2009-02-23, 21:46
Medlem
Hur går det för den svensksponsrade mångmiljonären/seriemördaren egentligen? Det är så misstänksamt tyst från media i fallet så jag börjar tro att den lilla fredsduvan de facto blivit dömd för mord. Hur känner sig Dick Sundevall, Gabriel Stenbäck och de andra medborgarkämparna nu kan man fråga? När de fått en galen mördare frikänd och rundhänt belönad så han kan fortsätta sin blodsbesudlade karriär på andra sidan jorden. Vore det inte så tragiskt för mordoffrets anhöriga och skattebetalarna som förlorat miljoner på denna gris har man bara lust att gapflabba åt eländet. När kommer uppföljande reportage från journalistkåren?
2009-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Hur går det för den svensksponsrade mångmiljonären/seriemördaren egentligen? Det är så misstänksamt tyst från media i fallet så jag börjar tro att den lilla fredsduvan de facto blivit dömd för mord. Hur känner sig Dick Sundevall, Gabriel Stenbäck och de andra medborgarkämparna nu kan man fråga? När de fått en galen mördare frikänd och rundhänt belönad så han kan fortsätta sin blodsbesudlade karriär på andra sidan jorden. Vore det inte så tragiskt för mordoffrets anhöriga och skattebetalarna som förlorat miljoner på denna gris har man bara lust att gapflabba åt eländet. När kommer uppföljande reportage från journalistkåren?

Jag vill minnas att han friades från mordanklagelsen.

Men Bangladesh är ju ett av världens mest korrupta länder.
2009-02-24, 18:50
Medlem
AugustGs avatar
Vessel varning

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag vill minnas att han friades från mordanklagelsen.

Men Bangladesh är ju ett av världens mest korrupta länder.

Landet är korrupt så du menar att han kunde köpa sig fri för sina miljoner från Sverige?

Eller menar du att man i korrupta länder lätt råkar ut för att bli anklagad för mord men att systemet tar sig samman och frikänner förövaren?

Det låter i så fall som ett rättssäkert land! Dit borde vi kunna skicka tillbaks alla asylsökande utan risk.
2009-02-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AugustG
Landet är korrupt så du menar att han kunde köpa sig fri för sina miljoner från Sverige?

Eller menar du att man i korrupta länder lätt råkar ut för att bli anklagad för mord men att systemet tar sig samman och frikänner förövaren?

Det låter i så fall som ett rättssäkert land! Dit borde vi kunna skicka tillbaks alla asylsökande utan risk.

Jag avsåg alternativ 1.
2009-03-16, 07:56
Medlem
TengilKatos avatar
Raman kvar i fängelset

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2599377.svd

Intressanta vinklar:

*Raman är svensk
*Rättsystemet är korumperat (dvs han är naturligtvis oskyldig)
*Har tydligen gjort sig skyldig till fler brott. Vapenbrott och narkotikabrott.
*Kan gå fri redan i april om det vill sig illa. Då kommer han väl med bästa
flyg till Sverige igen för att begå nya mord.
2009-04-03, 23:32
Medlem
-benito-s avatar
Vad hette journalisten som var så rabiat angående Rahman oskuld i mordfallet här hemma? Har han kommenterat Rahman eskapader i Bangladesh?
2009-04-03, 23:43
Medlem
Aprilskämt

[quote=Konrad]Det kommer nog inte att dröja länge innan vi får läsa om massmedias krav på att hrr. Rahman måste tas hem till Sverige för att han skall kunna få en rättvis rättegång. Jag knäpper på tidtagaruret nu! Det kommer inte att dröja länge... Det verkar som det redan har börjat...suck...

"För fjorton år sedan dömdes Joy Rahman till livstids fängelse för att ha mördat en äldre kvinna i Stockholm.
Åtta år senare friades han – sedan Högsta domstolen dömt ut såväl polisutredning som bevisning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2155678.ab

"Joy Rahman riskerar en hård behandling i häktet i Bangladesh. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2157526.ab

Va!
Är detta ett sent aprilskämt?

Skall media ännu en gång missbruka sin makt? Vem har gett dem den? Svar-de själva.

Rahmans oskuld har jag aldrig trott på.
Återkommer senare med mina egna slutsatser.....
2009-04-04, 10:46
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Vad hette journalisten som var så rabiat angående Rahman oskuld i mordfallet här hemma?

Dick Sundevall?
2009-04-06, 14:53
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Dick Sundevall?

Just så. Tack hade tappat namnet.
2009-04-06, 16:14
Bannlyst
Man kan väl alltid hoppas på dödsstraff i land som Bangladesh så slipper vi bekymra oss om skiten.
2009-05-22, 20:00
Medlem
pawitels avatar
Hur är läget för vår "oskyldige media-kelgris"?
Sitter han kvar i häktet?

PS Har man lästa hela förundersökningen om det svenska mordet, (som jag gjort) förstår man att allt schabbel bara kunde ge utslaget, Frisläppt. OBS, inte oskyldig!!
2009-09-02, 20:18
Medlem
pawitels avatar
Någon som har ny info om läget för vår "kelgris"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in