2008-04-05, 16:41
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Helt klart har någon som haft kontakt med henne slagit larm. I den här artikeln står det om det tidigare hotet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2101313.ab?service=print

Den skrevs 21/3.
Så det ena utesluter inte det andra. 21 är fredag.
Tyska tidningar uppger att hon tidigare hotat barnen.

Det kan vara från tandläkaren, kompisen, som märker att hans kompis har sjukliga tankegångar. Om att de är ivägen osv osv

Att man har vittnen som säger att en lång smal person stryker omkring samtidigt som man får veta att T har ett ex som är lång och smal.

NJ nämner tyskan.
T lämnar ifrån sig telefonen. hittar sms och mottagna nummer.
Han säger på helgonet att E och T:s pappa vet om CS så varför skulle inte NJ veta det? Har ju med barnens väl och ve att göra.
2008-04-05, 16:42
Bannlyst
Intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av healer1
Det finns ingen anledning att ha en polis sittande vid en nedsövd skallskadad persons säng. Sannorlikheten att hon plötsligt vaknar upp och rapar ur sig "SANNINGEN" eller vad ni nu väljer att kalla den - är i princip obefintlig.

I den riktiga världen fungerar det inte så - only in hollywood

Tack för ett av de absolut intressantaste inläggen här!
Vad tror du om möjligheten att E kommer att ge ett fungerande vittnesmål?
Hur lång tid kan det ta?
2008-04-05, 16:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Är du medveten om att det inte (från polisen) har presterats ett enda bevis ännu? Polisen håller på med att sammanställa bevisen, inklusive eventuella DNA-spår, för att kunna presentera det vid en rättegång.

När det gäller T som gärningsman har han fullgott alibi vid tidpunkten för mordet och är han inblandad som anstiftare till mordet kommer det med all säkerhet fram vid förhören med CS.

Jag vet att jag inte skulle svara dig mer, men du är för mycket...

Det är väl du som är för mycket som är insnöad i ett spår. Jag håller alla vägar öppna.

EN person som skall utföra ett brott gör alltid beräkningar hur man bäst klara sig från ansvar. Det är oftast därför som den med bäst utstakat alibi också ofta har planterat in det.

Men alla de som är så insnöade på CS skuld trots inget har kunnat binda henne till dådet, varför går du inte åt dessa på samma sätt du nu går på mig?
2008-04-05, 16:44
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Den skrevs 21/3.
Så det ena utesluter inte det andra. 21 är fredag.
Tyska tidningar uppger att hon tidigare hotat barnen.

Det kan vara från tandläkaren, kompisen, som märker att hans kompis har sjukliga tankegångar. Om att de är ivägen osv osv

Att man har vittnen som säger att en lång smal person stryker omkring samtidigt som man får veta att T har ett ex som är lång och smal.

NJ nämner tyskan.
T lämnar ifrån sig telefonen. hittar sms och mottagna nummer.
Han säger på helgonet att E och T:s pappa vet om CS så varför skulle inte NJ veta det? Har ju med barnens väl och ve att göra.
Jo, men de visste väl inte då att hon smugit omkring runt? Och ev. skulle vara farlig.
2008-04-05, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av healer1
Det finns ingen anledning att ha en polis sittande vid en nedsövd skallskadad persons säng. Sannorlikheten att hon plötsligt vaknar upp och rapar ur sig "SANNINGEN" eller vad ni nu väljer att kalla den - är i princip obefintlig.
jag tror knappast att det är den enda anledningen till att en polis sitter där. någon kan vilja döda henne ex även om det nu inte är så stor risk nu längre eftersom cs sitter i finkan, men tror ändå att det är praxis när det handlar om ett avgörande vittne.
2008-04-05, 16:51
Bannlyst
Igen

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
EN person som skall utföra ett brott gör alltid beräkningar hur man bäst klara sig från ansvar.
Men alla de som är så insnöade på CS skuld trots inget har kunnat binda henne till dådet, varför går du inte åt dessa på samma sätt du nu går på mig?

Jag lovar mig gång på gång att inte svara på dina inlägg. Men du gör alltid så tvärsäkra - och fullständigt felaktiga påståenden.
Jag är livrädd att några inte begriper bättre än att ta dig på allvar.
Naturligtvis gör inte alla som begår brott beräkningar för hur man bäst ska klara sig från ansvar.
Av de årligen ungefär hundra fallen av dödsvållande är fallet i lite drygt 50% uppklarat inom ett dygn. Typexemplet är väl mordet i Lisjö.
GM ringer och berättar att han "gjort något dumt" och visar direkt var mordvapnet är.

Att så många tror på CS skuld ids jag inte förklara för dig en gång till.
Risken att fler än de närmast sörjande ska tro på dig i den delen är obefintlig.
2008-04-05, 16:51
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Jo, men de visste väl inte då att hon smugit omkring runt? Och ev. skulle vara farlig.

Nej jag håller med dig.
Ingen visste vad hon var kapabel till. Jag funderar hur man kom fram till hur ögonen hamnade på CS
Och förlåt om det blir rörigt, jag bara brainstormar.
2008-04-05, 16:54
Medlem
Jag tror att verkligheten om vad som hänt är enklare än de flesta tror.
En kaninkokerska har gått bananas och efter en måttlig planering drabbats av totalt hjärnsläpp. Hammaren vid flygplatsen och samtalet med sin vän i Tyskland pekar ensidigt åt det hållet. Självförnekelsen och det traumatiska tillståndet just nu är andra indicium.
2008-04-05, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag tror att verkligheten om vad som hänt är enklare än de flesta tror.
En kaninkokerska har gått bananas och efter en måttlig planering drabbats av totalt hjärnsläpp. Hammaren vid flygplatsen och samtalet med sin vän i Tyskland pekar ensidigt åt det hållet. Självförnekelsen och det traumatiska tillståndet just nu är andra indicium.

javisst det hela är över. bara formella saker kvar. tyskan vet om att det är kört, men vägrar ge med sej, men förr eller senar bryter hon samman ju klarar bilden blir och det blir den. gissar på ett erkännande nästa vecka.
2008-04-05, 16:58
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Nej jag håller med dig.
Ingen visste vad hon var kapabel till. Jag funderar hur man kom fram till hur ögonen hamnade på CS
Ja, man undrar var de fick info ifrån, eftersom det var natten mellan mån-tis. och den 19:e onsd. släppte de NJ. Stackars honom, vilken dubbelchock han fick, dels hämtade polisen honom misstänkt för mord, och i samma veva får han veta att det var på sina egna barn.
2008-04-05, 17:00
Medlem
ih82w846s avatar
Citat:
Nej jag håller med dig.

Jag undrar också hur CS blev misstänkt (som kanske märks av mitt tjat)
det måste vara ett mycket trovärdigt vittne som ger polisen andledning till en husransakan hos en person som CS.
Kan inte tänka mej att det räcker med en utsaga från T eller NJ att CS är skum.
2008-04-05, 17:02
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kan vara så att de DNA-profiler man vill inte inte finns där man vill hitta dessa.

De dna-resultat som ev skulle vara klara kanske inte släpps för att de inväntar resten (hammaren, nagel-skrap etc)

F ö anser jag catamis inlägg som kort, koncist o verklighetsförankrat!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-05 kl. 17:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in