2008-04-01, 13:16
Medlem
monken_90s avatar
Hej visste inte var jag skulle lägga denna tråd så la den här.

Till frågan.. Jag har en kompis som har en bärbar fujitsu siemens och så hadde nån satt Bios lösenord på den, Så när han uppdatera bios så kom lösenordet fram. det kommer fram direkt när man försöker starta datorn nu och man kan inte göra något. Läste nån stans att man kan ringa dom men det kostar 2000:- så undrar om det fins nått annat sätt att göra?
Citera
2008-04-01, 13:23
Bannlyst
Jag vet att på vissa dell datorer så sitter batteriet till bios i en luckan bakom batteriet till datorn, men jag vet inte om det ser lika dant ut på fujitsu siemens

Så ni kan ju kolla där och se om ni hittar nått
Citera
2008-04-01, 13:25
Medlem
monken_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufta
Jag vet att på vissa dell datorer så sitter batteriet till bios i en luckan bakom batteriet till datorn, men jag vet inte om det ser lika dant ut på fujitsu siemens

Så ni kan ju kolla där och se om ni hittar nått

Vad menar du med det då? ska man starta utan batteri? eller dra ur det en stund? Eller va
Citera
2008-04-01, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monken_90
Vad menar du med det då? ska man starta utan batteri? eller dra ur det en stund? Eller va

Nej alltså bakom det Batteriet så sitter det en lucka med ett litet batteri som du drar ut en stund och sen stoppar tillbaka det och startar datorn
Citera
2008-04-01, 13:29
Medlem
monken_90s avatar
Citat:
Nej alltså bakom det Batteriet så sitter det en lucka med ett litet batteri som du drar ut en stund och sen stoppar tillbaka det och startar datorn

Okej och då ska lösenordet förvinna? Kan inte så mkt om detta men ska testa tack för snabbt svar iaf
Citera
2008-04-01, 13:30
Bannlyst
Citat:
Okej och då ska lösenordet förvinna? Kan inte så mkt om detta men ska testa tack för snabbt svar iaf

Japp precis, men är inte säker på att det ser likan dant ut på en fujitsu siemens
Citera
2008-04-01, 14:08
Medlem
monken_90s avatar
Citat:
Japp precis, men är inte säker på att det ser likan dant ut på en fujitsu siemens
hjälpte inte nått mer man kan göra?
Citera
2008-04-01, 14:49
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
hjälpte inte nått mer man kan göra?

ofta finns det en bygel (du vet små blå eller svarta plastpluttar med 2 hål i). En av dessa brukar vara märkt RESET eller liknande. Du får kolla i din handbok. När du hittar denna så lyft av den, vänta 10 sekunder och sätt tillbaka. Sen ska allt vara återställt till fabriksinställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in