2008-07-31, 17:22
Medlem
Det man vill ha fram är egentligen att ingen människas ord är pålitligt. Alla som vittnar kan egentligen blivit påverkad av media eller anhöriga. Hur vet man att ett vittne sett det denna sett?

Enligt min åsikt kommer nog E ihåg en del, som till exempel hur hon låg i hallen. Något som hon inte blivit informerad om innan vallningen iallafall.
Medlem
Nu har jag läst en del av förundersökningen. När det gäller det här med att Emma har besvikit gärningsmannen som mullig och i hennes egen längd, så om jag förstår förhöret rätt så handlar det juom hur hon ser henne på ett kort, ett fotografi. Om hon då sett kortet på CS där hon och T är på semester på Kreta, så är det ju svårt att uppfatta rätt längd på CS eftersom de båda sitter ner.
Medlem
cookie777s avatar
Om hon har svårt för nyinlärd information, så borde hon väl isf ha problem att minnas det som hennes närmaste isf skulle ha "planterat" hos henne?
2008-07-31, 17:24
Medlem
Jag undrar också lite kring det där med att peronen skulle vara mullig, ha glasögon när hon öppnade men sedan inga sådana. Med tanke på smisket hon fick i huvudet så kan det inte vara lätt att hålla isär allt man sett, hört osv. Togge dejtade väl en tjej som kunde liknas vid CS, som var lite mullig, glasögon, mörkt hår men lockigt och inte rakt.
2008-07-31, 17:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desynica
Det man vill ha fram är egentligen att ingen människas ord är pålitligt. Alla som vittnar kan egentligen blivit påverkad av media eller anhöriga. Hur vet man att ett vittne sett det denna sett?

Enligt min åsikt kommer nog E ihåg en del, som till exempel hur hon låg i hallen. Något som hon inte blivit informerad om innan vallningen iallafall.

Det kan väl T ha berättat?
2008-07-31, 17:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu bör polisen rota upp sidospåren i papperskorgen och gå igenom. C kommer inte fällas i tingsrätten.
Va bra att du vet detta. Då kan vi avsluta rättegången nu och spara några skattekronor. Dom lär behövas när CS ska "ha betalt".

Tipsa polisen om att det redan är klart att hon inte fälls!
2008-07-31, 17:25
Bannlyst
11.42 Gummesson: Det har funnits bilder på XX ute i medierna. Hur många av dem har du tittat på?

- Många är svårt att säga. Det har varit ett par stycken, men de har ju varit pixlade, säger Emma.

Frieda Gummesson: Vad associerar du till om jag säger Flashback?

- Mycket spekulationer. Jag fick veta om den när jag kom hem. Jag började gå in där. Men jag ser det som spekulationer. Det har sagts att det finns bilder på henne där, men jag har varit rädd för att se dem. Efter ett tag var det någon som skulle skicka en bild till mig, men då slutade jag logga in där.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=793410

Har säkert skrivits i tråden för länge sen..
2008-07-31, 17:27
Medlem
Hela rättegången liknar en fars. Väldigt knepiga människor inblandade. Det luktar illa om det. Allt pekar på tyskan men man har ju fan inte ett skit att komma med juridiskt.

Miapetter m.fl//
När kommer era hemliga bevis?
2008-07-31, 17:27
Medlem
BoISarens avatar
Jag har funderat på det där med glasögonen. Kan det vara så att CS (eller valfri möjlig gm), trots mörkret, hade solglasögon ute för att maskera sig men tar av sig dom när h*n kommer in?
2008-07-31, 17:28
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Va bra att du vet detta. Då kan vi avsluta rättegången nu och spara några skattekronor. Dom lär behövas när CS ska "ha betalt".

Tipsa polisen om att det redan är klart att hon inte fälls!

De kan väl gott kolla upp den där Camilla, det kan väl du också hålla med om? Sen om minnesexperten har rätt och E:s minnen är förvanskade, påhittade etc så kan det mycket väl vara en man som är gm också.
2008-07-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desynica

Var det inte hennes sambo som hittade henne i hallen? Kan han då inte har råkat berättat för henne hur hon låg?
2008-07-31, 17:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
De kan väl gott kolla upp den där Camilla, det kan väl du också hålla med om? Sen om minnesexperten har rätt och E:s minnen är förvanskade, påhittade etc så kan det mycket väl vara en man som är gm också.
Ett tvärsäkert uttalande, som det Tulpanen gjorde, om att hon kommer att frias är bara bullshit.

Det övriga har jag ingen åsikt om eftersom jag (personlig åsikt) är övertygad om CS skuld. Även om hon inte fälls pga bristande bevis...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in