Citat:
Ursprungligen postat av Articus
Tack för tipsen! Jag har varken glocalnet eller tele2 däremot. Vad är det för skillnad mellan Tor-pluginet och en vanlig webproxy? (ursäkta ifall frågan är dum, är inte så insatt

)
Jag kom in på
http://www.anchorfree.com/ utan problem men vad är det för program egentligen? Du beskrev det i ditt inlägg men vad fyller det för funktion egentligen?
Tor-plugin förenklar allt. Den lägger sig i FireFox ungefär som Googlesökfältet.
Sedan slipper man all blinkande reklam som ofta följer med andra webproxys. Det enda man ser är några små google ads.
Angående Hotspot Shield, jag är inte så jäkla insatt i det egentligen, men den fungerar som en proxy. All internettrafiken går genom den.
Började med att jag inte kunde spela Flyff, pga Telia Sonera & Cogent skiten. Jag började leta efter olika program jag kunde använda för att connecta ändå. Tyvärr kom jag ingenstans, så jag frågade en polare om råd. Han länkade till anchorfree, och sa åt mig att jag skulle ladda ner Hotspot Shield.
Kunde dock inte ladda ner den (detta har jag skrivit i mitt tidigare inlägg).
När jag var connectad så testade jag att starta Flyff, och allt gick perfekt. Ingen delay överhuvudtaget.
Kunde heller inte komma åt videodetective.com, då jag ofta brukar gå dit för att leta efter filmer som ser bra ut (laddar sedan ner dom). Då allt segade ganska rejält med Tor, så testade jag Hotspot Shield. Allt fungerade precis som innan skiten (eller vad man ska kalla det) mellan Telia Sonera och Cogent.
Ledsen för mitt väldigt långsamma svar, glömde bort denna tråden totalt.
Lycka till!