2008-08-04, 05:34
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Källa - tack ?!?

Det jag menade var att jag utifrån dessa forum och vad det har stått i media angående hennes psykologiska problem samt besök på psykiatriska institut och hennes medicinering, har fått uppfattningen att hon led av depression. Förvisso var det ett illa valt sätt att uttrycka sig gällande att hon har en diagnostiserad depression. För just det har inte stått någonstans vad jag kan minnas.
Kan tyvärr inte ge dig någon hänvisning till exakt på vilka ställen jag läst detta då jag ärligt talat inte orkar gå igenom 3 trådar med information samt allt som stått i media, men om du har läst igenom det som står både i forumet och i media så tror jag du förstår var jag fått denna uppfattning ifrån.
2008-08-04, 06:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Nej, det ska vi inte diskutera. Alla människors beteende och motiv kan misstänkliggöras om man så vill. Även vissa Flashback-debattörers.

Det är inte alla som är inblandade i en mordhärva. Vi kan kanske diskutera T:s försvunna huvtröja då, för att balansera upp allt skitsnack och all kvasi-psykologi här?
2008-08-04, 06:22
Medlem
miapetters avatar
Är det bara jag som, tillsammans med FUP fick en skiva med övervakningsfilmen från Arboga station?
Händelselös film men att CS säjer sig åkt hem under denna tid, från denna plats, utan att kunna (vilja?) peka ut sig själv tycker jag är konstigt.

Det finns alltså numera en tråd till där ni kan diskutera alternativa gm:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940&page=9
Av någon anledning har vissa bestämt sig för att de är för "fina" för den tråden o att deras närvaro här är nödvändig.
Jag skriver inte i den andra tråden, hur irriterad jag än blir på inlägg där (jag vet, jag behöver inte läsa..) just därför att den tråden är TILL FÖR att diskutera alternativa gm. Den här tråden däremot är numera till för att diskutera CS, vem hon är, varför o hur hon gjorde det o om hon blir fälld.
Jag tycker Mod ska byta rubrik på den här tråden o vara hårdare med att rensa inlägg som inte hör hit. (såja, nu är jag wannabe-mods igen!)
Sen får väl ni andra göra vad ni vill med den andra tråden?
Senast redigerad av miapetter 2008-08-04 kl. 06:35.
2008-08-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det har spekulerats mycket om vilken sorts psykofarmaka som kan vara boven i dramat, men jag tycker att man i farten glömmer bort att det lika gärna kan vara en avbruten behandling och efterdyningarna av denna som i kombination med GM:s sjukliga svartjuka, bär skulden till tragedin.

Man anar hur tempot skruvas upp, GM blir allt mer desperat och manisk. Lögnerna blir allt mer spektakulära och sedan kommer det oundvikliga slutet.

Tack.
Och efter detta, så lämnar hon landet. Jag tror att i hennes enfald kan inget hända om hon är i Tyskland. Sådana detaljer har hon inte kunnat föreställa sig. Så hon bryter ihop i häktet, och förs sedan direkt till psykiatrisk klinik. Då har hon fortfarande vägrat svara på frågor. Transport till Sverige, där det går upp för henne, att det inte finns några bevis...
Hon har i sina egna egna ögon inte en chans att bli fälld. Hon kan inte låta bli att le åt, i hennes ögon, uppmärksamheten, de "löjliga" frågorna etc. Hon har gjort det här, men kommer inte att erkänna. En logik som är svår att förstå, givetvis.
Förhöret på Tisdag kommer att bli synnerligen intressant. Men tänkas kan att hon klappar ihop innan och att det får skjutas fram. Alternativt att hon är en robot, som svarar ja, nej och vet inte. Vi kommer att få se en annan sida av henne. Tror jag.

Ja, felmedicinering är väldigt farlig.
Det halvåret med inkörning samt avgiftning (så känner jag det) på Zoloft, var det värsta i mitt liv. Jag var i princip helt bortkopplad från mitt egna jag, och läkarna kunde inte förstå varför. Detta var innan jag fick min diagnos, och nu efteråt förstår de äntligen. Jag är helt överkänslig mot psykofarmaka, vilket många med min diagnos är.
2008-08-04, 09:18
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Först och främst, att cipramil som tidigare påståtts skulle ge hallucinationer och liknande är som sagt en ytterst sällsynt reaktion, dvs att det förekommer hos färre än 1 person av 1000 användare, att det dock inte skulle ha förekommit i detta fall är ju ingenting vi helt kan sia i. Började själv äta medicinen för ca 10 år sedan och har inte stött på något som var besvärligt eller obehagligt under de perioderna då jag ätit det.

Att cipramil skulle användas som värkmedicin är något jag aldrig hört talas om, och jag finner det någorlunda konstigt då cipramil fungerar som så att den återupptar serotonin-nivån i hjärnan. Vid brist av serotonin kan man få symtom såsom depressioner, ångest, aggressivitet, sömnsvårigheter osv. Vid vidare eftertanke kan säkert en höjning av serotonin-nivån göra att man inte lika lätt fokuserar på värk och smärta, men jag skulle ändå vilja ha några belägg för att medicinen används för detta.
I vilket fall så, vad jag egentligen ville säga var att, vi kan väl med ganska stor säkerhet säga att cipramilen som CS åt inte var till för värk o dyl. då hon hade, som jag har förstått det, en diagnostiserad depression.

Jag har aldrig påstått att Cipramil ger hallucinationer, det vet jag inget om, däremot det jag vet är att Cipramil i låg dos anväds som värkmedicin.

Jag tänkte att CS hade någon smärtproblematik också. Det stod i FU, någon vän till CS som sa att CS käkat värkmedicin och enl. vännen hade CS tydligen utvecklat ett beroende.

Även Tryptizol (psykofarmaka) i låg dos används som värkmedicin.
2008-08-04, 09:46
Medlem
Soppas avatar
FB har inte 1,1 milj. medlemmar
Det är antal visningar som räknas
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Ps:
Bara den här tredje tråden har blivit läst av 1 komma 1 miljoner medlemmar på Flashback

Otroligt intresse!
2008-08-04, 09:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Är det bara jag som, tillsammans med FUP fick en skiva med övervakningsfilmen från Arboga station?
Händelselös film men att CS säjer sig åkt hem under denna tid, från denna plats, utan att kunna (vilja?) peka ut sig själv tycker jag är konstigt.

Av någon anledning har vissa bestämt sig för att de är för "fina" för den tråden o att deras närvaro här är nödvändig.
Jag skriver inte i den andra tråden, hur irriterad jag än blir på inlägg där (jag vet, jag behöver inte läsa..) just därför att den tråden är TILL FÖR att diskutera alternativa gm. Den här tråden däremot är numera till för att diskutera CS, vem hon är, varför o hur hon gjorde det o om hon blir fälld.
Jag tycker Mod ska byta rubrik på den här tråden o vara hårdare med att rensa inlägg som inte hör hit. (såja, nu är jag wannabe-mods igen!)

CS kan väl ljuga om hemresan precis som allt annat? Hon kanske inte åkte med det tåget? Hon kanske inte ens åkte tåg tillbaka?

Finns det ett behov av att bara diskutera CS så får någon starta en ny tråd om henne, hennes eventuella skuld, rättegången mm.

Denna tråd handlar om Arbogamorden.
2008-08-04, 10:03
Medlem
TigerKids avatar
Angående CS:s beteende i rätten: Man läser ju rätt ofta att misstänkta betett sig nonchalant i rätten. Flinat, verkat oberörda av brottets allvar och likgiltiga inför de anhörigas lidande.

Jag har läst (någonstans, kommer tyvär inte ihåg var) att detta är rätt vanligt. Som orsak nämndes att man ofta får lugnande/ångestdämpande mediciner inför svåra rättegångar. Jag tror det även kan vara psykologiska mekanismer – något slags försvarsmekanismer. Tex "tvärtom-reaktion" – skratta i stället för att gråta. Eller att man inte känslomässigt "tar till sig" vad man är misstänkt för.

Här finns väl en hel del rättegångsvana personer som kan bekräfta eller dementera om sådant beteende är "vanligt" i sådana svåra rättegångar? (Jag menar mord och andra grova brått där man förväntar sig att den åtalade visar ånger om h*n är skyldig, förtvivlan om oskyldig och empati med de anhöriga).
2008-08-04, 10:05
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Jag skriver inte i den andra tråden, hur irriterad jag än blir på inlägg där (jag vet, jag behöver inte läsa..) just därför att den tråden är TILL FÖR att diskutera alternativa gm.

Tack för det!!
2008-08-04, 10:18
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Först och främst, att cipramil som tidigare påståtts skulle ge hallucinationer och liknande är som sagt en ytterst sällsynt reaktion, dvs att det förekommer hos färre än 1 person av 1000 användare, att det dock inte skulle ha förekommit i detta fall är ju ingenting vi helt kan sia i. Började själv äta medicinen för ca 10 år sedan och har inte stött på något som var besvärligt eller obehagligt under de perioderna då jag ätit det.

Att cipramil skulle användas som värkmedicin är något jag aldrig hört talas om, och jag finner det någorlunda konstigt då cipramil fungerar som så att den återupptar serotonin-nivån i hjärnan. Vid brist av serotonin kan man få symtom såsom depressioner, ångest, aggressivitet, sömnsvårigheter osv. Vid vidare eftertanke kan säkert en höjning av serotonin-nivån göra att man inte lika lätt fokuserar på värk och smärta, men jag skulle ändå vilja ha några belägg för att medicinen används för detta.
I vilket fall så, vad jag egentligen ville säga var att, vi kan väl med ganska stor säkerhet säga att cipramilen som CS åt inte var till för värk o dyl. då hon hade, som jag har förstått det, en diagnostiserad depression.

I den lista på CS mediciner som letsdoit postade i inlägg 15238 så fanns det ett flertal olika antidepp mediciner. Alla dessa kan ge biverkningar, de är inte så ovanliga som du säger. En vän fick för en tid sedan sådan medicin och blev efter några månader helt personlighetsförändrad, glömde vad som sagts, blev aggressiv, omgivningen upplevde personen som full. Tack och lov avbröts medicineringen men då fick stackaren hallucinationer och en massa andra utsättningssymptom som svår ångest och djupare depression.

Att avbryta behandling på egen hand är riskabelt. Sen kan CS ha kombinerat med värktabletter, t. ex Tradolan är väldigt riskablet pga biverkningar i samband med antidepp medicin. Eller så har hon kanske självmedicinerat genom att öka dosen, kombinerat med andra mediciner på egen hand osv. Det finns många sätt som kan ge stora problem vid behandling med antidepp piller.
2008-08-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag tror dock inte att hon har aspergers syndrom. Jag tror det hela bara har att göra med hennes föräldrars skilsmässa när hon var litet barn och hennes fars avståndstagande från henne.

Se även på fallet Mattias Flink där hans föräldrars skilsmässa anses vara en faktor för att det gick som det gick för honom.
Jag har varit fosterbarn i hela mitt liv och blivit misshandlad och sexuellt utnytjad.Då borde jag rimligtvis också mörda barn eller bli massmördare då???? Eller???
Senast redigerad av DJ Mixy 2008-08-04 kl. 10:40.
2008-08-04, 10:55
Medlem
Citat:

Är det du som bestämt att denna tråd ska enbart handla om CS?

Hittade följande i regler
0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om
0.02. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum

Den här tråden heter Arbogamorden och jag anser att man kan diskutera morden från olika vinklar så länge man håller sig till ämnet. (och ämnet är inte CS!) CS är en av de misstänkta.

Att vissa blandar in så mycket känslor pga de kommer från Arboga eller känner offren piskar bara upp den dåliga stämningen i tråden. Eftersom bevisen är så dåliga mot CS så finns det en liten möjlighet att hon inte är GM och då vill iaf. jag leta efter alternativa GM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in