2008-04-01, 11:50
Medlem
najass avatar
Kanske är en konstig fråga men får jag ta ett inlägg som någon skrivit i en låst tråd och citera detta i en annan tråd?

Bakgrunden är att jag startade en tråd i jaktforumet. Den blev låst efter 4 inlägg med hänvisning till en mer allmän tråd. Ett av inläggen var dock så korkat och felaktigt att jag skulle vilja citera det i den olåsta tråden.

Är detta comme il faut, eller bryter jag mot nån FB-regel (och jag har verkligen försökt läsa alla regeler och instruktioner men inte lyckats hitta detta).
Citera
2008-04-01, 13:37
Moderator
Oddballs avatar
Jag tror inte det är nåt "brott" men vi får se vad övriga moderatorer säger...

Det skulle ju kunna tolkas som OT eftersom det finns ett skäl varför den andra tråden låstes.
Citera
2008-04-01, 20:28
Medlem
Bambuelos avatar
Berors väl på till vilket syfte det citateras till, alltså risk till Off-Topic. Annars är det nog ingen fara?
Citera
2022-08-16, 16:18
Medlem
En närliggande fråga, som jag inte sett diskuteras i andra sammanhang, är om det är okej att citera ett inlägg i en annan tråd än där det ursprungligen skrevs? Det känns som att det riskerar att bli mycket off topic och trådar som överlappar varandra. Och för tredje part blir det ju omöjligt att veta i vilket sammanhang den citerade texten ursprungligen skrevs.

Låt säga att vi har en tråd med rubriken "Hitler mördade 6 miljoner judar" och någon där klistrar in ett citat från mig från en helt en annan tråd som handlade om man kan äta våfflor med sylt utan vispgrädde. Mitt citat "Det är helt okej att göra så" har ju en helt annan betydelse i våffeltråden än i tråden om förintelsen tänker jag mig.
Citera
2022-08-16, 18:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
En närliggande fråga, som jag inte sett diskuteras i andra sammanhang, är om det är okej att citera ett inlägg i en annan tråd än där det ursprungligen skrevs? Det känns som att det riskerar att bli mycket off topic och trådar som överlappar varandra. Och för tredje part blir det ju omöjligt att veta i vilket sammanhang den citerade texten ursprungligen skrevs.

Låt säga att vi har en tråd med rubriken "Hitler mördade 6 miljoner judar" och någon där klistrar in ett citat från mig från en helt en annan tråd som handlade om man kan äta våfflor med sylt utan vispgrädde. Mitt citat "Det är helt okej att göra så" har ju en helt annan betydelse i våffeltråden än i tråden om förintelsen tänker jag mig.

(FB) Okej att citera ett inlägg från en helt annan tråd?

Självklart är det 0.03 att prata om våfflor i en Hitlertråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in