2008-08-01, 11:59
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Han har väl lite jobbigare minnesbilder i skallen.
Det var ju trots allt han som såg dem ligga där i hallen med skallarna inslagna.
NJ, inte T...
2008-08-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad menar du med detta?

Vägra allt? Återigen, vad menar du med det?

Jag antar att man inte tyckte det var meningsfullt att göra en konfrontaition med en motvillig misstänkt, CS hade ju med lätthet kunnat sabotera den och då hade den blivit kontraproduktiv.

En fotokonfrontation kanske dock hade varit på sin plats.

på fråga 1. Fundera på det du )
på fråga 2. Kan man vägra allt i sverige som misstänkt, tom vägra att ta sitt straff, varför är det alltid den som utsätts för brott som får ta skiten.
2008-08-01, 12:00
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Av dom möjliga gärningsmän som nu finns så måste väl ändå, näst intill, alla tycka att CS är den troligaste gm? Är det inte, trots allt, mest som pekar på henne?

Jag säger inte att det är fullständigt omöjligt att någon annan kan ha gjort det, men den troligaste måste, i nuläget, vara CS.
Är inte detta något som vi kan vara ense om iaf? Oavsett om vi tror att hon döms eller inte.

Ja, jag tycker precis som du, så du kan skriva upp mig på den listan.

För övrigt tycker jag att CS uppträdande i rättssalen kan bli ytterligare ett indicium mot henne.

Och nu vill jag understryka att det inte på något sätt är olagligt eller inkriminerande att fnissa på fel ställe, eller åt fel saker, men jag tror att genom att göra så, kan hon så ett frö hos domaren och rättens ledamöter.

Naturligtvis ska de bortse från sådant, men de är väl inte mer än människor och fnissandet/fnittrandet kan bli nog så enerverande om känslan av att CS hånskrattar åt hela föreställningen växer sig allt starkare.
2008-08-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuck_alla_toys
Rent ut sagt vidrigt att få ett dödsbeskad på det sättet som NJ fick i anhållningen, och sen bli angklagad för det pga "statestik".

Ytterligare ett bevis på hur otroligt kassa och ivriga samtliga poliser och åklagare är.

Begreppet "gå på magkänsla" borde föras in som ett trovärdigt och acceptabelt polisiärt verktyg.

Idioter!
Bara för att förtydliga lite. Detta är från det första förhöret med E's pappa direkt efter dådet.
På fråga berättar R att det varit problem med Es ex N (barnens pappa). R
berättar att E och N skildes i maj-juni förra året och att det då i samband med
separationen varit problem. R berättar att N hotat både E samt R och
hans fru. Dessa hot pågick under maj och juni men sedan lugnade det ner sig enligt Roland.
R tror spontant att N är inblandad i detta och R tror att N kan ha lejt
någon att utföra detta. R säger att N har en storebror som kallas "******" som är
aktiv i mc-klubben Fireball. N har tidigare även han varit aktiv i klubben enligt R.
På fråga om N har några problem med narkotika eller alkohol så svarar R att N
inte tål sprit och att han blir tokig när han dricker alkohol. R säger att N är kapabel
till att göra vad som helst när han är full.

Så att dom tog in honom direkt tycker jag är helt naturligt
2008-08-01, 12:02
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hon väljer att inte ha någon tolk i rätten. Hon säger att hon förstår svenska så pass bra att hon inte behöver det. Så varför i hela fridens namn skulle hon prata engelska med en som hon vet pratar svenska?
Men allvarligt
Varför messar hon på engelska till sina svenska vänner? Den frågan är väl lika relevant. Du säger att du har läst fu
Varför messar hon på engelska till sina svenska vänner?
2008-08-01, 12:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Hon väljer att inte ha någon tolk i rätten. Hon säger att hon förstår svenska så pass bra att hon inte behöver det. Så varför i hela fridens namn skulle hon prata engelska med en som hon vet pratar svenska?

Det finns en tolk på plats, tyskan ska meddela om det är något hon inte förstår.
2008-08-01, 12:08
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
NJ, inte T...

Förlåt, mitt fel
2008-08-01, 12:15
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Masten anger inte när T lämnade smedjan! I hans egen inskannade minneslapp har han själv skrivit att han lämnat smedjan 18:50 el 18:55.
(det är otydligt eftersom han ändrat minuterna)
Finns att beskåda i FUP på s. 1262

Det står också tidigare i denna tråd förklarning hur masten bestämmer positionen av telefonen. Det finns ingen absolut "mittpunkt" utan någonstans börjar masten ta emot signalen och gör så tills nästa mast tar vid.

Har jag påstått att masten anger när T lämnade Smedjan? Jag skrev att tiden då T lämnade Smedjan är verifierad [av arbetskamrater]. Måste man förtydliga precis allting?

Är det inte väldigt skumt förresten att dom inte tagit in masten för förhör?
2008-08-01, 12:15
Bannlyst
jag tror verkligen att tyskan är skyldig. men om det inte dyker upp något mer så hoppas jag av hela mitt hjärta att hon blir frisläppt.
2008-08-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ja , det skulle vara intressant att höra vem du anser är den troligaste gärningsmannen?

Jag kan inte svara på frågan vem jag anser att den troligaste gärningsmannen är eftersom jag inte vet. Och jag låtsas inte heller veta som de flesta på den här tråden gör.

Men det är ju klart att jag har mina funderingar efter att ha läst hela FUP men jag kan inte peka på någon som den troligaste gärningsmannen.

Kanditater utan inbördes ordning..
CS
T
E
En inbrottstjuv
Någon med anknytning till T (ex, vän, bekant, släkt osv.)
Någon med anknytning till E
Helt främmande person som kanske utfört våldsbrott tidigare.

Att det brukats så mycket våld mot små barn (extra mycket mot M)
tyder ju på att gm tappat förståndet helt och hållet. Vem gm än är så är han/ hon mycket sjuk i sinnet.
2008-08-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Har jag påstått att masten anger när T lämnade Smedjan? Jag skrev att tiden då T lämnade Smedjan är verifierad [av arbetskamrater]. Måste man förtydliga precis allting?

Är det inte väldigt skumt förresten att dom inte tagit in masten för förhör?

Egentligen är tiden då T lämnade smedjan inte så intressant.
Det mest intressanta är exakt vilken tid T kom hem. Men det får vi inte heller veta eftersom det inte finns några vittnen.

Det finns flera olika tidsangivelser för hans hemkomst och T-anhängarna här har fastställt tiden till 19:20. Men han kan ha kommit hem flera minuter tidigare enligt uppgifter i FUP.

Då blir ju frågan varför ringde han inte sos på en gång utan väntade flera minuter. Vad gjorde han under den tiden?
2008-08-01, 12:26
Medlem
Citat:
Han har väl lite jobbigare minnesbilder i skallen.
Det var ju trots allt han som såg dem ligga där i hallen med skallarna inslagna.

Pappan var i Motala när det hände. Han har inte sett något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in