2008-04-01, 16:20
Medlem
Ja jag har ett par filmer på datorn som jag skulle vilja dela upp i mindre delar.

Ja vet att de finns bra program för sånt men jag har testat, laddat ner och konstaterat att jag inte kan.

Nu undrar jag om någon skulle kunna hjälpa mig? Jag skickar filen via msn eller laddar upp den nånstans och sedan får jag tillbaka filmerna (uppdelade)

Om någon är intresserad så så vore jag tacksam, får väl komma på nått sätt att kompensera den som hjälper mig också, för besväret
Citera
2008-04-01, 16:54
Medlem
antagonistens avatar
Du kan alltid packa ned filerna i .rar-arkiv.
På så sätt kan du ju fortfarande ha hela filmen i en fil, trots att du "delar upp" den när du skall skicka den.
Citera
2008-04-01, 20:46
Medlem
Jo fast dedär sa mig tyvär ingenting...
Citera
2008-04-01, 21:02
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Jo fast dedär sa mig tyvär ingenting...
Du vet väl vad Google är för något...?

Hur som helst är Winrar ett program man kan använda sig av för att dela upp stora filer i mindre delar.
Det fiffiga med det hela är att man sedan kan sätta ihop delarna för att fram originalfilen, vilket antagligen är bra mycket bättre än att stycka upp filmerna i x antal delar.
Citera
2008-04-01, 21:17
Medlem
t0xx0ms avatar
1. Ladda ner Winrar.

2. Högerklicka på filmen och välj "add archive". Sedan kan du välja hur många filer eller hur stora filer du ska dela dem till.

3. Skicka dem via msn eller vad du nu skulle göra.

4. Packa upp filmen igen med Winrar genom att trycka på den första av filerna och "extract here" eller liknande. Då packas filmen upp.
Citera
2008-04-02, 01:37
Medlem
Tack så jättemycke för tipset. Har laddat ner programmet och fått in filmerna i själva programmet men jag kommer inte riktigt vidare här. Kan du berätta mer specifikt vilka flikar jag ska in på sen? Har prövat mig fram en del men jag är väldigt ovan vid sånt här
Citera
2008-04-02, 01:44
Bannlyst
Varför börjar alla p12or att flashback är slavar.

Allså alla nya medlemmar kommer hit och frågar efter tjänster..
Okej om ni säger hur gör jag men för helvete testa med google eller sök här på forumet. Va tror du skulle hända om alla började göra tråd t.ex " Någon som kan ge mig en cdkey till ...." osv?
Citera
2008-04-02, 03:46
Medlem
need_wingss avatar
att tipsa om Winrar är väl ingen höjdare om han nu vill dela upp filmen till flera filmer.
delar han upp den kan han ju inte titta på den...

windows Movie Maker är enkelt men är trögt med långa filmer
pinnacle studio har lag själv inte använt men är tydligen ganska populärt
Adobe Premiere Elements och Final Cut finns med

Är det DVDfilmer du rippar så kan jag rekomendera DVDshrink så kan du välja kvalité och hur stor plats de kommer att ta så de får plats på en 4,7 gigs skiva
Senast redigerad av need_wings 2008-04-02 kl. 03:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in