2008-04-01, 00:12
Medlem
Finns det några belägg för att amfetamin/tjack i sig nedreglerar proteinsyntesen eller på annat sätt är direkt kontraproduktivt för muskeluppbyggnaden?

(Vi bortser från vanor som hämmar byggandet som är en följd av amfetaminbruk, såsom nedsatt aptit och törst samt minskad benägenhet att sova.)
Citera
2008-04-01, 01:04
Medlem
drgreens avatar
Troru du kan bygga muskler när du kör dos?

Nix, been there done that.
Annars så vet jag inte, men det lär ju bränna sönder nått som inte är bra iaf.
Men just att det pajjar sömnen, hungern, antagligen at då och då räcker väl för att man fattar att man inte få några muskler på det.

Små dosor under deff skulle väl vara det ända man kan nyttja detta pulver till. Och då inte regelbundet.
Citera
2008-04-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen
Troru du kan bygga muskler när du kör dos?

Nix, been there done that.
Annars så vet jag inte, men det lär ju bränna sönder nått som inte är bra iaf.
Men just att det pajjar sömnen, hungern, antagligen at då och då räcker väl för att man fattar att man inte få några muskler på det.

Små dosor under deff skulle väl vara det ända man kan nyttja detta pulver till. Och då inte regelbundet.

Hur är det med en liten dos vilodagen efter ett styrkepass? Förstör det vilan och nedreglerar proteinsyntesen som vilken annan konditionsaktivitet som helst eller?
Citera
2008-04-01, 09:32
Medlem
KoettFaerss avatar
Knarkar man är man dum i huvudet, tränar man och knarkar är man lika dum. När du blir seriös så kommer du förmodligen sluta knarka.
Citera
2008-04-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Knarkar man är man dum i huvudet, tränar man och knarkar är man lika dum. När du blir seriös så kommer du förmodligen sluta knarka.

Nämen, det där var inte snällt sagt. Jag knarkar inte, tar bara en liten dos då och då och undrar om man ska undvika denna lilla dos dagen efter ett hårt styrkepass?

Så, finns det något som säger att amfetaminet i sig är negativt? Om man ser till att äta, dricka och sova ordentligt (jag är aldrig påtänd mer än 5 timmar så) kanske det rentav är positivt
Citera
2008-04-01, 09:45
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuret_
Nämen, det där var inte snällt sagt. Jag knarkar inte, tar bara en liten dos då och då och undrar om man ska undvika denna lilla dos dagen efter ett hårt styrkepass?

Så, finns det något som säger att amfetaminet i sig är negativt? Om man ser till att äta, dricka och sova ordentligt (jag är aldrig påtänd mer än 5 timmar så) kanske det rentav är positivt

Det är aldrig bra med droger. Den enda "positiva" effekten är att långdistansare använde detta som doping förr i tiden, då det tog bort smärta och förbättrade uthålligheten. En annan sak som är positivt är att förhoppningsvis så dör alla narkotikaberoende personer av överdos någon gång i sitt liv om de inte slutar. Samhällsbördor och kåkfarare håller på med droger inga andra.
Citera
2008-04-01, 09:54
Medlem
InBreeds avatar
Citat:
Det är aldrig bra med droger. Den enda "positiva" effekten är att långdistansare använde detta som doping förr i tiden, då det tog bort smärta och förbättrade uthålligheten. En annan sak som är positivt är att förhoppningsvis så dör alla narkotikaberoende personer av överdos någon gång i sitt liv om de inte slutar. Samhällsbördor och kåkfarare håller på med droger inga andra.

Håller med. Tyvärr så är det några "seriösa" som knarka/dopar sig, som man hade respekt för. Om man kikar in i dopingforumet. Man blir lite ledsen som glad & ren amatör. Men det är bara min åsikt. Alla får göra som dom vill.
Citera
2008-04-01, 09:58
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InBreed
Håller med. Tyvärr så är det några "seriösa" som knarka/dopar sig, som man hade respekt för. Om man kikar in i dopingforumet. Man blir lite ledsen som glad & ren amatör. Men det är bara min åsikt. Alla får göra som dom vill.

När man börjar med narkotikaklassificerade preparat så försvinner det seriösa med ens tränande. DÅ är man endast en fjolla med förkärlek till muskler och droger, inte en seriöst tränande person. För att inte tala om hur osportsligt det är inom den professionella idrotten, då har man ju glömt bort anledningen till varför man började med sin sport.
Senast redigerad av KoettFaers 2008-04-01 kl. 10:00.
Citera
2008-04-01, 10:04
Medlem
InBreeds avatar
Citat:
När man börjar med narkotikaklassificerade preparat så försvinner det seriösa med ens tränande. DÅ är man endast en fjolla med förkärlek till muskler och droger, inte en seriöst tränande person. För att inte tala om hur osportsligt det är inom den professionella idrotten, då har man ju glömt bort anledningen till varför man började med sin sport.

Håller med igen. Men förhoppningsvis så är Noval kuren sockerpiller och pungen skrumpnar ihop.
Citera
2008-04-01, 10:08
Medlem
Citat:

Jag tar antagligen mindre skada av mitt lilla tjackande än du tar av av ditt totala alkoholintag. Finns f.ö. ingen rationell förklaring till varför amfetamin är tabu men alkohol inte. Kan man begränsa sig är dessa två droger i stort sett samma sak, fast med lite olika effekter bara.

Min fråga kan omformuleras som om det är lika negativt att ta lite amfetamin som att dricka alkohol dagen efter. Alkohol vet man är direkt negativt, speciellt en vilodag efter styrka då proteinsyntesen är som mest eleverad. Men det finns inget som tyder på att amfetamin skulle vara märkbart negativt på samma sätt som alkohol eller?
Citera
2008-04-01, 10:15
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuret_
Nämen, det där var inte snällt sagt. Jag knarkar inte, tar bara en liten dos då och då

så sa jag också till en början sen vart jag hooked, helt clean från både alkohol och narkotika nu i 9 mån. allt annat har fått en helt ny innebörd, träning, livet ja det mesta..

ta det lugnt.. det går jävligt fort från och bara ta då och då till och ta lite fler gånger till och ta ganska många gånger

droger och träning hör inte ihop, iaf inte för mig.
mvh
Citera
2008-04-01, 10:36
Moderator
^Eazs avatar
Det finns en tråd om detta i Dopingforumet

http://www.flashback.org/showthread.php?t=649402
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto