Förstapostare men har följt tråden med stort intresse en tid (kan dock ej garantera att jag inte missat nåt...).
Mina tankar kring varför CS tycks ha planerat detta väldigt väl men sedan bommat en del viktiga detaljer (exempelvis haft på sig kläder som kan knytas till henne, fastnat på övervakningskameror, haft mobilen med..) Jag tror att hon självklart planerat det efter bästa förmåga, hon ville ju lyckas med sin hämnd right? Samtidigt tror jag hon mer eller mindre har förväntat sig att åka fast. Vem kan på allvar tro att man skulle kunna komma undan med en sån här sak? Fast i nuläget ser det ju tyvärr ut som detta kan vara möjligt

.
Sedan har jag en kommentar till CS märkliga beteende under förhören och nu i rättegångssalen. Själv tänker jag att om jag nu var oskyldigt anklagad (ps. jag tror att hon är skyldig) så skulle jag göra allt i min makt för att hjälpa polisen. Även om jag nu var ett försmått ex och T hade behandlat mig som skit så skulle jag givetvis känna medlidande med att små barn mördas!! Därför är det helt obegripligt att hon inte är samarbetsvillig och erkänner lögerna om graviditeten och erkänner sin besatthet vid E och T.
Det finns dock en tänkbar förklaring till att hon inte kan svara på ett bra sätt och att hon skrattar och beter sig allmänt opassande åt; hennes mentala hälsa. Jag menar, hon har ett antal självmordsförsök bakom sig de senaste åren, hennes mamma har varit svårt sjuk en tid för att sedan dö mitt upp i allt detta, hon har känt sig sviken och förnedrad av T för att sedan sitta anklagad för brott mot hans nya familj. Allt detta måste ju vara något som skulle kunna få det att brista för henne fullständigt! Att hon kan ha hamnat i ett sådant chocktillstånd att hon liksom inte klarar av någonting.