2008-04-01, 13:41
Medlem
Hur bra är det egentligen att förtära alkohol om jag opererade halsmandlarna onsdagen den 26/3? Tänkte till helgen isåfall..
Citera
2008-04-01, 13:43
Medlem
Lite fel forumdel... det finns faktiskt ett Alkoholforum, även fast denna tråden säkerligen hör hemma i Medicin och Hälsa!

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Sa doktorn något?
Citera
2008-04-01, 13:56
Medlem
Ja borde kanske ha skrivit där istället.
Men näe doktorn sa inget om det vad jag hörde då han var från Polen eller dylikt.
Så det låter lugnt egentligen men tänkte om någon vet något här? hihihi
Citera
2008-04-01, 16:00
Moderator
tobess avatar
ÖD -> M&H

/Moderator
Citera
2008-04-02, 13:22
Medlem
Någon som vet något?!
ja behöver mitt intag av alkohol men vågar ja?
Citera
2008-11-18, 19:50
Medlem
General Hests avatar
Tänkte starta en ny tråd men denna passar perfekt då jag behöver svar på samma fråga..

Opererade halsmandlarna den 11/10. Det har nu gått 8 dagar och jag börjar känna mig helt ok. Knaprat Citodon + Diklofenak regelbundet och lär göra det tills imorgon. Skulle ja kunna dricka på Fredag eller finns det några risker? Efterlängtad fest som jag inte vill missa.
Citera
2008-11-19, 13:56
Medlem
General Hests avatar
Någon, snälla?
Citera
2008-11-19, 14:06
Medlem
timpakays avatar
Tänk på att smärtan kan tillta rätt rejält om man slutar käka citodon. Annars ska det inte vara några problem (min läkare svarade på frågan om det gick bra att supa och röka efter operationen att även om hon som läkare inte tycker att något av det är bra så är det inte sämre pga operationen, möjligtvis kan alkoholen reta såren så det svider dagen efter som fan samt förlänga läkningen med en dag eller två.)

Se till att vara försiktig med kombinationen citodon + alkohol bara. Jag söp efter jag hade opererat halsmandlarna och det gick utmärkt. Skippade citodon den dagen.
Citera
2008-11-19, 15:27
Medlem
26/3,,, det var ju jättelänge sedan.. Äter du inga mediciner forfarande och äter normalt och inte har ont så kan du dricka som du brukade. Förstår inte, det var ju mer än ett halvår sedan, du mår väl bra nu? annars är det något som är fel..en månad kan man vara risig sen ska man kunna leva normalt.
Lycka till
Citera
2008-11-19, 16:52
Medlem
General Hests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Tänk på att smärtan kan tillta rätt rejält om man slutar käka citodon. Annars ska det inte vara några problem (min läkare svarade på frågan om det gick bra att supa och röka efter operationen att även om hon som läkare inte tycker att något av det är bra så är det inte sämre pga operationen, möjligtvis kan alkoholen reta såren så det svider dagen efter som fan samt förlänga läkningen med en dag eller två.)

Se till att vara försiktig med kombinationen citodon + alkohol bara. Jag söp efter jag hade opererat halsmandlarna och det gick utmärkt. Skippade citodon den dagen.

Tack för ett bra svar.

@ Vedjat

Kolla när han starta tråden, det var jag som bumpa upp den.
Citera
2008-11-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Hest
Tack för ett bra svar.

@ Vedjat

Såg det direkt efter jag postat,, känner mig lite dum.
Citera
2008-11-19, 20:31
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Hest
Tack för ett bra svar.

@ Vedjat

Var redo med isglass och citodon morgonen efter dock. Mina skorpor sprack lite (dock inte i samband med supningen) och det sved så in i helvete, hade precis ätit ananas också det gjorde inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in