2008-08-03, 06:47
Medlem
nackepas avatar
FUP-spoilern du fixat är intressant läsning

Tack BoISaren!

Ja, hon ljuger och slingrar sig en hel del i förhören.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-03 kl. 06:53.
2008-08-03, 07:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Inte från hallen iaf. Kanske gläntade lite på dörren bara? Dessutom var det ju inte dagsljus och jag tror inte att ytterbelysningen var tänd.

GM har haft en väldig tur i vilket fall som helst.

Vet man inte om ytterbelysningen var tänd eller inte?
2008-08-03, 07:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vet man inte om ytterbelysningen var tänd eller inte?
Ärligt så orkar jag inte leta just nu. Det är jag som har för mig att jag läst att den var släckt. Detta är alltså inte säkert.

Kan någon verifiera/dementera?
2008-08-03, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ärligt så orkar jag inte leta just nu. Det är jag som har för mig att jag läst att den var släckt. Detta är alltså inte säkert.

Kan någon verifiera/dementera?
¨
Har inte läst något om varesig ljust eller släkt, varken med ambulanspersonal eller T. Herregud sover aldrig denna tråd?
2008-08-03, 07:53
Medlem
KAPELLANENs avatar
Har lesat forhørene i FU med CS.
Finns der nogon som har lesat disse forhör og likavel menar att CS är (kan vara) oskyldig?
2008-08-03, 08:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPELLANEN
Har lesat forhørene i FU med CS.
Finns der nogon som har lesat disse forhör og likavel menar att CS är (kan vara) oskyldig?

De som tror det skriver i denna tråd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940
2008-08-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Var har du hittat information som antyder att GM visste att T skulle komma hem?

Kanske var det C som tvingade E att skriva smset for att fraga nar han skulle komma hem, sa hon visste pa ett ungefar hur lang tid hon skulle ha pa sig?
2008-08-03, 09:11
Medlem
Förstapostare men har följt tråden med stort intresse en tid (kan dock ej garantera att jag inte missat nåt...).

Mina tankar kring varför CS tycks ha planerat detta väldigt väl men sedan bommat en del viktiga detaljer (exempelvis haft på sig kläder som kan knytas till henne, fastnat på övervakningskameror, haft mobilen med..) Jag tror att hon självklart planerat det efter bästa förmåga, hon ville ju lyckas med sin hämnd right? Samtidigt tror jag hon mer eller mindre har förväntat sig att åka fast. Vem kan på allvar tro att man skulle kunna komma undan med en sån här sak? Fast i nuläget ser det ju tyvärr ut som detta kan vara möjligt .

Sedan har jag en kommentar till CS märkliga beteende under förhören och nu i rättegångssalen. Själv tänker jag att om jag nu var oskyldigt anklagad (ps. jag tror att hon är skyldig) så skulle jag göra allt i min makt för att hjälpa polisen. Även om jag nu var ett försmått ex och T hade behandlat mig som skit så skulle jag givetvis känna medlidande med att små barn mördas!! Därför är det helt obegripligt att hon inte är samarbetsvillig och erkänner lögerna om graviditeten och erkänner sin besatthet vid E och T.

Det finns dock en tänkbar förklaring till att hon inte kan svara på ett bra sätt och att hon skrattar och beter sig allmänt opassande åt; hennes mentala hälsa. Jag menar, hon har ett antal självmordsförsök bakom sig de senaste åren, hennes mamma har varit svårt sjuk en tid för att sedan dö mitt upp i allt detta, hon har känt sig sviken och förnedrad av T för att sedan sitta anklagad för brott mot hans nya familj. Allt detta måste ju vara något som skulle kunna få det att brista för henne fullständigt! Att hon kan ha hamnat i ett sådant chocktillstånd att hon liksom inte klarar av någonting.
2008-08-03, 10:18
Medlem
Citat:
Inte från hallen iaf. Kanske gläntade lite på dörren bara? Dessutom var det ju inte dagsljus och jag tror inte att ytterbelysningen var tänd.

GM har haft en väldig tur i vilket fall som helst.

Har det inte hävdats här på tråden att ytterbelysningen måste ha varit tänd så att E som hon påstår har kunnat se CS på trappan???
2008-08-03, 10:23
Medlem
herdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Har det inte hävdats här på tråden att ytterbelysningen måste ha varit tänd så att E som hon påstår har kunnat se CS på trappan???
Fast om du öppnar dörren så faller ju ljuset i hallen även på den som står utanför. Och att anta att ljuset var på i hallen kan nog vara en rimlig tankegång.
2008-08-03, 10:36
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag vet faktiskt inte. Det var därför jag ställde frågan, om någon kunde verifiera/dementera, i ett senare inlägg.
2008-08-03, 10:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vittnesmål och kameror vid järnvägsstationen tyder på att CS (om det nu är hon) har haft kläder som ingen funnit efteråt. Varken kläder eller skor finns någonstans.

Så fungerar vårt rättssamhälle och den rättssäkerheten ska vi vara rädda om. Hellre flera frikända än någon oskyldigt dömd!

Misstag sker även inom rättsväsendet men vi måste tro på att om CS blir fälld, är hon utan tvivel den rätta gärningsmannen.

Oavsett hon fälls eller inte kommer folk att tvivla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in