet, så lång tid borde det väl inte ta? CS DNA borde finnas någonstans, ett hårstrå, en hudflaga, någonting borde finnas.
2008-04-09, 20:16
Medlem
Citat:
Men att ett sånt här våldsamt brott utspelar sig i ett hem utan att gm lämnar spår finns knappt på kartan. Tycker du inte själv att det är konstigt?
Och vad innebär det enligt din slutsats?
1. Att CS är oskyldig eftersom inget DNA från någon GM har påträffats?
2. Att inget brott har begåtts eftersom inget DNA från någon GM har lämnats?
3. Att GM har lämnat spår men de har ej ännu hittats?

Om 1. Vem kan vara GM om inget DNA påträffas och varför kan inte CS vara GM i det fallet?
2008-04-09, 20:17
Medlem
Citat:
Varför då? För att Tyskland och Sverige är med i EU eller vad?
Precis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in