2008-03-31, 22:54
Medlem
Arasalls avatar
Lite fina trix här - men en kund har tjatat till sig en totalt omöjlig leveranstid för en grej, och de har ingen lust att lyssna på resonabla argument, så nu tänker jag leverera nåt krafs till dem i morgon och vara bortrest resten av dagen ...

Poängen är att jag vill leverera en zip-fil som SER äkta ut, men den ska vara fullständigt och totalt omöjlig att öppna. Det ultimata vore om det gick att se fillistan, men inte göra ett skit mer.

Naturligtvis inget virus eller liknande, jag vill bara få lite rimlig tid på mig att göra ett bra jobb, inte begå yrkesmässigt självmord
Citera
2008-04-01, 00:06
Medlem
Nyxs avatar
Byt ut slumpvis tecken i filen med en hex-editor så bör CRC-checkarna skrika i högan sky. Men antagligen vill han att du skall packa om och skicka en ny, lär inte köpa dig mera tid.
Citera
2008-04-01, 00:13
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx
Byt ut slumpvis tecken i filen med en hex-editor så bör CRC-checkarna skrika i högan sky. Men antagligen vill han att du skall packa om och skicka en ny, lär inte köpa dig mera tid.

Naturligtvis kommer han att vilja det ... men jag skickar den NU, och när jag väl är "tillbaka" i morgon vid tidigare aviserad tid ligger personen och nannar, på grund av tidsskillnaden. Varpå jag har haft hela dagen på mig att mickla med det - som jag begärde från början.

Hur mycket måste jag byta ut för att vara på säkra sidan, tro?

Tack för svar! Jag började nästan bli desperat
Citera
2008-04-01, 00:24
Medlem
SchackMatts avatar
Jag testade precis att zippa två Excel-filer, öppnade filen i en HEX-editor, bytte ut alla hexvärden E1 mot D6 (totalt cirka 4600) och sparade. Det gick att öppna själva zip-filen och se filerna men inte extrahera dem. Att reparera gick inte.
Citera
2008-04-01, 00:36
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Jag testade precis att zippa två Excel-filer, öppnade filen i en HEX-editor, bytte ut alla hexvärden E1 mot D6 (totalt cirka 4600) och sparade. Det gick att öppna själva zip-filen och se filerna men inte extrahera dem. Att reparera gick inte.

Låter förträffligt - ska testas omedelbumsbart!

Tack

.... och bara för att rapportera - det gick väldigt bra. Mycket diskret men (för filerna) ändå katastrofal ändring.

Tack igen!
Senast redigerad av Arasall 2008-04-01 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in