Hej visste inte var jag skulle lägga denna tråd så la den här.
Till frågan.. Jag har en kompis som har en bärbar fujitsu siemens och så hadde nån satt Bios lösenord på den, Så när han uppdatera bios så kom lösenordet fram. det kommer fram direkt när man försöker starta datorn nu och man kan inte göra något. Läste nån stans att man kan ringa dom men det kostar 2000:- så undrar om det fins nått annat sätt att göra?
Jag vet att på vissa dell datorer så sitter batteriet till bios i en luckan bakom batteriet till datorn, men jag vet inte om det ser lika dant ut på fujitsu siemens
Jag vet att på vissa dell datorer så sitter batteriet till bios i en luckan bakom batteriet till datorn, men jag vet inte om det ser lika dant ut på fujitsu siemens
Så ni kan ju kolla där och se om ni hittar nått
Vad menar du med det då? ska man starta utan batteri? eller dra ur det en stund? Eller va
ofta finns det en bygel (du vet små blå eller svarta plastpluttar med 2 hål i). En av dessa brukar vara märkt RESET eller liknande. Du får kolla i din handbok. När du hittar denna så lyft av den, vänta 10 sekunder och sätt tillbaka. Sen ska allt vara återställt till fabriksinställningar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!