• 4
  • 5
2010-05-10, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Skaffa lite kunder till att börja med. Några/någon av dom kommer köpa mycket/ofta och bli tilltalad av mängdrabatt. Kör från det typ.
Eller skit i det...
Vill bara varna för att det finns mycket dårar som kommer vilja råna dig om folk får reda på att du sitter på mycket. Snuten är inte allt man bör oroa sig för. Jag har lekt med tanken på lite business med saker som är dyra här men det är för mycket våldsamma idioter i svängen helt enket.

Mitt största problem är just att skaffa kunder då jag är ny i stan. Skolan jag går på är inget att hurra för då man valt att gå i en mer präktig skola. Men ja, jag antar att du har rätt om att några av dom kommer att vilja köpa mycket och ofta förhoppningsvis. Jo det du säger är mycket sant, det gäller väl att bo i ett bra område där folk genast märker ifall det kommer in ett gäng och smäller på dörren, vilket jag på sätt och vis redan gör, sedan skulle jag aldrig outa vart jag bor mer än områdesvis.

Men om man säger såhär då - hur hittar langare sina kunder?
Citera
2010-05-10, 02:19
Medlem
Jonashss avatar
internet funkade för mig.. sen fråga folk random på stan

när jag becknade frågade jag randoms om dom var sugna genom att använda alla dessa slangord, ifall dom inte fattade flera/några så begav jag mig iväg.

Asså jag menar, fattar man inte vad brunt är så är man ju förmodligen inte mycket till potential kund....
Citera
2010-05-10, 03:47
Bannlyst
ah, vilka slangord syftar du då på - brunt, brajj eller vad?
Citera
2010-05-10, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Dom som anställer mest langare heter beroende och måste gå runt. Du kan söka direkt till dom genom din handläggare på arbetsförmedlingen.

Haha! Skönt svar!
Citera
2010-05-10, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucidBubble
Haha! Skönt svar!

Jag försökte, gick inge vidare
Citera
2010-05-10, 15:09
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Mitt största problem är just att skaffa kunder då jag är ny i stan. Skolan jag går på är inget att hurra för då man valt att gå i en mer präktig skola. Men ja, jag antar att du har rätt om att några av dom kommer att vilja köpa mycket och ofta förhoppningsvis.
Men om man säger såhär då - hur hittar langare sina kunder?

Det hjälper ju om du delar med dig vad du ska sälja, vilka kvantiteter osv..
Som det låter nu tycker jag du ska tänka över om du vill ägna dig åt något mer än lite småbecknande till vänner, eller ens det.
Du är ung (gymnasist?) och du känner ingen i stan, det låter inte så jävla bra hittills.

Citat:
Jo det du säger är mycket sant, det gäller väl att bo i ett bra område där folk genast märker ifall det kommer in ett gäng och smäller på dörren, vilket jag på sätt och vis redan gör, sedan skulle jag aldrig outa vart jag bor mer än områdesvis.

Citera
2010-05-10, 15:38
Bannlyst
Citat:
Det hjälper ju om du delar med dig vad du ska sälja, vilka kvantiteter osv..
Som det låter nu tycker jag du ska tänka över om du vill ägna dig åt något mer än lite småbecknande till vänner, eller ens det.
Du är ung (gymnasist?) och du känner ingen i stan, det låter inte så jävla bra hittills.

Det jag säljer är standard brunt.
Antagande, vad fan vet jag.
Citera
2010-05-10, 16:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det jag säljer är standard brunt.
Antagande, vad fan vet jag.

...och du vill att dina "underlangare" ska sälja av ett hekto i taget, en femma uppdelad på sju hundrabitar, eller klegget från din skrapade pipa?
Hoppas du fixade lite kunder med tråden för det var väl anledningen att du skapade den?
Citera
2010-05-10, 17:38
Bannlyst
Citat:
...och du vill att dina "underlangare" ska sälja av ett hekto i taget, en femma uppdelad på sju hundrabitar, eller klegget från din skrapade pipa?
Hoppas du fixade lite kunder med tråden för det var väl anledningen att du skapade den?

Skapade inte tråden, och negativa kommentar är helt meningslösa
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in