2008-04-07, 14:53
Medlem
SingleStars avatar
Hm, hur många var det som gick ut bensäkert och sa att hammaren i Skavsta var mordvapnet?

Nu är ju t.o.m. polisen osäker på det.

Verkar som DNA-analysen har blivit färdig.

Mest verkar det som polisen är färdig för att bytas ut till riktiga utredare.
2008-04-07, 14:54
Medlem
Som sakt dom kan inte låsa sig vid hammaren som hittades skavsta, alla spår måste följas därav att dom ev kommer dyka efter fler vapen, gör dom det inte så är det ett känstefel... sen kan dom inte säga atrt DET är mordvapnet utan att alla spår är testade på hammaren osv.... men hur dom än gör så är det ju fel på detta forum.
2008-04-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
- Minimala bevis: Då skulle inte CS sitta häktad på den misstankegrad hon gör.
Det som media släpper ut tyder på att poliser har ingenting annat än antagen.
"– Skillnaden mellan den lägre och den högre misstankegraden handlar egentligen bara om en känsla. I båda fallen talar vi om under 50 procents sannolikhet att hon är skyldig" källa http://www.expressen.se/nyheter/1.1103863/mer-talar-for-att-den-mordmisstankta-kvinnan-ar-oskyldig

- Klantig polis: På vilket sätt har polisen klantat sig i det här fallet anser du?
På många sätt, läs media.

- GM osedd: GM är tydligen inte helt osedd på vägen från brottsplatsen (allt står som sagt inte i media). Men även om det vore så. Skulle det innebära att morden aldrig hänt eftersom det inte ska gå att ta sig osedd dit och därifrån?
Morden har givetvis sätt men ingen förutom GM vet vem som utfört dådet.
Att CS skulle ha varit vid mordplatsen är än så länge bara antaganden och spekulationer.

- DNA-analys: Det är säkert 100 analyser som ska göras. Var ju polis, ambulanspersonal mm på platsen. Det tar tid, oavsett förtur eller ej. 5 veckor är inte något konstigt.
Jag är medveten om hur länge det tar att göra DNA analyser, står i länken jag skickade tidigare. (sista kapitlet i sidan om du inte orkar läsa hela)

Jag tycker att man får spekulera fritt här på forumet eftersom ingenting tyder på i dagsläget att polisen är SÄKER att dom gripit rätt GM.
2008-04-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Det vore väl tjänstefel av polisen att inte dyka efter ev vapen i ett fall som det här?

Nu var det bra länge sedan jag var i Arboga, men är det inte en rejäl omväg att gå via ån om man ska från villan ifråga till järnvägsstationen?
Nej, det är ingen jätteomväg. Max någon minut.
2008-04-07, 15:04
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag är medveten om hur länge det tar att göra DNA analyser, står i länken jag skickade tidigare. (sista kapitlet i sidan om du inte orkar läsa hela)

Jag tycker att man får spekulera fritt här på forumet eftersom ingenting tyder på i dagsläget att polisen är SÄKER att dom gripit rätt GM.

Då är det bara att hoppas att E kommer ihåg vem som kom in och slog ner henne då!
2008-04-07, 15:04
Medlem
Angående dykningen.

Tänk om det inte det inte var ett vapen som kastades utan en påse med en/några sten/stenar + kanske ett par blodiga handskar? Ingen vet väl vad som kastades alltså betyder det inte att hammaren på Skavsta helt plötsligt inte kan vara mordvapnet.
2008-04-07, 15:07
Medlem
Citat:
Tänk om det inte det inte var ett vapen som kastades utan en påse med en/några sten/stenar + kanske ett par blodiga handskar? Ingen vet väl vad som kastades alltså betyder det inte att hammaren på Skavsta helt plötsligt inte kan vara mordvapnet.

Nej, men det låter ju inte direkt osm om polisne är så heltänd på hammaren som de var förut ( om man tolkat snaskmedia) Vad ligger bakom den avkylda reaktionen undrar jag? (typ en DNA analys till bevikelse?)
2008-04-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Då är det bara att hoppas att E kommer ihåg vem som kom in och slog ner henne då!

Jo, senare, idagsläget gör hon ju absolut inte det. Hon förtränger eller har tom glömt vad som hände barnen.
2008-04-07, 15:08
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror fortfarande på min teori. OM det nu är CS som gjort detta? Då har hon garanterat gjort sig av med mordvapnet. Hon hade väl antagligen två? Kanske så är den stulna hammaren hos rumskompisen det riktiga mordvapnet? Hon ville visa världen att hennes privata hammare inte varit nära någon brottsplats. Därför såg hon till att den omhändertogs, kanske i någon desperat tro att hon skulle bli rentvådd? Det kanske också var därför hon med glädje berättade för vännen i Tyskland att tullen tog hennes hammare?

Ja, din teori verkar ju inte helt fel i dagsläget. Tycker tillomed att det låter som en mycket rimlig teori!
2008-04-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nej, men det låter ju inte direkt osm om polisne är så heltänd på hammaren som de var förut ( om man tolkat snaskmedia) Vad ligger bakom den avkylda reaktionen undrar jag? (typ en DNA analys till bevikelse?)
Är intresset avkylt eller är det helt enkelt så att de måste kolla tips som skulle kunna stämma? Vissa saker går att sortera bort utan någon närmare undersökning.
2008-04-07, 15:12
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Visst kan det ha varit något annat som kastats. Man säger dock Polisen ska dyka efter misstänkt mordvapen. Vi får förhoppningsvis veta mer om detta, åtminstone någongång. Har du tid över kan du ju ställa dig med kameran där de dyker.
2008-04-07, 15:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Efter tips. Hammaren gav inget eller det fanns två vapen?
Det har ju i olika omgångar surrats om en kniv också, iofs.

Citat:
Varför kommer detta tips efter flera veckor,kan jag undra.
Ja, det gör det ju mindre tillförlitligt a priori. DNA-analysen av skavstahammaren är knappast klar än, så man kan ju hävda att det fortfarande kan vara dumt att stänga dörrar, även om man inte tror så mycket på spåren. Men att polisen nu dyker på ett relativt svagt tips bör rimligen innebära att de där märkena från en speciell skadad hammare på offren inte är tillräckligt specifika för att med säkerhet identifiera skavstahammaren som mordvapen i avsaknad av DNA, för om de vore det, så är det ju inte så fruktansvärt nödvändigt för utredningen att hitta ytterligare vapen, även om fler faktiskt har använts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in