2008-08-26, 15:52
  #109
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Det lär nog stämma. SVT var noga med att skriva "svenske Joy Raman". Nu för tiden är alla som ens funderat att åka till Sverige svenskar.
Det är inte utan att man fascineras lite av hur noga det är att påpeka att han minsann är svensk:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22svenske+joy+rahman%22&meta=cr%3D countrySE

2008-08-26, 16:51
  #110
Medlem
TengilKatos avatar
Misstänkt igen

http://www.svt.se/svttext/web/pages/128.html

Han tydligen fortfarande misstänkt för mord enligt Text-TV
2008-08-26, 17:45
  #111
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
http://www.svt.se/svttext/web/pages/128.html

Han tydligen fortfarande misstänkt för mord enligt Text-TV
Man kan undra hur oskyldig han kan vara när han blivit mordmisstänkt två gånger i olika länder...
2008-08-26, 17:51
  #112
Medlem
Jag var sen.
2008-08-26, 21:40
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Man kan undra hur oskyldig han kan vara när han blivit mordmisstänkt två gånger i olika länder...
Det beror väl på om han lyckas muta nu......
Citat:
Joy Rahman är fortfarande misstänkt för mord, uppger UD:s presstjänst för TT. Men det är oklart om och när åtal kommer att väckas.....Polisen håller fortfarande på med sin utredning, säger Petra Hansson vid UD:s presstjänst till TT.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3183943.ab



.
2008-08-27, 00:09
  #114
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Boss Joy Rahman den utvalde

När ”Svensken” väl här igen så har hans självförtroende stigit och han tror sig odödlig. Han kan göra vad som helst, så gå inte i vägen för den mannen det är ett gott råd.
2008-08-27, 00:22
  #115
Bannlyst
svinet har kostat oss nog !

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
När ”Svensken” väl här igen så har hans självförtroende stigit och han tror sig odödlig. Han kan göra vad som helst, så gå inte i vägen för den mannen det är ett gott råd.
ta inte hit hnm, gör ngt annat---------häng han i håret !
2008-08-27, 07:11
  #116
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av björe
ta inte hit hnm, gör ngt annat---------häng han i håret !

Eller så kan vi låta tillverka en stor julbonad, sen tar vi loss det röda bandet som sitter runt kanterna och så hänger vi honom i det istället.

on topic: Vem är det som förmedlar all information och desinformation från polisen i Bangladesh?
Är det någon från UD som säljer den till tidningarna eller hur går det till?
Jag gör antagandet att det inte befinner sig någon svensk journalist i landet då pressen skiter fullständigt i Bangladesh i vanliga fall.
2008-08-27, 14:35
  #117
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Eller så kan vi låta tillverka en stor julbonad, sen tar vi loss det röda bandet som sitter runt kanterna och så hänger vi honom i det istället.

on topic: Vem är det som förmedlar all information och desinformation från polisen i Bangladesh?
Är det någon från UD som säljer den till tidningarna eller hur går det till?
Jag gör antagandet att det inte befinner sig någon svensk journalist i landet då pressen skiter fullständigt i Bangladesh i vanliga fall.



Det var Joy Rahmans bror som hävdade att han inte längre var misstänkt, vips hänger media på och basunerar ut det utan att kolla fakta...
2008-12-20, 12:18
  #118
Medlem
Buffelns avatar
Jag tar mig friheten att bumpa lite.
Någon som vet vad som hänt med vår käre landsman på senaste?
2008-12-20, 15:24
  #119
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Jag tar mig friheten att bumpa lite.
Någon som vet vad som hänt med vår käre landsman på senaste?

Du kan kanske pröva att slänga ett mail eller telefonsamtal till UD och se hur det ligger till.
Det kan väl inte vara så att man mörkar allt och att han egentligen redan är dömd och sitter och knaprar ris med fladdermusvinge i nån fuktig fängelsehåla?
Det vore ju i så fall för bra för att vara sant.

edit: helt dött på google sedan det sista beskedet.
det enda jag hittar är hans sons facebook: http://sv-se.facebook.com/people/Jillik-Rahman/660422654
Någon kanske kan ha nytta av den, jag använder inte sånt själv.
__________________
Senast redigerad av Vilsen 2008-12-20 kl. 15:30.
2009-01-04, 10:31
  #120
Bannlyst
Har något nytt hänt? Är Joy på väg "hem" än?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in