Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det står att samtalet inkommer 19:20:57 (FU, s. 198). Jag tror det betyder att han fick svar då.
Samtalet mellan SOS Alarm och sjuksköterska inleds klockan 19:24:33, och kopplas efter typ en halvminut vidare till T. Det känns som rimligt att samtalet mellan T. och SOS Alarm pågick i omkring 3-4 minuter. Beräkning av samtalstid baserar jag på hur mycket de sagt till varandra.
Ringde han från mobil eller fast telefon?
När jag ringer från mobil får jag betala även för väntetiden innan personen svarar om jag kopplas upp mot antingen individen, eller individens telesfonsvarare eller individens operatörs automatiska svarstjänst i en del fall.
Om vi ponerar att Torgny fick slå numret och vänta en minut, han såg sig om i en minut, han stannade bilen och tog sig ur den och in i villan på 20 sekunder så är det 2:20 från 19:20:57 vilket blir 19:18:37 han anlände till villan med bilen, vilket är på ett ungefär den klockning polisen har genomfört medelst beräkningar.
Sista aktivitet för Emma vid datorn är 19.09.02. Hur lång tid tar det för Emma att gå fram till dörren och öppna den? Skall vi ponera 10 sekunder.
Mellan 19:09:12 och troligen 19:18:37 är fönstret under vilken gärningspersonen utför sitt illdåd. Det är 9 minuter och 25 sekunder.
110 slag mot offren tar sin tid, jag tog själv en hammare och slog 110 slag med den nyss i rask takt i luften och fick tiden 1:44,3. Innan jag ens nått halvvägs var jag trött i armen och sista 20 slagen dökörd.
Vilka fler kan köra 110 slag med hammaren och se vilka mätvärden ni själva får.
1:45 från 9:25 ger 7:40 kvar i tid.
Vart vandrade gärningspersonen runt i villan och hur lång tid borde det rimligen ha tagit?
Om vi ponerar att gärningspersonen dröjer sig kvar i 2 minuter för att titta sig runt i villan utöver slagen på 1:45 och tiden det tog att öppna dörren 10 sekunder så lämnar gärningspersonen villan 19:12:57. Då är det 5 minuter och 40 sekunder kvar till Torgny kommer hem med bilen och stannar på gatan. På 5 minuter och 40 sekunder hinner jag komma långt med rask promenad.
Den exakta tiden till Christine kommer gående vid Arboga station har jag till 19:32. Finns det en exaktare tid? Annars är tiden från gärningspersonen lämnar villan till Christine dyker upp vid Arboga station 0:19:03 i tid.
Skulle vara intressant att få veta vilken tid det tar att gå från Verktygsgatan 2 till den plats på Arboga station där Christine fotograferades. Sedan om man kan räkna ut spilltiden. Om någon i Arboga som är rask och spänstig kan göra ett dylikt test skulle det vara guld värt.
Med tantaloras hjälp har jag kunnat ge ett ganska bra ställe till var Christine skulle kunna ha stuvat undan bevisen om hon utfört dådet.
https://www.flashback.org/showthread.php?p=12145492#post12145492
En liten fråga till alla som läser den här tråden och har tillgång till en metalldetektor samt är boende i stockholmsområdet, förslagvis södra Stockholm, finns det en möjlighet att låna den eller att du som äger en dito själv kan komma iväg till ett visst specifikt område med den och göra ett avsök? För om man skall gömma en hammare så finns det ett perfekt ställe att göra det på.