2008-04-03, 18:34
Medlem
De flesta becknare är själva pundare.
Man pundar och kommer på den briljanta idén att, om jag becknar kan jag punda och tjäna pengar samtidigt.
Synd att det bara är problem med att beckna.
Citera
2008-04-03, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Jag börja sälja jonk och andra opiater enbart för att tjäna pengar till mitt eget missbruk, hade att välja bland det eller att stjäla prylar från folk och jag tycker att stjälande är så jävla lågt så valde att börja sälja. Och det har man såklart fått ångra så in i helvete....
Jag tycker att du valde rätt. De är mycket mer moraliskt att beckna till folk, som ändå hade skaffat det de ville ha på annat sätt om du inte hade sålt till dem, än att stjäla från oskyldiga. Sålänge man säljer till vuxna människor som ansvarar för sina egna liv så tycker jag inte att det är fel att deala. Visst var det nån på FB som golade dig va?
Citera
2010-05-06, 15:28
Bannlyst
Hur hittar man folk som är villiga att langa själva, någon som vet ett smart sätt? Och nej, jag letar inte efter någon här på flashback, utan allmänna tips för att köra i verkligheten.
Senast redigerad av Mintu00 2010-05-06 kl. 15:46.
Citera
2010-05-06, 16:46
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Bygg upp strukturen likt ett företag. Överst är det Du som är "Vd". Ja, Du fattar.
Citera
2010-05-06, 16:56
Medlem
AntiAliass avatar
Om man ska börja krana på gatunivå är det ju inte särskilt svårt att räkna ut hur man bär sig åt...när lönen/socbidraget kommer så köper man på sig en större mängd till mängdrabatt, säljer vidare varorna och får in pengar så att man har råd att köpa ett nytt parti + lite extra pengar eller knark över åt sig själv, när man har uppreppat detta några ggr så har man förhoppningsvis utökat sina profiter och kan ta in och sälja större och större mängder..därefter bestämmer man ju hur långt man vill gå efter det. Vissa väljer ju att ge sig in på djupare vatten där dom större pengarna ligger men många väljer att stanna vid stadiet att dom kan finansiera sitt eget bruk/missbruk och förhoppningsvis ha lite extra pengar över också.

Det enda som behövs är med andra ord lite pengar, en våg och att man är villig att möta många människor om dagen fast det kanske är på obekväma tider och att man heller inte är "för" snäll dvs att man kan säga nej när folk vill krita och man vet att det kommer bli omständigt att få tillbaka pengarna, åtminstonde i tid. Detta är en sak jag själv skulle ha problem med om jag langade, att jag har för lätt för att ge efter om folk tjatar tillräckligt mycket..
Senast redigerad av AntiAlias 2010-05-06 kl. 17:00.
Citera
2010-05-06, 17:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Hur hittar man folk som är villiga att langa själva, någon som vet ett smart sätt? Och nej, jag letar inte efter någon här på flashback, utan allmänna tips för att köra i verkligheten.

Jag förstår inte riktigt frågan. Vill du ha folk som langar åt dig (du har mycket knark) eller vad menar du?
Citera
2010-05-06, 18:58
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likt
Kom att tänka på en grej. Men först ska det påpekas att detta är vare sig fiske efter kranar eller knark eftersom jag inte är intresserad av sådant. Till sak, hur kommer folk in i knarklangarsvängen? Alltså, hur fungerar det rent tekniskt? Någon har ett parti knark och "anställer" en langare? Varför göra det? Tänk om langaren golar osv? Jag hade kunnat tänka mig att dryga ut kassan genom att langa, jag knarkar inte själv så jag hade kunnat använda alla pengarna till nyttigheter.

Där har du en stor fördel om du ska deala.

Folk blir langare antingen genom att någon erbjuder dom att strö ut lite knark för en symbolisk summa pengar eller lite knark. Eller så är det så att man behöver cash, investerar allt man har i lite knark, drygar ut och säljer. Eller så kanske man vill kunna röka gratis, så då köper man ett hegge röka och säljer halva så har man ca 50g själv (visst röka är ju bättre och då dyrare så ibland kanske man bara tjänar 25-30g men ändå värt).
Citera
2010-05-07, 12:38
Medlem
TheTruthFairys avatar
Såhär går det till i Köpenhamn iaf. Mycket sevärd film!

http://www.imdb.com/title/tt0117407/
Citera
2010-05-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag förstår inte riktigt frågan. Vill du ha folk som langar åt dig (du har mycket knark) eller vad menar du?

Precis så är saken Vad jag undrar är alltså hur man enklast kan kontakta folk som är i stadiet att dom vill börja langa själva - utan att tilltala snuten allt för mycket?
Citera
2010-05-09, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthFairy
Såhär går det till i Köpenhamn iaf. Mycket sevärd film!

http://www.imdb.com/title/tt0117407/

Tack för tipset - triologin på väg ner
Citera
2010-05-09, 21:02
Bannlyst
vi säger att du vill börja langa, du känner en polare som langar...du frågar om du får hjälpa honom..han ger dig lite att sälja...det du tjänar på det köper du sedan din egna säck från din polare...sen är det bara att börja sälja och ta hand om din egen buisness, black money.
Citera
2010-05-10, 01:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Precis så är saken Vad jag undrar är alltså hur man enklast kan kontakta folk som är i stadiet att dom vill börja langa själva - utan att tilltala snuten allt för mycket?

Skaffa lite kunder till att börja med. Några/någon av dom kommer köpa mycket/ofta och bli tilltalad av mängdrabatt. Kör från det typ.
Eller skit i det...
Vill bara varna för att det finns mycket dårar som kommer vilja råna dig om folk får reda på att du sitter på mycket. Snuten är inte allt man bör oroa sig för. Jag har lekt med tanken på lite business med saker som är dyra här men det är för mycket våldsamma idioter i svängen helt enket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in