2008-08-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det finns en altandörr på baksidan. Den går endast att låsa från insidan och var låst när polisen kom till platsen.

Någon såg någon gå upp på E och T's infart men vände och gick därifrån när h*n upptäckte att någon såg henne/honom. Uppgiftslämnaren säger, från början, att det är en man, ca 180 cm lång med mörk huvjacka. Detta var ca 18.45 på mordkvällen.

I senare förhör (18 mars 19.00) har tiden, av vittnet, korrigerats till ca 18.50 och att vittnet säger att det lika gärna skulle kunna vara en kvinna som man hon såg på garageuppfarten.

I ännu senare förhör har vittnet sagt att det kan ha varit så sent som strax efter 19.00 hon gjorde sin iakttagelse.

Så är det nog, ja. Eller rättare sagt så har GM gått in och ut genom entrédörren. Det kan ju vara CS.

Under hela den här processen har vittnen ändrat sina uttalanden så att de till slut ska passa in på CS.
2008-08-03, 10:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Har det inte hävdats här på tråden att ytterbelysningen måste ha varit tänd så att E som hon påstår har kunnat se CS på trappan???

Om det var tänt när gärningsman kom så innebär det ju inte att det måste varit tänt när denne gick ut.
2008-08-03, 10:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Under hela den här processen har vittnen ändrat sina uttalanden så att de till slut ska passa in på CS.
Minns du när CS blev aktuell och "känd" som ev. gärningsman? Att det skulle kunna vara en kvinna som vittnet ser kommer fram under förhör dagen efter morden kl. 19.00. Var det då ute att det skulle kunna vara en kvinna som utfört morden? Jag har så mycket tider, dagar och annat i skallen så jag minns fan inte...
2008-08-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Säg att det är två tillfällen då, jag tycker det är en konstigt slump att lägenhetsinnehavaren velat använde hammaren just dessa två dagar.

Men för att göra det enkelt: jag tycker det är märkligt att lägenhetsinnehavaren har lyckats uppmärksamma att hammaren är borta vid flera tillfällen. Om lägenhetsinnehavaren av någon anledning använder hammaren varje dag så är det inte lika märkligt längre.

Håller med dig, mycket märkligt hur folk hålle koll på sina hammare.

Jag har absolut ingen koll. Jag har alltid trott att jag äger två hammare. En liten och en lite större, utan klor och med träskaft. Men igår när jag höll på att måla i sovrummet och letade efter en tång att dra ut ett spik med upptäckte jag att i botten av verktygslådan låg en STOR klohammare med svart gummiskaft. Jag har inget minne av att jag äger en sådan hammare men tydligen gör jag det. Ett exempel bara hur lätt det är att INTE ha koll.

Därför tycker jag också att det är väldigt konstigt att CS hyresvärdinna har stenkoll på sin hammare.
2008-08-03, 10:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Jag har absolut ingen koll. Jag har alltid trott att jag äger två hammare. En liten och en lite större, utan klor och med träskaft. Men igår när jag höll på att måla i sovrummet och letade efter en tång att dra ut ett spik med upptäckte jag att i botten av verktygslådan låg en STOR klohammare med svart gummiskaft. Jag har inget minne av att jag äger en sådan hammare men tydligen gör jag det. Ett exempel bara hur lätt det är att INTE ha koll.

Därför tycker jag också att det är väldigt konstigt att CS hyresvärdinna har stenkoll på sin hammare.
FUP sid. 1133
Citat:
Leila får frågan om när hon senast använde hammaren och hon tittade i sin kalender och hon använde hammaren sista gången i slutet av januari, hon vet det för då hade hon målare hemma hos sig. Leila skulle dra bort några spikar från väggen. När hon då letade efter hammaren så var den inte i verktygslådan utan hon gick in till Christine och frågade om hon sett hammaren. Efter ett tag kom Christine ut med hammaren till Leila och Leila vet inte vad Christine använt hammaren till. Efter att Leila använt hammaren så lade hon tillbaka den i verktygslådan och hon har inte rört den sedan dess.
2008-08-03, 10:57
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Har som så många andra följt tråden med stort intresse sen början men aldrig postst. Nu är det dags för det. Har man kontrollerat vilka antidepressiva samt ev andra mediciner CS tagit under mordtiden? Vissa av dem kan ge personlighetsförändringar, minnesförlust, agressivitet, hallucinationer osv. Kan vara intressant att kolla eftersom CS svävar på svar i FU och inte minns vissa saker.
2008-08-03, 10:59
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Har som så många andra följt tråden med stort intresse sen början men aldrig postst. Nu är det dags för det. Har man kontrollerat vilka antidepressiva samt ev andra mediciner CS tagit under mordtiden? Vissa av dem kan ge personlighetsförändringar, minnesförlust, agressivitet, hallucinationer osv. Kan vara intressant att kolla eftersom CS svävar på svar i FU och inte minns vissa saker.
Hon tog antidepressiva tabletter (Zoloft) under en kort period under 2007. Hon slutade i November, på eget bevåg, eftersom hon inte mådde bra av dom.
2008-08-03, 11:03
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Hon tog antidepressiva tabletter (Zoloft) under en kort period under 2007. Hon slutade i November, på eget bevåg, eftersom hon inte mådde bra av dom.

Inga andra tabletter efter det?
2008-08-03, 11:03
Medlem
Citat:
Minns du när CS blev aktuell och "känd" som ev. gärningsman? Att det skulle kunna vara en kvinna som vittnet ser kommer fram under förhör dagen efter morden kl. 19.00. Var det då ute att det skulle kunna vara en kvinna som utfört morden? Jag har så mycket tider, dagar och annat i skallen så jag minns fan inte...

Aftonbladet 20080320

Polisen gick ut med rikslarm

En ny misstänkt finns i Arboga-fallet.

Personen häktades i sin frånvaro på torsdagen av Västmanlands tingsrätt misstänkt för mord och mordförsök.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2096158.ab
2008-08-03, 11:06
Medlem
Citat:

Från och med nu har du däremot stenkoll. Om någon frågar dig om ett år när du senast använde hammaren eller hur den såg ut kommer du kunna svara på det. Eventuellt först efter att sökt i denna tråd efter ditt inlägg ovan, men du kommer att ha koll. Så är det bara, en del saker fastnar, andra inte.
2008-08-03, 11:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Aftonbladet 20080320

Polisen gick ut med rikslarm

En ny misstänkt finns i Arboga-fallet.

Personen häktades i sin frånvaro på torsdagen av Västmanlands tingsrätt misstänkt för mord och mordförsök.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2096158.ab
Då har hon, i den delen, inte påverkats utifrån, eftersom det var den 18 mars hon ändrade sig från man till att det kan vara vilket som (man/kvinna)?

Har hon ändrat mer i sitt vittnesmål för att det ska passa in på CS?
2008-08-03, 11:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Inga andra tabletter efter det?
Det måste kollas i FUP. Det jag skrev hade jag i minnet. Om ingen annan gör det så letar jag upp det under dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in