2008-04-05, 15:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
18:21 loggades det in på familjeliv.

18:53-54 loggades det in på MSN, Es konto.

19.15-19.18 T. Anländer hem

19.23 SOS rings upp.

Hur kom det sig att GM slog till just i detta tidsfönster?
Tidsfönstret är så oerhört snävt. Det finns väl all anledning att spekulera i detta. Verkar ju som CS, om hon nu var i huset, mötte T i huset.

Om vi nu ponerar att det verkligen var E vid MSN 18:54 och T kom hem 19:20 så är fönstret 26 minuter. om han kom hem 19:15 minskar fönstrets tid till 21 minuter.
2008-04-05, 15:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
18:21 loggades det in på familjeliv.

18:53-54 loggades det in på MSN, Es konto.

19.15-19.18 T. Anländer hem

19.23 SOS rings upp.

Hur kom det sig att GM slog till just i detta tidsfönster?
Tidsfönstret är så oerhört snävt. Det finns väl all anledning att spekulera i detta. Verkar ju som CS, om hon nu var i huset, mötte T i huset.

Hur i helvete ska ni ha det? Ni (vet inte om det var just du) har tidigare skrivit att det minsann inte tar längre tid än 3-8 minuter att utföra gärningen (annars kan ju inte T ha gjort det). Men plötsligt är 20 minuter "ett snävt tidsfönster".

Ni vrider och vänder på det hela tiden för att det ska passa er och inte sanningen.
2008-04-05, 15:35
Moderator
Humbugs avatar
wiruzz får en tillsägelse för trams
carrolajn får en tillsägelse för OT

skit rensat
/mod
2008-04-05, 15:36
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur i helvete ska ni ha det? Ni (vet inte om det var just du) har tidigare skrivit att det minsann inte tar längre tid än 3-8 minuter att utföra gärningen (annars kan ju inte T ha gjort det). Men plötsligt är 20 minuter "ett snävt tidsfönster".

Ni vrider och vänder på det hela tiden för att det ska passa er och inte sanningen.

Jo jag anser nog att själva gärningen kan ha utförts på bara några få minuter.

Måste också beakta hur länge man verkligen kan överleva med de skador som offren tillfogades. Ett av barnen levde ju faktiskt när de nådde lasarettet
2008-04-05, 15:39
Moderator
Humbugs avatar
airbag får en tillsägelse för OT
/mod
2008-04-05, 15:43
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jo jag anser nog att själva gärningen kan ha utförts på bara några få minuter.

Måste också beakta hur länge man verkligen kan överleva med de skador som offren tillfogades. Ett av barnen levde ju faktiskt när de nådde lasarettet
Det var inte så du sa, eller hur? Du snackade om "ett snävt tidsfönster" iom msn-konversationen kl. 18.54. Den spelar ingen som helst roll i ditt resonemang.
Det bevisar endast att gärningen inte har utförts före 18.54. Går man vidare i dina spekulationer, där man antar att man inte kan överleva särskilt länge med dom skadorna så blir tiden före 19.00-19.05 oväsentlig.

Varför blir det då ett snävt tidsfönster iom det vi vet hände kl. 18.54?

Att man kan överleva länge är väl E ett bevis på förresten. Vet du vilka skador barnen hade?
2008-04-05, 15:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Men då vore det nog enklare att bara göra slut med E?! Hur mycket du än försöker hitta den ena förklaringen mer orimlig än den andra till att T skulle vara inblandad, så måste ju även du inse att du sitter med foten rätt skapligt i kläm vad gäller indicier, motiv och andra komprometterande omständigheter som i T's fall faktiskt inte FINNS?

Han kanske vill ha E men inte barnen. Osannolikt kan många tycka. Men fallet med Susan Smith var också osannolikt att hon skulle döda sina barn bara för att få rätt kille som inte gillade bagaget. Ibland kan folk vara mer gemena än i sin värsta mardröm.

Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Tror du att det är en olycklig omständighet att CS befann sig i Arboga vid tiden för morden, att mordvapnet var en hammare och att hon visade sig ha just en hammare i bagaget? Hur stor är sannolikheten tror du??

Än så länge har jag fått veta att hennes mobil varit uppkopplad mot en mast. Det har polisen påstått. Men vid vilken tid och dag? När man först talade om hennes flykt och man sa att man hade filmbilder och man sökte efter vittnen så framkom det senare att bilderna var från fem dagar innan dådet.

Polisen säger det är en hammare utifrån vad de tror. De första rapporterna säger något om ett stickverktyg, typ kniv. Polisen har för mycket tror i sina framställningar.

Har man verkligen kunnat knyta hammaren till CS? Var det verkligen hon som hade lämnat den i Skavsta? Om det nu inte kan hittas några DNA-spår från någon hammare som togs från Skavsta av varken CS, E eller barnen, vad har polisen då? Jag tycker att det som finns i dag i bevishänseende är för svagt för att kunna peka ut CS som GM.
2008-04-05, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Arboga måndag 19:15 och Skavsta tisdag 18:30. Jag visste inte att du hade så bra matte- och tidskunskaper att du fick det till 7 minuters skillnad.

Läs!
Det var den tid T hade på sig att utföra det.
Eller tror du att han placerat ut en replikant vid E:s sjuksäng?
2008-04-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Om T kunde trimma och flyga Mig-planet som står parkerat utanför ÖB i Arboga är det ingen omöjlighet. 6 minuters flygväg ToR, 1 minut till och från flygplanet.
Det enda som behövs är ett ett fantastiskt kast från cockpiten genom taket och ner i fyndlådan. Alternativt fastnar hammaren i termiken och landar ett dygn senare i tyskans jacka när hon går mellan flygbussen och terminalen.

Är detta scenario uteslutet?
+rep

vilken fantasi asså
2008-04-05, 15:49
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Än så länge har jag fått veta att hennes mobil varit uppkopplad mot en mast. Det har polisen påstått. Men vid vilken tid och dag? När man först talade om hennes flykt och man sa att man hade filmbilder och man sökte efter vittnen så framkom det senare att bilderna var från fem dagar innan dådet.

Polisen säger det är en hammare utifrån vad de tror. De första rapporterna säger något om ett stickverktyg, typ kniv. Polisen har för mycket tror i sina framställningar.

Har man verkligen kunnat knyta hammaren till CS? Var det verkligen hon som hade lämnat den i Skavsta? Om det nu inte kan hittas några DNA-spår från någon hammare som togs från Skavsta av varken CS, E eller barnen, vad har polisen då? Jag tycker att det som finns i dag i bevishänseende är för svagt för att kunna peka ut CS som GM.

Jag känner mej helt trygg i min förvissning om att polisen vet betydligt mer än vad både du och jag gör, och att dom är ytterst restriktiva med vad dom ger vidare till allmänheten.
2008-04-05, 15:59
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Varför bemöda sej att svara SingleStar den/det,s enda agenda i denna tråd är från sitt första inlägg hävda att CS är oskyldig oavsett bevis,
och den/det finner ett stort nöje i att förstöra tråden med en massa ovidkommande teorier bara för att störa och reta folk.

Jag har tidigare fått "skvaller" om att tipset till polisen angående CS skulle komma från en till E närstående, men idag fick jag veta att detta var ett missförstånd från "skvallraren". Nu ryktas det att tipset om CS inte kommer från Aboga/Köping? Vad detta nu ska betyda?

Har CS haft ett större kontaktnät i Sverige, vad gör man om sitter vid datan hela dagen? Spelar poker,online spel, är hon med på någon wow-sida?

Kan tipset komma ifrån hennes kompis tandläkaren? Om hon sitter i hans bil på Onsdagen vid 18-19 så där och säger att hammaren inte gick genom säkerhetskontrollen.
Då borde han fråga varför hon har en hammare med sig. Vad hon säger och hur hon säger det får honom att ana ugglor i mossen och tar kontakt med polis. Det är onsdag
Vad jag kan se är det den 20/3 hon kommer på tapeten här i Sverige. Alltså torsdag.
2008-04-05, 16:03
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Kan tipset komma ifrån hennes kompis tandläkaren? Om hon sitter i hans bil på Onsdagen vid 18-19 så där och säger att hammaren inte gick genom säkerhetskontrollen.
Då borde han fråga varför hon har en hammare med sig. Vad hon säger och hur hon säger det får honom att ana ugglor i mossen och tar kontakt med polis. Det är onsdag
Vad jag kan se är det den 20/3 hon kommer på tapeten här i Sverige. Alltså torsdag.
Nja, då undrar man varför tandläkaren kopplar ihop det med två mord i Sverige som knappast uppmärksammats i Tyskland innan CS blev aktuell.

Han har därför ingen anledning att höra av sig till polisen då han förmodligen inte ens vet att morden har begåtts. Än mindre att en hammare skulle använts och ännu mindre att hans vän CS skulle vara inblandad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in